Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Plug-in υβριδικά: μεγαλύτερο όφελος για την εταιρική χρήση, παρά για το περιβάλλον

Ίσως να έχετε διαβάσει πως ένα plug-in υβριδικό καταναλώνει π.χ. 1,5 λίτρο καυσίμου ή εκπέμπει 30 γραμμάρια CO2 και να έχετε εντυπωσιαστεί από τα νούμερα. Όμως, ως συνήθως υπάρχει ένα “αλλά”:  αυτά ισχύουν αλλά μόνο όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και μόνο για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα και αυτό είναι και το μεγαλύτερο θέμα στα PHEV, τα οποία θεωρητικά ακούγονται μια χαρά αλλά στην πράξη δεν είναι και τόσο.

Μια έρευνα που έγινε από το ινστιτούτο Fraunhofer ISI με έδρα την Καρλσρούη της Γερμανίας σε συνεργασία με το αμερικανικό Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές μεταφορές (ICCT) εξιολογώντας δεδομένα από 66 διαφορετικά plug-in υβριδικά μοντέλα και 100.000 χρήστες τους κατέληξε σε ένα λογικό και τελικά αυτονόητο πόρισμα: πως ένα PHEV εκπέμπει πολλαπλάσιους ρύπους και καταναλώνει επίσης πολλαπλάσια -από 4 έως 5 φορές μεγαλύτερη- ποσότητα καυσίμου από αυτή που ανακοινώνουν επίσημα και διαφημίζουν οι κατασκευαστές.

Ακόμη και αν η μπαταρία είναι γεμάτη ένα PHEV λειτουργεί μετά από κάποιες δεκάδες χιλιόμετρα ως απλό υβριδικό. Από την άλλη, τα φορολογικά κίνητρα που δίνονται για εταιρική χρήση με το πρόσχημα της περιβαλλοντικής προστασίας είναι τελείως λάθος, καθώς οι συγκεκριμένοι οδηγοί και συνήθως καλύπτουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις και ελάχιστοι από αυτούς τα φορτίζουν για να επωφεληθούν από τα π.χ. 30 έως 50 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτροκίνησης.

Για να υπάρχει κάποιο περιβαλλοντικό όφελος η ηλεκτρική αυτονομία θα πρέπει να προσεγγίζει τα 100 χιλιόμετρα, όμως αυτό δεν θα είχε νόημα καθώς η τιμή αυτού του PHEV θα αυξανόταν κάνοτας τελικά τα πλήρως ηλεκτρικά (EV) να ακούγονται ως μια πιο δελεαστική επιλογή. Τελικά, αποδεικνύεται πως τα PHEV αυτό που καταφέρνουν είναι να ικανοποιούν την εταιρική χρήση με premium επιλογές και να συνδυάζουν όχι τα «πλεονεκτήματα» αλλά τελικά τα «μειονεκτήματα» τόσο των αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) όσο και των αμιγώς ηλεκτρικών (EV).

Στην Ευρώπη πωλούνται τα περισσότερα PHEV -οι πωλήσεις τους έφτασαν τις 780.000- από οποιαδήποτε άλλη ήπειρο, κυρίως χάρη στις φοροαπαλλαγές και τα κίνητρα για εταιρική χρήση. Χαρακτηριστικό είναι, ωστόσο, το παράδειγμα της Ολλανδίας που μετά την κατάργηση των κινήτρων οι πωλήσεις PHEV έπεσαν από τις 40.000 που ήταν το 2015 στις μόλις 1.150 μετά από δύο χρόνια. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota