Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιο μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι κινεζικές εταιρίες;

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση: έχει τη δυνατότητα παραγωγής 40 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως, αλλά μόνο περίπου 22 εκατομμύρια πωλούνται στην εγχώρια αγορά κάθε χρόνο.

Παρά το πλεόνασμα αυτό, η κινεζική κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει τη βιομηχανία, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη λογική πίσω από αυτές τις επιδοτήσεις.

Αυτή η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα θέτει εμπόδια τόσο για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και για όσους επενδύουν σε νέες τεχνολογίες.

Ο πολλαπλασιασμός των ηλεκτρικών μοντέλων, με 123 μάρκες να προσφέρουν τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό όχημα στην Κίνα, έχει οδηγήσει σε έντονο ανταγωνισμό και πόλεμο τιμών μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Και ακόμη και εταιρείες όπως η Zhido, η οποία πτώχευσε το 2019, ανασύρονται και επιστρέφουν στην αγορά και στους επενδυτές.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πρόθυμες να αξιοποιήσουν νέες αγορές, έχουν αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές αυτοκινήτων, ιδίως προς τη Ρωσία.

Αυτή η επέκταση έχει προκαλέσει ανησυχίες στους δυτικούς ανταγωνιστές και τις κυβερνήσεις, προκαλώντας συζητήσεις για προστατευτικά μέτρα όπως οι δασμοί.

Παρά το πλεόνασμα και τις προκλήσεις, η κινεζική κυβέρνηση συνεχίζει να επιδοτεί την αυτοκινητοβιομηχανία, επικαλούμενη στόχους όπως η ενίσχυση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας και η στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης.

Η στήριξη της κυβέρνησης σημαίνει ότι ακόμη και οι μη κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να συνεχίσουν να παράγουν περισσότερα οχήματα.

Το 2023, μόλις τέσσερις από τις 123 αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας που παράγουν ηλεκτρικά ρεύματα πούλησαν περισσότερα από 400.000 οχήματα – που θεωρείται ευρέως ως ο αριθμός που πρέπει να επιτευχθεί για να μπορέσει μια αυτοκινητοβιομηχανία να βγάλει τα έξοδά της στην Κίνα. Οι εταιρείες αυτές είναι η BYD, η Tesla, η Aion και η Wuling.

Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένους Κινέζους αξιωματούχους να ζητήσουν την ενοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, προς το παρόν, εξακολουθεί να επικρατεί η νοοτροπία επέκτασης που πρεσβεύει η εθνική κυβέρνηση.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Αυτή είναι η Milano, το νέο μικρό SUV της Alfa Romeo

Alfa Romeo

Το νέο Nissan Qashqai είναι αναβαθμισμένο! (Video)

Featured