Σύνδεση

F1

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΣΕ ΣΤΗ MERCEDES O ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΣΤΗ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1;

Οι επιτυχίες στη Φόρμουλα 1 δεν έρχονται μέσα σε μια νύχτα. Χρειάζονται μεγάλη περίοδο προετοιμασίας -2 με 3 χρόνια λένε όσοι ξέρουν τα πράγματα καλύτερα. Επίσης δεν έρχονται τζάμπα. Απαιτούν μεγάλα χρηματικά ποσά, που πρέπει φυσικά να επενδυθούν κατάλληλα, τόσο στη σωστή σχεδίαση, εξέλιξη και υποδομή, όσο και στους σωστούς ανθρώπους που απαρτίζουν την ομάδα.

Το παραπάνω πλαίσιο η Mercedes, προκειμένου να φτάσει στο φετινό της θριαμβευτικό ντάμπλ, με πολύ μεγάλη διαφορά από το δεύτερο, το ακολούθησε με θρησκευτική ευλάβεια. Η ομάδα ξεκίνησε ευθύς εξαρχής με την ίδρυσή της το 2010 να εργάζεται με κύριο στόχο τη σαιζόν 2014. Γνώριζαν πως αυτή θα είναι η πρώτη χρονιά που θα χρησιμοποιούνται οι νέοι, μικρότεροι και turbo κινητήρες και ξεκίνησαν την εξέλιξη παρόλο που δεν ήξεραν λεπτομέρειες. Προχωρούσαν με διερευνητικές ερωτήσεις στην αρχή του σπορ και εκμεταλλεύονταν τις επεξηγηματικές απαντήσεις που λάμβαναν και έτσι κατόρθωσαν να είναι μπροστά στην εξέλιξη του V6 turbo των 1.600 κυβικών. Ενδεικτικό γι’ αυτό είναι πως στη λύση της παράλληλης τοποθέτησης του MGU-H με το turbo, που αποδείχθηκε το colpo grosso έναντι των ανταγωνιστών που επέμεναν στη τοποθέτηση στη σειρά, είχαν καταλήξει ήδη από τις αρχές του 2013

Από πλευράς οικονομικών δεδομένων ο προϋπολογισμός της ομάδας ξεκίνησε χαμηλά, στα 150 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι υπεύθυνοί της πολύ γρήγορα κατάλαβαν πως έτσι δεν θα έκαναν απολύτως τίποτα. Έτσι λοιπόν ανέβηκαν στα 200 εκατομμύρια το 2012, για να φτάσουν το 2013 και φέτος το όριο των 250 εκατομμυρίων, γύρω στο οποίο κινούνται και οι βασικοί αντίπαλοι, οι Red Bull και Ferrari.

Αν λοιπόν κάνει κανείς το άθροισμα θα καταλήξει πως προκειμένου να φτάσει στο φετινό της θρίαμβο στη Φόρμουλα 1 η Mercedes χρειάστηκε μια γεμάτη τετραετία και περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Η επένδυσή της πάντως έχει αρχίσει να αποδίδει, μιας και πέρυσι για τη 2η της θέσης εισέπραξε από τους διοργανωτές το ποσό των 74 εκατομμυρίων ευρώ, φέτος με το ντάμπλ θα βάλει στα ταμεία της 102, ενώ αν επαναλάβει και του χρόνου την επιτυχία της θα ανέβει στα 126. Καθόλου άσχημα, αν λάβει κανείς υπόψη πως το τελευταίο ποσό είναι το 50% του προϋπολογισμού της, του επίσημου τουλάχιστον, ενώ υπάρχουν και επιπλέον έσοδα από σπόνσορες κ.λπ.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured