Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σε επίπεδα προ Covid-19 η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα επέστρεψε, για τον Ιούνιο τουλάχιστον, στα επίπεδα που ήταν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού που δεν λέει να μας αφήσει.

Ρόλο σε αυτό έχει παίξει και η αύξηση της ζήτησης των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, καθώς τα πρώτα υπάγ0νται υπό προϋποθέσεις στις επιδοτήσεις του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και τα δύο δεν επιβαρύνονται και πάλι υπό προϋποθέσεις από φόρο για εταιρική χρήση.

Η αύξηση της δημοτικότητάς τους έχει συμπιέσει και άλλο το μερίδιο των diesel.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ λοιπόν οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

  Ιούνιος 2021 Ιούνιος 2020 Ιούνιος 2019 Μεταβολή 2021/2020 Μεταβολή 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 13.877 8.249 13.133 +68,2% +5,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

923 786 814 +17,4% +13,4%
Καινούργια λεωφορεία 61 19 46 +221,1% +32,6%
Καινούργια δίκυκλα

(πλέον των 50 cc)

5.701 4.889 5.097 +16,6% +11,9%
           
  Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2020 Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 58.364 36.570 65.557 +59,6% -11,0%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

5.434 3.500 4.239 +55,3% +28,2%
Καινούργια λεωφορεία 201 144 267 +39,6% -24,7%
Καινούργια δίκυκλα

(πλέον των 50 cc)

22.621 15.551 19.080 +45,5% +18,6%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:

Segment Ιούνιος 2021 Ιούνιος 2020 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2021 Ιανουάριος -Ιούνιος 2020 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 12,4% 7,5% +5,0 10,2% 8,9% +1,3
A-SUV 1,2% 1,4% -0,2 1,2% 1,7% -0,6
A TOTAL 13,7% 8,9% +4,7 11,4% 10,6% +0,8
B 26,9% 28,3% -1,4 28,8% 28,9% -0,1
B-SUV 23,9% 17,9% +6,0 21,2% 18,1% +3,1
B TOTAL 50,8% 46,2% +4,7 50,0% 47,0% +3,0
C 11,8% 15,7% -4,0 12,5% 13,5% -1,0
C-SUV 17,9% 23,7% -5,8 20,1% 22,4% -2,2
C TOTAL 29,6% 39,4% -9,8 32,7% 35,8% -3,2
D 1,7% 1,2% +0,5 1,8% 1,4% +0,4
D-SUV 2,2% 2,7% -0,5 2,3% 2,6% -0,3
D TOTAL 3,9% 3,9% +0,0 4,2% 4,0% +0,1
E 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,2% -0,1
E-SUV 0,4% 0,3% +0,1 0,4% 0,3% +0,1
E TOTAL 0,5% 0,5% +0,0 0,5% 0,5% +0,0
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,0% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,2% 0,1% +0,1 0,2% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 0,9% 0,7% +0,2 0,8% 1,5% -0,7
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 45,7% 46,1% -0,4 45,4% 45,3% +0,1)

 

  Ιούνιος 2021 Ιούνιος 2020 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Ιούνιος 2021

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2020

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘21*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 56,2% 56,2% +0,0 52,2% 56,7% -4,5 42,2% 52,3% -10,1
Πετρέλαιο 14,7% 28,5% -13,8 18,7% 27,6% -8,9 23,2% 29,9% -6,7
Υβριδικά (HEV) 20,4% 12,6% +7,8 21,2% 12,9% +8,3 18,4% 9,4% +9,0
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,9% 1,0% +4,9 5,5% 1,0% +4,5 13,9% 6,8% +7,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,0% 1,6% -0,6 1,1% 1,7% -0,6 2,4% 1,6% +0,8
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,8% 0,1% +1,7 1,3% 0,0% +1,3

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:

  Μάιος 2021 Μάιος 2020 Μεταβολή Ιανουάριος –Μάιος 2021 Ιανουάριος –Μάιος 2020 Μεταβολή
ΕΕ(1) 891.665 581.186 +53,4% 4.314.264 3.331.840 +29,5%
ΕΕ 14(2) 781.329 515.879 +51,5% 3.813.833 2.928.760 +30,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 927.058 603.589 +53,6% 4.480.553 3.461.716 +29,4%
Ελλάδα 10.850 4.497 +141,3% 44.487 28.321 +57,1%
Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured