H Polestar, η εταιρεία που ασχολείται με τη βελτίωση και αναβάθμιση των Volvo έκλεισε 20 χρόνια δραστηριότητας, καθώς παρουσίασε το πρώτο της δημιούργημα το 1994.
Το οποίο δεν ήταν άλλο από το Volvo 855 T5 R, που δέχτηκε τις περιποιήσεις της Polestar προκειμένου να είναι το πιο γρήγορο στέισον εκείνης της περιόδου. Για το σκοπό αυτό ο 5κύλινδρος του των 2.300 κυβικών απέδιδε, φυσικά με τη βοήθεια turbo, 240 άλογα και 330 Nm, ενώ συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Το βάρους 1.600 κιλών στέισον χρειαζόταν μόλις 7,0 δεύτερα για το 0-100, ενώ η τελική του έφτανε τα 245 –στην ευθεία της Τρίπολης πάντως είχαμε δει τη βελόνα του κοντέρ να ξεπερνά την τελευταία ένδειξη και να τερματίζει κάπου στη μέση του δείκτη βενζίνης.
Σήμερα το αντίστοιχο Volvo V60 Polestar είναι και πάλι turbo, με V6 3.000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 350 άλογα και 500 Nm ροπής, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης, ενώ χρειάζεται μόλις 4,9 δεύτερα για το 0-100. Όσο για την τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250.
Γιάννης Σκουφής