Σύνδεση

Opel

OPEL MERIVA 1.4T 120 PS: ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

opel-meriva-1.4-120-1

Παρόλο που έχουν περάσει αρκετοί μήνες από την επίσημη πρεμιέρα του νέου Opel Meriva και παρά το ότι κυκλοφορούν αρκετά στους ελληνικούς δρόμους οι πίσω πόρτες του που ανοίγουν ανάποδα σε σχέση με τις συμβατικές εξακολουθούν να έλκουν την προσοχή.

Λογικό, μιας και το Meriva είναι πρακτικά το μόνο οικονομικά προσιτό αυτοκίνητο –το οικονομικά απρόσιτο είναι η Rolls Royce Ghost– με πόρτες αυτού του είδους, οι οποίες μάλιστα ανοίγουν ανεξάρτητα από τις εμπρός (κάτι που είναι αδύνατο στο Mazda RX-8 π.χ.).

Το τελευταίο ήταν προαπαιτούμενο, μιας και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολυμορφικό που εξ ορισμού δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και στην άνεση γενικά και τεχνικά αυτό έγινε εφικτό χάρη στην ύπαρξη μιας στιβαρής κεντρικής κολώνας. Παράλληλα η μεγάλη γωνία των 84 μοιρών με την οποία ανοίγουν τόσο οι πίσω FlexDoors όπως τις ονομάζει η Opel όσο και οι μπροστινές διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τόσο την είσοδο όσο και την έξοδο των επιβατών, μαζί με τη φόρτωση.

Φυσικά η παρουσία των FlexDoors που αποτελούν και μοναδικό χαρακτηριστικό του Meriva τονίζονται και σχεδιαστικά, μιας και η βασική πλευρική γραμμή του αμαξώματος κάνει ακριβώς εκεί ένα σκαλοπάτι, που έχει σα συνέπεια τα μεγαλύτερα παράθυρα και τη βελτιωμένη ορατότητα όσων έχουν πάρει θέση στο πίσω κάθισμα. Και οι οποίοι θα μετακινηθούν κυριολεκτικά βασιλικά αν έχει επιλεγεί η διθέσια διαμόρφωσή του τελευταίου με τα δύο ακραία τμήματα του καθίσματος να έχουν μετατοπιστεί προς το κέντρο –ενώ έτσι κι αλλιώς κάθονται ελαφρώς πιο ψηλά σε σχέση με τους εμπρός.

Παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα της κατά μήκους μετακίνησής του αλλά και της προσαρμογής της κλίσης των πλατών –το όλο σύστημα του καθίσματος η Opel το ονομάζει FlexSpace– προκειμένου να εξασφαλίζεται και η καλύτερη δυνατή άνεση αλλά και ο κατάλληλος κάθε φορά χώρος φόρτωσης. Το πορτμπαγκάζ αυτό καθ΄αυτό πάντως στην κανονική 5θέσια διάταξη έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, που μπορεί να φτάσει τα 1.500 όταν τον οδηγό συνοδεύει μόνο ο συνοδηγός του.

Αντίστοιχα πολλές για χάρη της πρακατικότητας είναι και οι θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και η κεντρική κονσόλα με την επωνυμία FlexRail που είναι στάνταρ από την έκδοση Edition και πάνω. Ταυτόχρονα η δυνατότητα επιλογής άλλων χρωματισμών για τα πλαστικά του ταμπλό και του εσωτερικού διάκοσμο γενικά πέρα από τους κλασικούς και καθιερωμένους –όπως π.χ. το κόκκινο στο Meriva του test μας- εξασφαλίζει μια πιο ιδιαίτερη και πιο νεανική εικόνα. Η οποία συνδυάζεται με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, προσοχή στη λεπτομέρεια και καλό επίπεοδ εξοπλισμού ακόμα και στη βασική έκδοση. Όσο για τον οδηγό και καλά κάθεται και τα πάντα τα βρίσκει στις σωστές θέσεις και αποστάσεις και ικανοποιητική ορατότητα έχει γύρω γύρω.

Ταυτόχρονα έχει στη διάθεσή του και ένα κινητήρα turbo 1.400 κυβικών (ο αντίστοιχος ατμοσφαιρικός περνά σαφώς σε δεύτερη μοίρα) που αποδίδει 120 ίππους, δείχνει και είναι αρμονικός σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά απόδοσής του, αποδεικνύεται αρκούντως οικονομικός μιας και η μέση κατανάλωσή του κυμαίνεται στα 8 λίτρα και γενικά δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει σβέλτα και κυρίως χωρίς να πιέζεται το 5θυρο Meriva των σχεδόν 1.300 κιλών.

Αν υπάρχει ένα σημείο που θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο είναι η ύπαρξη ενός 6τάχυτου κιβωτίου με ακόμα πιο σφιχτή κλιμάκωση, αλλά αυτό παραμένει προνόμιο της πιο ισχυρής έκδοσης των 140 ίππων –πάντα από 1.400 κυβικά- του μικρότερου MPV της Opel.

Η οποία μπορεί να διαθέτει επιπλέον αποθέματα ισχύος που θα είναι πιο εμφανή και χρήσιμα αν έχεις εκμεταλλευθεί όλο το ωφέλιμο φορτίο, αλλά στη συνηθισμένη καθημερινή πρακτική οι 120 ίπποι της δοκιμής μας δεν αντιμετωπίζουν κανένα θέμα.

Κι αυτό γιατί ο turbo των 1.4 λίτρων είναι ελαστικός από χαμηλά και αποκρίνεται άμεσα χωρίς την παραμικρή υστέρηση και χωρίς το ελάχιστο κενό, ενώ παράλληλα η οδική συμπεριφορά βοηθά την επίτευξη αλλά και τη διατήρηση υψηλών μέσων ωριαίων. Οι μηχανικοί της Opel ρύθμισαν πολύ καλά τις κλασικές για την κατηγορία λύσεις που χρησιμοποίησαν στην ανάρτηση (γόνατα μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω), εξασφάλισαν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πέτυχαν κι ένα καλό επίπεδο άνεσης, ενώ το στάνταρ ESP με τις διευρυμένες δυνατότητες (γι αυτό και η Opel το ονομάζει plus) αποτελεί μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας.

Έτσι το MPV της Opel στη κλάση των 4 μέτρων, είναι μια πρόταση με πολλά ποιοτικά στοιχεία –από τους χώρους, μέχρι τον κινητήρα και τα οδικά χαρακτηριστικά- πρακτικές καινοτομίες (όπως οι πόρτες FlexDoors, το σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexRide και όλα τα συστήματα εις Flex-), χαρακτηριστική και σύγχρονη εμφάνιση που ενσωματώνει όλα τα τελευταία οικογενειακά χαρακτηριστικά της μάρκας και τέλος ενδιαφέρουσα τιμή. Η οποία για την έκδοση των 120 ίππων ξεκινά από τις 15.880 €, με τον εξοπλισμό της εισαγωγικής έκδοσης Essentia να περιλαμβάνει μεν το ESP plus αλλά να έχει μόνο 2 αερόσακους. Πιο πλήρης σε ότι αφορά τόσο την άνεση όσο και την ασφάλεια είναι ο εξοπλισμός της αμέσως επόμενης έκδοσης Edition που κοστίζει 16.780 € (15.820 € με απόσυρση).

OPEL MERIVA 1.4T (120 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.288×1.812×1.615 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.644 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 400- 1.500 λίτρα
Βάρος: 1.285 κιλά
Κινητήρας: 1.364 κ.εκ., 4 κύλ., turbo
Ισχύς: 120 PS/ 4.800- 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 175 Nm/ 1.750- 4.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,5”, 188 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 8,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 143 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 234 €
Τιμή: από 15.880  €

από 14.920 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/OPEL-MERIVA-120PS{/gallery}


Επόμενο:

MINI ONE CABRIOLET 1.6

Μη χάσεις:

TOYOTA VERSO-S

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Πόσο κοστίζει η νέα, κορυφαία λιμουζίνα της Mercedes, η S-Class, στην Ελλάδα;

Featured

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup