Σύνδεση

Renault

RENAULT MEGANE 1.2 TCe

renault-megane-12tce-1

Η λογική λέει ότι όταν έχεις ένα σχήμα σύγχρονο και αποδεκτό δεν το αλλάζεις, τουλάχιστον ριζικά και οι σχεδιαστές της Renault αυτό ακριβώς έκαναν στα πλαίσια της ανανέωσης του Megane. Δεν πείραξαν ουσιαστικά τις βασικές γραμμές του αμαξώματος –αυτό εκτός από το πεντάθυρο ισχύει τόσο για το κουπέ όσο και για το στέισον- και τροποποίησαν τον εμπρός προφυλακτήρα. Παράλληλα υιοθέτησαν στοιχεία με μαύρο έντονο χρώμα, χρωμιωμένα περιγράμματα για τους προβολείς ομίχλης καθώς και φώτα ημέρας LED, με αποτέλεσμα η εικόνα του γαλλικού μικρο-μεσαίου να είναι πλέον πιο σύγχρονη και πιο δυναμική.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό ακολουθούν την ίδια λογική, με νέες επιλογές κυρίως στις επενδύσεις και στους δυνατούς χρωματισμούς του ταμπλό, ενώ οι χώροι φυσικά και δεν άλλαξαν, μιας και δεν διαφοροποιήθηκε ούτε το μήκος και οι άλλες διαστάσεις αλλά ούτε και το μεταξόνιο. Έτσι τέσσερις, ενίοτε και πέντε θα μετακινηθούν με άνεση, ενώ ικανοποιητικό είναι και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που έχουν στη διάθεσή τους, καθώς κυμαίνεται από τα 375 μέχρι και τα 1.025 λίτρα.

Την πιο μεγάλη αλλαγή πάντως θα την εντοπίσει κανείς κάτω από το καπό του ανανεωμένου Megane, μιας και πλέον ο βασικός του κινητήρας είναι ο καινούργιος 1.2 TCe, ο οποίος αντικατέστησε τον 1.4 που θα έρχεται στη χώρα μας κατόπιν παραγγελίας. Ο 1.200 πάντως με την βοήθεια φυσικά turbo αλλά και άμεσου ψεκασμού αποδίδει 115 ίππους και 190 Nm ροπής, από τις 2.000 έως τις 4.000 σ.α.λ., ενώ στο δρόμο αποδεικνύει ότι τα νούμερα αυτά δεν είναι μόνο στα χαρτιά αλλά κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στην πράξη.

Έτσι ο μικρός τετρακύλινδρος των 1.200 κυβικών είναι άμεσος στο γκάζι και ελαστικός από αρκετά χαμηλά –ενδεικτικό γι αυτό είναι πως το 90% της μέγιστης ροπής του είναι διαθέσιμο από τις 1.500 σ.α.λ.- ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές, συνεργάζεται καλά και με το κιβώτιο, ενώ στο στοιχείο του βρίσκεται στο εύρος λειτουργίας που αποδίδει και τη μέγιστη ροπή του. Πιο ψηλά είναι πρακτικά δώρον άδωρον να τον πιέσεις, μιας και η απόδοσή του πέφτει και η κατανάλωσή του αυξάνει, τη στιγμή που υπό κανονικές συνθήκες κυμαίνεται επίσημα στα 5,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και στην πράξη γύρω στα 7.

Αν πάντως ο 1.2 TCe διατηρηθεί με τη βοήθεια του κιβωτίου στην περιοχή που αποδίδει καλύτερα θα ανταμείψει τον οδηγό του με την ελαστικότητα και την απόκρισή του, ενώ αν πιεστεί θα ολοκληρώσει το 0-100 σε λιγότερα από 11 δεύτερα, την ίδια στιγμή που η τελική του φτάνει τα 190.

Στο ενδιαφέρον οδηγικά προφίλ του Megane συμβάλλουν και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ανάρτησής του, που ελέγχει ιδιαίτερα καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και καλό επίπεδο άνεσης. Το τελευταίο είναι άλλωστε σύμφωνο και με τα παραδοσιακά δεδομένα της γαλλικής σχολής, της οποίας το Megane είναι ένα κλασικός εκπρόσωπος.

Ένας κλασικός εκπρόσωπος που πλέον αποκτά περισσότερους πόντους στη δύσκολη κλάση των μικρο-μεσαίων, μιας και τα 1.200 κυβικά του κινητήρα του του εξασφαλίζουν πέρα από τη μειωμένη κατανάλωση και μια πιο σφαιρική συμπίεση των λειτουργικών εξόδων. Το τελευταίο έχει τη δική του αξία στους καιρούς που ζούμε, ενώ ενδιαφέρουσα είναι και η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου Megane, που ξεκινά από τις 14.390 ευρώ με απόσυρση για τη βασική έκδοση Progression, ενώ η top είναι η GT Line που έχει και κάποιες αισθητικές διαφοροποιήσεις και κοστίζει από 18.500 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

Renault Megane 1.2 TCe

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.302×1.810×1.471 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.641 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

375- 1.025 λίτρα

Βάρος:

1.365 κιλά

Κινητήρας:

1.198 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης

Ισχύς:

115 PS/ 4.500 σ.α.λ.

Ροπή:

190 Nm/ 2.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

10,9”, 190 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

7,2 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

119 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

107 €

Τιμή:

Από 15.750 €

από 14.390 € με απόσυρση

{gallery}photos/30/test/RENAULT-MEGANE-12TCE{/gallery}


Μη χάσεις:

VOLVO S60 T4

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το Ford Fiesta ST των 1.500 κυβικών και των 200 ίππων είναι φονέας γιγάντων

Featured

Αυτό είναι το νέο πιο μικρό και προσιτό SUV της Hyundai, το Venue

Featured

Το συλλεκτικό Kia Stinger GTS έχει 370 ίππους και drift mode

Featured

Η Mustang με τον κινητήρα του Ford Focus RS, 335 ίππους και 0-100 κάτω από 5,0 δεύτερα

Ford




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Διαφήμιση
Newsletter Signup