Σύνδεση

Renault

RENAULT CLIO 90 TCe

renault-clio-01

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Renault Clio, με βάση τόσο τα νούμερα των πωλήσεών του αλλά και των διακρίσεων που έχει κατακτήσει στις προηγούμενες τρεις γενιές του, είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της κατηγορίας του. Το ίδιο ισχύει και για την ολοκαίνουργια, 4η κατά σειρά γενιά του, η οποία ξεχωρίζει κατ΄αρχήν για την ιδιαίτερα φρέσκια αισθητική προσέγγισή του. Το νέο Clio δείχνει και είναι σύγχρονο, έχει χαρακτηριστική, καινούργια μάσκα που καθορίζει εμφατικά την εικόνα του, ακριβώς όπως την καθορίζει και η αίσθηση του ότι είναι τρίθυρο. Δεν είναι όμως. Είναι αποκλειστικά 5θυρο με κρυφές τις πίσω χειρολαβές, ενώ επιπλέον στοιχεία αναγνώρισης είναι και το δυναμικό πίσω μέρος με το τονισμένα φτερά αλλά και τα χαρακτηριστικά πλευρικά προστατευτικά.

Από κει και πέρα οι Γάλλοι διαθέτουν πολλές –ειδικά για τη συγκεκριμένη κατηγορία- δυνατότητες προσωποποίησης, τόσο εκτός όσο και εντός.

Εντός όπου στο design δεσπόζει η κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί και μια μεγάλη οθόνη στην οποία προβάλλονται οι ενδείξεις για το σύστημα multimedia Media Nav. Ταυτόχρονα η εικόνα είναι σύγχρονη, ο πίνακας οργάνων έχει χαρακτηριστικό σχεδιασμό αλλά είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος, η εργονομία δεν έχει θέματα, τουλάχιστον σοβαρά, ενώ εύκολα θα βρεί κανείς μια θέση οδήγησης που τον βολεύει.

Οι χώροι στο πίσω κάθισμα δεν ξεπερνούν το μέσο όρο της κατηγορίας, αν και σε πρώτο χρόνο δείχνουν μεγαλύτεροι απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα χάρη στο τρικ της κοντής βάσης του πίσω καθίσματος που κολακεύει οπτικά την χωροταξία. Από την άλλη με 300 λίτρα το πορτμπαγκάζ κινείται σαφώς πάνω από το μέσο όρο της κλάσης, ενώ παράλληλα έχει ένα καλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Όταν πάντως υπάρχει ανάγκη το μέγεθος του χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσει και τα 1.147 λίτρα.

Εκτός από καινούργια εμφάνιση το νέο Renault Clio διαθέτει και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο (ο πρώτος στην υπερ-εκατονταετή ιστορία της μάρκας) turbo των 898 κυβικών με την ονομασία 90 TCe, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ελαφρύς και μικρός σε διαστάσεις αλλά και αποδοτικός, καθώς αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής.

Τιμές κάθε άλλο παρά κακές για ένα υπερ-μίνι, κάτι που πέρα από τα χαρτιά αποτυπώνεται και στην πράξη, μιας και ο μικρός τρικύλινδρος αποδεικνύεται ελαστικός από χαμηλά παρά το κιβώτιο των 5 σχέσεων, με άμεση απόκριση στο γκάζι και πολιτισμένη λειτουργία. Στο στοιχείο του βρίσκεται μέχρι και τις μεσαίες στροφές, πιο ψηλά μπορεί να μη δυσανασχετεί αλλά δεν υπάρχει και κάποιος ιδιαίτερο λόγος να τον πιέσεις, ενώ αν το κάνεις αυξάνεται και δυσανάλογα υψηλά επίπεδα.

Από την άλλη χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αποδεικνύεται αρκετά προσεκτικός στη διαχείριση της αμόλυβδης –όχι τόσο όσο ανακοινώνει η Renault (4,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) αλλά σε κάθε περίπτωση οικονομικός- ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση Ecoleader της δοκιμής μας με το start stop και το πρόγραμμα Eco οι εκπομπές CO2 είναι 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο, οπότε υπάρχει και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Μέσα στην πόλη ακολουθεί φυσικά χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να πιέζεται την κίνηση, ενώ πέρα από αυτήν μπορεί να διατηρήσει εύκολα σχετικά υψηλές –πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας- μέσες ωριαίες, χάρη και στην ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Εδώ, ακολουθώντας την παράδοση τόσο της Renault γενικά όσο και των Clio ειδικά, το νέο γαλλικό υπερ-μίνι με τις κλασικές επιλογές για την άναρτηση (γόνατα μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω) ισορροπεί με επιτυχία μεταξύ της άνεσης και των δυναμικών οδηγικών χαρακτηριστικών. Ταξιδεύει χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, ενώ σε δρόμους με συνεχείς στροφές αποδεικνύεται αρκετά διασκεδαστικό. Εδώ φυσικά βοηθά και το άκαμπτο πλαίσιό του, που βέβαια εξασφαλίζει και ένα υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας, που έχει επιβεβαιωθεί και με τα 5 αστέρια κατά EuroNCAP.

Το τελευταίο αποτελεί μια επιπλέον ένδειξη για το ότι το καινούργιο Clio είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση και μια από τις καλύτερες στην κατηγορία του. Παράλληλα διατίθεται και σε ενδιαφέρουσες τιμές, οι οποίες για την έκδοση 90 TCe της δοκιμής μας ξεκινούν από 13.350 ευρώ με καλό βασικό επίπεδο εξοπλισμού.

Γιάννης Σκουφής

RENAULT CLIO 90 TCe
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.062×1.732×1.448 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.589 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 300- 1.147 λίτρα
Κινητήρας: 898 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 90 PS/ 5.250 σ.α.λ.
Ροπή: 135 Nm/ 2.500 σ.α.λ. (στο Ν)
0-100, Τελική: 12,6”, 185 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 99 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 13.350  €

images – fraisis

{gallery}photos/31/test/Renault-Clio{/gallery}


{youtube}WCU2czNIxxA{/youtube}

Επόμενο:

AUDI A3 1.4 TFSI

Μη χάσεις:

SUV RENAULT CLIO

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup