Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι Παριζιάνοι ψήφισαν για να απαλλαγούν από τα ηλεκτρικά πατίνια

Οι Παριζιάνοι ψήφισαν για να απαλλαγούν οι δρόμοι της γαλλικής πρωτεύουσας από τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια, με το συντριπτικό 90% των ψήφων να υποστηρίζει την απαγόρευση, όπως δείχνουν τα επίσημα αποτελέσματα.

Το Παρίσι ήταν πρωτοπόρος όταν εισήγαγε τα ηλεκτρονικά πατίνια το 2018 καθώς οι αρχές της πόλης προσπάθησαν να προωθήσουν μη ρυπογόνες μορφές αστικών συγκοινωνιών.

Καθώς όμως η δημοτικότητά τους αυξανόταν, ειδικά μεταξύ των νέων, αυξήθηκε και ο αριθμός των ατυχημάτων: το 2022, τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 459 τραυματίστηκαν σε ατυχήματα με ηλεκτρονικά πατίνια στο Παρίσι.

Οι ψηφοφόροι ρωτήθηκαν: «Υπέρ ή κατά των πατινιών»

Είκοσι ένα εκλογικά τμήματα δημιουργήθηκαν σε όλη την πόλη και ήταν ανοιχτά μέχρι τις 19:00 τοπική ώρα.  Αν και 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν δικαίωμα ψήφου, η συμμετοχή αναμενόταν χαμηλή.

Η απαγόρευση κέρδισε μεταξύ 85,77% και 91,77% των ψήφων στις 20 περιφέρειες του Παρισιού που δημοσίευσαν τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον ιστότοπο του Δήμου Παρισιού σε κάτι που χαρακτηρίστηκε ως σπάνια «δημόσια διαβούλευση» και προκάλεσε μεγάλες ουρές στις κάλπες σε όλη την πόλη.  Η ψηφοφορία δεν ήταν δεσμευτική, αλλά οι αρχές της πόλης έχουν δεσμευτεί να ακολουθήσουν το αποτέλεσμα.

Η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo, έχει προωθήσει την ποδηλασία και την κοινή χρήση ποδηλάτων, αλλά υποστήριξε την απαγόρευση των ηλεκτρονικών πατινιών.

Σε συνέντευξή του στο Γαλλικό Πρακτορείο την περασμένη εβδομάδα, η Hidalgo είπε ότι «τα αυτοεξυπηρετούμενα σκούτερ είναι πηγή έντασης και ανησυχίας» για τους Παριζιάνους και ότι η απαγόρευση θα «μειώσει την ενόχληση» στους δημόσιους χώρους.

Το Παρίσι διαθέτει σχεδόν 15.000 ηλεκτρονικά πατίνια στους δρόμους του, τα οποία διαχειρίζονται εταιρείες όπως η Lime, η Dott και η Tier.  Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι οι χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ δεν σέβονται τους κανόνες του δρόμου και αψηφούν τακτικά την απαγόρευση οδήγησης στα πεζοδρόμια. Τα οχήματα συχνά σταθμεύουν τυχαία ή πετιούνται στο Σηκουάνα.

Τον Ιούνιο του 2021, μια 31χρονη Ιταλίδα σκοτώθηκε όταν χτυπήθηκε από ηλεκτρονικό σκούτερ με δύο επιβάτες ενώ περπατούσε κατά μήκος του Σηκουάνα.

«Τα πατίνια έχουν γίνει ο μεγαλύτερος εχθρός μου. Τα φοβάμαι», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Suzon Lambert, μια 50χρονη δασκάλα από το Παρίσι.  «Το Παρίσι έχει γίνει ένα είδος αναρχίας.  Δεν υπάρχει πλέον χώρος για τους πεζούς».

Ένας άλλος Παριζιάνος είπε στο BFMTV: «Είναι επικίνδυνο και οι άνθρωποι τα χρησιμοποιούν άσχημα. Έχω βαρεθεί».

Ο Julian Sezgin, ηλικίας 15 ετών, είπε ότι έβλεπε συχνά ομάδες δύο ή τριών εφήβων με ηλεκτρονικά πατίνια να περνούν με ζουμ μπροστά από αυτοκίνητα σε πολυσύχναστους δρόμους. «Αποφεύγω να πηγαίνω με ηλεκτρικά πατίνια και προτιμώ τα ηλεκτρικά ποδήλατα καθώς, κατά τη γνώμη μου, είναι πιο ασφαλή και αποτελεσματικά», είπε στον Guardian.

Η Bianca Sclavi, μια Ιταλίδα που ζει χρόνια στο Παρίσι, είπε ότι τα πατίνια πάνε «πολύ γρήγορα» και θα πρέπει να περιορίζονται μηχανικά, ώστε να πηγαίνουν πιο αργά. «Είναι επικίνδυνα γιατί μπαίνουν και βγαίνουν με φερμουάρ», είπε.  «Ωστόσο, δεν είναι τόσο κακό όσο όταν έφτασαν για πρώτη φορά… οι πιο επικίνδυνοι είναι οι μεθυσμένοι τουρίστες!»

Στην Ελλάδα  προφανώς δεν έχουμε φτάσει σε σημείο που η κυκλοφορία τους να είναι ανυπόφορη, ωστόσο τα προβλήματα με την κίνηση των πατινιών στο υπάρχον οδικό δίκτυο είναι προβληματική.

Λέτε στο τέλος να στήσουμε κι εδώ κάλπες;

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured