Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ PLUG-IN

plug-in-hybrids-1

Μπορεί μέχρι στιγμής να είναι ελάχιστα στην αγορά –πέρα από το Toyota Prius μόλις ξεκίνησε και η διάθεση του αντίστοιχου Volvo V60– αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα οι περισσότεροι κατασκευαστές θα στραφούν στο άμεσο μέλλον προς τα plugin υβριδικά. Με πρώτες και καλύτερες τις μάρκες του ομίλου VW.

Γιατί όμως τα plugin υβριδικά δείχνουν να έχουν το πάνω χέρι σε μια άμεση σύγκριση τόσο με τα συμβατικά υβριδικά όσο και με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα;

Σε ότι αφορά τα τελευταία το βασικό πρόβλημα δεν είναι το κόστος –άλλωστε ούτε και τα plug-in είναι φτηνά, μιας και το Prius κοστίζει στην Ευρώπη περί τις 40.000 ευρώ και το Volvo κοντά στις 60.000– αλλά η ιδιαίτερα περιορισμένη αυτονομία τους και οι ώρες που πρέπει μετά να μείνουν στην πρίζα προκειμένου να φορτίσουν οι συσσωρευτές τους.

Από την άλλη τα συμβατικά υβριδικά μπορούν να κινηθούν από ελάχιστα έως και καθόλου αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ η φόρτιση των συσσωρευτών τους γίνεται μόνο εν κινήσει.

Τα plugin υβριδικά από την άλλη συνδυάζουν χαρακτηριστικά και των δύο. Κατ’ αρχήν οι μπαταρίες τους φορτίζονται από το οικιακό ρεύμα –άρα αναλογικά πιο οικονομικά- ενώ μπορούν να καλύψουν με πραγματικά μηδενικούς ρύπους αρκετά χιλιόμετρα κινούμενα αποκλειστικά ηλεκτρικά. Τόσα χιλιόμετρα που μάλλον καλύπτονται οι κανονικές καθημερινές ανάγκες, ενώ όταν εξαντληθούν οι συσσωρευτές τους λειτουργούν ως συμβατικά υβριδικά και η αυτονομία τους καθορίζεται από το πειρεχόμενο του ρεζερβουάρ τους.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου, καθώς με τις μπαταρίες του φουλ το ToyotaPriusplug-in έχει μια επίσημη μέση κατανάλωση της τάξης των 2,1 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, που σε κάθε άλλη περίπτωση ανεβαίνει στα 3,7.

Οι Σουηδοί της Volvo –το δικό τους plug-in υβριδικό έχει σπορ προσανατολισμό μιας και θερμικός κινητήρας εδώ είναι ο 5κύλινδρος turbo diesel της μάρκας με τους 215 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδει 70 kW– μάλιστα κάνουν λόγο για 1,7 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/30/ecology/PLUG-INS{/gallery}


Επόμενο:

PG ELECTRUS

Μη χάσεις:

ΤΑ ΕΧΕΙ 300+

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Video- δοκιμή: νέο Hyundai Tucson







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup