Σύνδεση

Featured

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ;

Ποια θέση στο αυτοκίνητο προσφέρει…

Ποια θέση στο αυτοκίνητο προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια; Η αυθόρμητη απάντηση είναι μάλλον πίσω δεξιά, ίσως γιατί εκεί βλέπουμε να κάθονται όλοι οι μεγαλόσχημοι αυτού του κόσμου. Είναι όμως έτσι και στην πραγματικότητα;

Ως συνήθως λοιπόν αυτό που νομίζουμε και αυτό που ισχύει στην πράξη είναι τελείως διαφορετικά. Και αυτό γιατί έρευνες, οι οποίες έχουν γίνει κυρίως στη Γερμανία αξιολογώντας περιπτώσεις ατυχημάτων, έχουν καταλήξει στο συμπεράσμα ότι τελικά αυτοί που προστατεύονται καλύτερα είναι ο οδηγός και στη συνέχεια ο συνοδηγός. Η μια παράμετρος είναι ότι οι δύο αυτές θέσεις είναι εξοπλισμένες με όλα τα μέτρα ασφαλείας, από αερόσακους μετωπικούς και πλευρικούς μέχρι και προ-εντατήρες για τις ζώνες ασφαλείας.

Όσοι κάθονται πίσω είναι από πλευράς εξοπλισμού σαφώς σε χειρότερη μοίρα, μιας και οι πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας που καλύπτουν και τους πίσω δεν είναι σε όλα τα μοντέλα στάνταρ. Κάτι που ισχύει και για τους εντατήρες των ζωνών ασφαλείας.

CAR-SAFER-SEATS-2

Έτσι λοιπόν για τους περισσότερους που κάθονται πίσω το μόνο μέσο προστασίας είναι η ζώνη ασφαλείας, ενώ πολλές φορές η δράση της οποίας περιορίζεται αφενός από τη μη δυνατότητα ρύθμισής της ως προς το ύψος και κυρίως από τη στάση του σώματος των επιβατών. Κι αυτό γιατί όταν καθόμαστε πίσω πολλές φορές γέρνουμε προς τα μπροστά ή υιοθετούμε μια πιο ξαπλωτή στάση, που ενδεχόμενα να είναι πιο ξεκούραστη αλλά από πλευράς ασφάλεια επιφέρει πολλές εκπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως η χρήση ζώνης είναι σαφώς πιο ασφαλής από τη μη χρήση. Έχουν καταγραφεί ατυχήματα που μη δεμένοι επιβάτες στο πισω κάθισμα, όχι μόνο τραυματίζονται οι ίδιοι σοβαρά αλλά τραυματίζουν και όσους κάθονται μπροστά, μιας και από τις δυνάμεις που ασκούνται μπορεί να σπάσουν και οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

Οι λύσεις που θα αυξήσουν την ασφάλεια όσων κάθονται πίσω, πέρα από τους πλευρικούς αερόσακους, είναι οι αερόσακοι ζώνης που χρησιμοποιούνται ήδη στη Mercedes S-Class και στο Ford Mondeo αλλά και η χρήση προ- εντατήρων για τις ζώνες. Παράλληκα εξελίσσονται και ειδικοί αερόσακοι ενσωματωμένοι στις πίσω θέσεις.

Γιάννης Σκουφής  

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured