Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ΡΩΣΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΡΥΒΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Για τις περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτου, η αγορά που συγκεντρώνει τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι αυτή της Κίνας. Όχι άδικα, καθώς η ταχύτατα αναπτυσσόμενη ασιατική αγορά, είναι αυτή που έδωσε ή καλείται να δώσει το φιλί της ζωής σε αρκετές εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι πως υπάρχει μία ακόμη αγορά, πολύ πιο κοντά από την κινεζική, ικανή να λύσει προβλήματα. Με τη διαφορά πως μετά τις εξελίξεις των τελευταίων μηνών, η συγκεκριμένη αγορά μπορεί να δημιουργήσει τόσο σημαντικά προβλήματα, όσο αυτά που καλείται να λύσει.

Πρόκειται για την αγορά της Ρωσίας, την οποία εταιρείες όπως η GM, η Ford, η VW και οι Renault-Nissan, θεωρούν ανερχόμενη και τεράστιας στρατηγικής σημασίας. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η αγορά της Ρωσίας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη (πίσω μόνο από τη Γερμανία), όμως τα νέα που έρχονται από την πορεία της το 2014, απέχουν από το να χαρακτηριστούν ενθαρρυντικά. Στην οικονομική ύφεση που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, έρχεται να προστεθεί η αβεβαιότητα που προκαλεί η σύγκρουση με την Ουκρανία και που έγινε πολύ πιο έντονη, μετά την κατάρριψη του μαλαισιανού Boeing. Πλέον, η αποσταθεροποίηση της ευρύτερης περιοχής φαντάζει πιο πιθανό σενάριο από την σταθερότητα.

Rolls-Royce-Moscow-Russia

Οι εταιρείες αυτοκινήτων βέβαια, δεν θα τα παρατήσουν έτσι εύκολα. Το διακύβευμα άλλωστε είναι σημαντικό και αφορά στη βιωσιμότητά τους. «Η Ρωσία έχει τη δυναμική να γίνει η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης», δήλωσε πρόσφατα ο CEO της Ford, Bob Shanks. Μόλις πέρυσι, ο CEO της VW, Martin Winterkorn, είχε περιγράψει τη Ρωσία ως «τη Νο1 αγορά στρατηγικής ανάπτυξης στην Ευρώπη». Ωστόσο, παρά την αφοσίωσή τους στη ρωσική αγορά, οι εταιρείες αναθεώρησαν -προς τα κάτω- τις προβλέψεις τους για την πορεία της το 2014.

Οι γεωπολιτικές εντάσεις και η ασθμαίνουσα ανάπτυξη της οικονομίας, σε συνδυασμό με το άθλιο οδικό δίκτυο και την προσδοκία εσόδων από την εξαγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχουν περιορίσει τις προσδοκίες από τον χώρο της αυτοκίνησης. Κύκλοι της αγοράς ωστόσο, θεωρούν πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να παραμείνουν εστιασμένες στη ρωσική αγορά, χωρίς όμως επιπλέον επενδύσεις σε αυτή, καθώς το ρίσκο πλέον είναι αρκετά μεγάλο.

Moscow

Το αδιέξοδο στην ανάπτυξη και η ύφεση που παρατηρείται στην αγορά, οδηγούν καταναλωτές και επιχειρήσεις στο να αποφεύγουν επενδύσεις, οπότε μοιραία, τόσο οι πωλήσεις όσο και η παραγωγή, θα επηρρεαστούν. Πράγματι, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για μείωση 12% (στις 2,45 εκατ. μονάδες αναμένεται να κλείσει η αγορά) στις πωλήσεις τη χρονιά που διανύουμε.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι αισιόδοξες φωνές όπως αυτή του Bo Andersson, CEO της AvtoVAZ (κατασκευάστριας των Lada), που υποστηρίζει πως μακροπρόθεσμα η δυναμική της αγοράς είναι ισχυρή, καθώς ακόμη, αντιστοιχούν μόλις 274 οχήματα ανά 1000 κατοίκους.

Βαγγέλης Φακατσέλης  

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το νέο Citroen C3 Aircross στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Το Tesla Model 3 Long Range στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Το Bigster είναι η καινούργια ναυαρχίδα της Dacia

Dacia