Σύνδεση

Featured

Αυτό το Corsa είναι το καλύτερο που έχει παρουσιάσει η Opel

Το Corsa είναι ένα από τα διαχρονικά best seller της γερμανικής εταιρείας και αυτήν την επιτυχία φιλοδοξεί να επαναλάβει και η καινούργια 6η κατά σειρά γενιά του. Η οποία σε σχέση και με τις πέντε προηγούμενες έχει μια σημαντική και ουσιαστικά διαφορά: είναι η πρώτη που παρουσιάζεται με τη γερμανική εταιρεία να είναι κάτω από την ομπρέλα του γαλλικού ομίλου της PSA.

Κάτι που συνεπάγεται και τη μεταφορά τεχνολογίας από τους Γάλλους προς τους Γερμανούς, στοιχείο που αποδεικνύεται καταλυτικό για την όλη παρουσία του καινούργιου Corsa. Που αισθητικά μπορεί να μην εισάγει καινά δαιμόνια, κάτι τέτοιο θα ήταν άλλωστε αντίθετο με τη συνολική λογική και φιλοσοφία της μάρκας, αλλά είναι σύγχρονο και σαφώς πιο δυναμικό από τον προκάτοχό του.

Χάρη βέβαια και στις διαφοροποιημένες αναλογίες του, μιας και το ύψος του έχει μειωθεί αισθητά, κατά 48 χιλιοστά, γεγονός που λειτουργεί ιδιαίτερα θετικά ως προς ένα πιο νεανικό και σπορ στυλ. Από κει και πέρα υπάρχουν δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως άλλωστε περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο υπερ- μίνι.

Στην ίδια λογική κινείται και ο σχεδιασμός του εσωτερικού: χωρίς σχεδιαστικά ευρήματα για χάρη του εντυπωσιασμού, σχετικά συντηρητική προσέγγιση, με high tech στοιχεία όπως η μεγάλη οθόνη αφής στη κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment, όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και ένα σημαντικό αριθμό συστημάτων υποβοήθησης. Οι χώροι για τους επιβάτες πλησιάζουν το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ αυτός για τις αποσκευές έχει ελάχιστη χωρητικότητα 309 λίτρων.

Η βάση του νέου Corsa είναι το πλαίσιο EMP1 του ομίλου της PSA, η παρουσία του οποίου εξασφαλίζει μια σημαντική μείωση του βάρους μεσοσταθμικά κατά 10%. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν εκδόσεις του νέου Corsa που ζυγίζουν κάτω από τα 1.000 κιλά, τιμή από την οποία η προηγούμενη γενιά απείχε σημαντικά. Άλλωστε κανένα Οpel μέχρι τώρα δεν διακρινόταν ιδιαίτερα στον τομέα αυτό.

Το μικρότερο βάρος έχει φυσικά θετική επίδραση τόσο στη λειτουργία του κινητήρα όσο και στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Πράγματι ο τρικύλινδρος turbo των 1.200 κυβικών και των 100 ίππων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας επιβεβαιώνει και εδώ -κινεί και πολλά άλλα μοντέλα του ομίλου της PSA- τα καλά χαρακτηριστικά απόδοσής του. Άμεσος στην απόκρισή του από χαμηλά και με καλή ελαστικότητα -από τα 205 Nm που αποδίδει του 95% είναι διαθέσιμο από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ.- από το ρελαντί μέχρι και τις μεσαίες στροφές κινεί άνετα το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα.

Έτσι το Corsa ακολουθεί χωρίς να πιέζεται διόλου την κίνηση της πόλης και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο και πρακτικό, ενώ αν βγει κανείς από τα όριά του αποδεικνύεται και σβέλτο (0-100 σε 10,0 δεύτερα, τελική ταχύτητα 194 χλμ./ ώρα) και αρκετά ήσυχο. Το τελευταίο πρέπει να αποδοθεί και στην πολύ καλή για την κατηγορία αεροδυναμική του (συντελεστής οπισθέλκουσας έως και 0,29), που στις μεγάλες ταχύτητες ευνοεί και την κατανάλωση.

Συνολικά και χωρίς ο οδηγός να έχει την οικονομική οδήγηση πάντα κατά νου τιμές της τάξης των 6,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα που ήταν και η μέση της δοκιμής μας επιτυγχάνονται σχετικά εύκολα.

Σε ότι αφορά το οδηγικό του προφίλ το Corsa είναι ευχάριστο και ασφαλές, σταθερό και προβλέψιμο. Ένα αυτοκίνητο που δεν θα σου βάλει ποτέ δύσκολα -άλλωστε για αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά του συστήματα- που θα καλύψει την καθημερινότητά σου αλλά από την άλλη δεν θα ενθουσιάσει. Δεν θα σε προκαλέσει ούτε να το πιέσεις ούτε και να πιεστείς. Αυτό όμως σαφώς και δεν μπορείς να του το προσάψεις ως αρνητικό, γιατί αυτή είναι η λογική και η φιλοσοφία της Opel. Σε αυτό grosso motto έχει στηριχθεί η πορεία της και σε αυτό έχει βασιστεί η επιτυχία της, που σε ότι αφορά το πιο μικρό της μοντέλα είναι δεδομένη και αδιαμφισβήτητη.

Σίγουρα το καινούργιο Corsa είναι το πιο ολοκληρωμένο που έχει παρουσιαστεί με τα μέτρα πάντοτε της εκάστοτε εποχής, ενώ η έκδοσή του των 1.200 κυβικών και των 100 ίππων δείχνει ιδιαίτερα ισορροπημένη. Σε όλους τους τομείς, ενώ από πλευράς τιμής ξεκινά από τις 14.380 ευρώ.

VW PASSAT 2.0 TDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.060×1.765×1.435 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.538 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 309 λίτρα
Βάρος: 1.165 κιλά
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 100 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 205 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,0”, 194 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (NEDC): 96- 99 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 86- 89 €
Τιμή: από 14.380 €

φωτογραφία: Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Γιατί άλλαξε το σήμα της Mercedes;

Featured

Ποιο λέτε πως είναι το πιο αγαπημένο χρώμα αυτοκινήτων παγκοσμίως;

Featured

Τι σημαίνει το χρώμα του καπνού για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας; (Video)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup