Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ SUZUKI S-CROSS

To νέο S-Cross έχει όλα τα φόντα να αποδειχθεί κομβικό στην πορεία της Suzuki, καθώς μαζί του η ιαπωνική εταιρεία μετά από μια περίοδο αγρανάπαυσης και ενδεχομένως επαναπροσδιορισμού των στόχων της εγκαινιάζει μια καινούργια περίοδο που αναμένεται δημιουργική. Με νέα μοντέλα που θα εμφανιστούν στο άμεσο μέλλον, με καινούργιους κινητήρες και πιθανή παρουσία σε κατηγορίες από τις οποίες μέχρι στιγμής απουσιάζει και με το S-Cross να αποτελεί τη σαφή αποτύπωση των νέων δεδομένων.

Μάλιστα αυτό είναι εμφανές με την πρώτη ματιά, καθώς δείχνει και είναι αισθητά πιο μεγάλο από τα λιγότερο ή περισσότερο συμβατικά μοντέλα που είχε μέχρι τώρα στη γκάμα της η Suzuki, ενώ ταυτόχρονα τοποθετείται από πλευράς εμφάνισης (αλλά π.χ. και απόστασης από το έδαφος) ανάμεσα σε αυτά και στα παραδοσιακά τετρακίνητα της μάρκας (Grand Vitara). Αυτό δικαιολογεί και την επωνυμία του (το Cross προέρχεται σίγουρα από το το crossover), ενώ παραπλήσια είναι και η λογική προσέγγισης στο εσωτερικό. Όχι, η Suzuki δεν έγινε ξαφνικά trendy, με την έννοια ότι δεν χρησιμοποιεί χρώματα και αρώματα στο εσωτερικό προκειμένου να δημιουργήσει πρόσκαιρες εντυπώσεις. Ναι το εσωτερικό του S-Cross είναι σκούρο, αλλά όπως διαπιστώσαμε στην πράξη είναι λειτουργικό και εργονομικό (εδώ τα ιαπωνικά πρότυπα είναι top) και ιδιαίτερα ποιοτικό. Το τελευταίο σαφώς και δεν είναι κάτι καινούργιο για τα αυτοκίνητα της Suzuki όμως εδώ υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά, που είναι ενδεικτική και για τη νέα λογική της μάρκας: την ποιότητα δεν την ανακαλύπτεις στην πορεία, αλλά την αντιλαμβάνεσαι ευθύς εξαρχής. Από την υφή των πλαστικών και γενικά των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ, ναι, εδώ βοηθά και το σκούρο χρώμα του ταμπλό.

Από πλευράς χώρων το S-Cross μπορεί να παίξει κάλλιστα το ρόλο του οικογενειακού, καθώς 2 ή με κάποιες αμοιβαίες παραχωρήσεις και 3 ενήλικες θα μετακινηθούν με άνεση στο πίσω κάθισμα, ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ είναι τουλάχιστον 430 λίτρα. Από κει και πέρα και ανάλογα με τις ανάγκες μπορεί και να φτάσει σχεδόν τα 1.270.

Το οικογενειακό στις μέρες μας όμως πηγαίνει παρέα με το οικονομικό και προκειμένου να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Suzuki περιόρισαν στοχευμένα το βάρος του νέου τους μοντέλου, που παρά τις μεγαλύτερές του εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,30) είναι 55 κιλά πιο ελαφρύ από το SX4 και χρησιμοποίησαν δύο κινητήρες 1.600 κυβικών και 120 ίππων. Ο ένας είναι diesel με ροπή 320 Nm και είναι γνωστός και δοκιμασμένος και σε αρκετά μοντέλα του ομίλου Fiat, ο άλλος βενζίνης, της γενιάς VVT και ριζικά ανανεωμένος με 156 Nm. Στην πράξη όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το καινούργιο Suzuki ο diesel ταιριάζει ακόμα καλύτερα με το όλο concept του αυτοκινήτου, που έχει και κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που καλύπτουν τις συνηθισμένες απαιτήσεις, ειδικά αν πρόκειται για την τετρακίνητη εκδοχή του. Ο 1.600 βενζίνης χρειάζεται με τις ίδιες συνθήκες πιο πολύ δουλειά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων (6 στο diesel), ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με ένα καινούργιο αυτόματο CVT.

Γεγονός είναι ότι ανεξάρτητα από τον τύπο του κινητήρα το S-Cross μπορεί να κινηθεί από σβέλτα έως γρήγορα εκμεταλλευόμενο το καλό του στήσιμο, αλλά και τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσής του. Όταν μάλιστα είναι τετρακίνητο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 προγράμματα λειτουργίας για τη μετάδοση: το Auto στο οποίο το S-Cross είναι κατά βάση προσθιοκίνητο και οι πίσω τροχοί εμπλέκονται μόνο όταν τίθεται θέμα για τους εμπρός, το Sport που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα καθώς την κάνει πιο άμεση και αφήνει κάποια επιπλέον περιθώρια από πλευράς ESP κάτι που ισχύει και για το πρόγραμμα Snow αλλά με άλλο στόχο και άλλη λογική, ενώ το Lock κατανέμει μόνιμα τη ροπή στους δύο άξονες και μέχρι κάποια ταχύτητα. Έτσι λοιπόν από μια άλλη σκοπιά το S-Cross είναι και η νέα, σύγχρονη προσέγγιση της Suzuki στο θέμα 4×4 και το πρώτο καινούργιο τετρακίνητο της μάρκας μετά από πολλά χρόνια.

Οι πωλήσεις του καινούργιου Suzuki S-Cross που σε σημαντικό βαθμό δικαιολογεί στην πράξη το χαρακτηρισμό Crossover μια και συνδυάζει πράγματι στοιχεία από αρκετές κατηγορίες, θα ξεκινήσουν σχεδόν άμεσα. Με τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα GL, GL+ και GLX, όπου ακόμα και το βασικό δεν έχει ελλείψεις και τιμές που με απόσυρση ξεκινούν από τις 16.870 ευρώ για την έκδοση βενζίνης των 1.600 κυβικών. Το αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο ξεκινά από τις 20.570 ευρώ, ενώ η τετρακίνηση κοστίζει 1.900 ευρώ επιπλέον, το κιβώτιο CVT 1.700 και η διαφορά μεταξύ των επιπέδων εξοπλισμού είναι 1.800 (από GL σε GL+) και 1.400 (από GL+ σε GLX) ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

SUZUKI S-CROSS 1.6  SUZUKI S-CROSS 1.6D
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.300×1.765×1.575 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 430- 1.269 λίτρα
Κινητήρας: 1.586 κ.εκ., 4 κύλινδροι  1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 120 PS/ 6.000 σ.α.λ.  120 PS/ 3.750 σ.α.λ.
Ροπή: 156 Nm/ 4.400 σ.α.λ.  320 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,0”, 180 χλμ./ ώρα  12,0”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.  4,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 124 γραμμάρια/ χλμ.  110 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 136 €  99 €
Τιμή (με απόσυρση): από 16.870 € από 20.570 €

φωτογραφίες: carzine.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured