Σύνδεση

Opel

OPEL ASTRA OPC: Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ OPC

opel-astra-opc-2013-01

Το Opel Astra OPC είναι το πιο δυνατό και γρήγορο Astra που έχει κατασκευαστεί ποτέ, είναι το κορυφαίο από πλευράς απόδοσης της γκάμας των OPC και ταυτόχρονα είναι μεταξύ των πιο hot από τα hot hatches.

Για να είμαστε ειλικρινείς πάντως όλα αυτά ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα. Το θέμα είναι τι ισχύει στην πράξη, μιας και όπως και να το κάνουμε 280 ίπποι και 400 Nm που αποδίδει ο turbo των 2.000 κυβικών του Astra OPC για να περάσουν στο δρόμο δεν είναι ούτε το πιο εύκολο ούτε το πιο μονοδιάστατο πράγμα του κόσμου.

Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα οι μηχανικοί της Opel τα κατάφεραν παραπάνω από καλά, χρησιμοποιώντας βέβαια όλες τις δυνατότητες που είχαν στα χέρια τους. Από το Hyperstruts για την εμπρός ανάρτηση και το σύστημα Flex Ride με τα τρία προγράμματα λειτουργίας, ως το μπλοκέ διαφορικό που είναι στάνταρ.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι απόλυτα ικανοποιητικό: οι εμπρός κινητήριοι τροχοί του OPC δεν χάνουν ιδιαίτερα την πρόσφυσή τους ακόμα και αν ο οδηγός πατήσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, δεν υπάρχουν παρά μόνο πολύ περιορισμένες επιδράσεις στο τιμόνι –όπως και δεν θα μπορούσαν να λείπουν με 280 άλογα- και γενικά η πραγματικά μεγάλη ισχύς περνάει στη άσφαλτο πολύ πιο ήρεμα και αποτελεσματικά απ’ ότι ενδεχόμενα περιμένεις ευθύς εξαρχής.

Παράλληλα το Astra OPC είναι καλά ζυγισμένο και στημένο, κρατά πεισματικά την τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός, έχει καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, γέρνει ελάχιστα, ενώ παρά τη σκληρή ρύθμιση της ανάρτησής του -30% πιο σκληρή σε σχέση με το 1.6Τ GTC, χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά και με πιο χοντρές αντιστρεπτικές- το επίπεδο άνεσης είναι αποδεκτό. Ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για ένα μοντέλο με σαφείς και αδιαμφισβήτητους σπορ προσανατολισμούς. Το Flex Ride πάντως διαθέτει πέρα από το βασικό και άλλα δύο προγράμματα λειτουργίας τα Sport και OPC, με ακόμα πιο σπορ ρυθμίσεις. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του κορυφαίου Astra  ολοκληρώνονται από τα πολύ καλά, καθότι αποτελεσματικά και ανθεκτικά, φρένα της Brembo, που ακόμα και μετά από παρατεταμένη σκληρή χρήση δεν παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης.

Τι γίνεται όμως με τον τετρακύλινδρο; Στέκεται στο ύψος του όντως προσεγμένου συνόλου; Η απάντηση είναι ναι, μιας και δυνατός είναι (280 ίππους έχει άλλωστε) και ελαστικός καθότι τα 400 Nm του εμφανίζονται από τις 2.400 έως τις 4.800 σ.α.λ., έχει σε όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας του άφθονα αποθέματα ισχύος, σχεδόν αμελητέο turbo lag και έτσι άμεση απόκριση στο γκάζι.

Μόνο πολύ χαμηλά, εκει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. θα διαπιστώσεις ότι «χαζεύει» ελαφρώς και δεν είναι τόσο άμεσος και ψυχωμένος, κατάσταση που γίνεται όλο και λιγότερο αντιληπτή όσο ανεβαίνουν οι στροφές και προσεγγίζουν αυτές στις οποίες εμφανίζεται η μέγιστη ροπή του.

Όταν λειτουργεί εκεί ο δίλιτρος τετρακύλινδρος της Opel αποδεικνύεται και αρκετά φειδωλός στη διαχείριση της αμόλυβδης, πέφτοντας και κάτω από τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Από την άλλη όμως υπάρχει λόγος να πάρεις το OPC και να οδηγείς με το μάτι στη στιγμιαία κατανάλωση; Μάλλον όχι, οπότε και το γκάζι θα πατήσεις βαθιά και τις δυνατότητες του συνόλου πλαίσιο- κινητήρας θα κοιτάξεις να εκμεταλλευτείς όσο ο δρόμος, οι κυκλοφοριακές συνθήκες και οι ικανότητές σου τα επιτρέπουν. Άλλωστε προς αυτήν την κατεύθυνση συνηγορούν και οι επιδόσεις: 0-100 σε 6,0 δεύτερα και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250.

Στην περίπτωση αυτή μη ρίξεις καν ματιά στη μέση κατανάλωση, που μπορεί να έχει φτάσει και τα 15 λίτρα/ 100 χλμ. Πήγαινε κατ’ ευθείαν στο πρατήριο για ανεφοδιασμό.

Αν συμπτωματικά υπάρχει εκεί κάποιο πιο ταπεινό Astra GTC θα διαπιστώσεις με μια ματιά τις διαφοροποιήσεις του OPC: άλλοι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, μεγάλη πίσω αεροτομή και στάνταρ ζάντες 19 ιντσών –στα εξτρά οι 20άρες. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν αμέσως τα πολύ καλά μπάκετ που ρυθμίζονται πολλαπλώς και στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα, καθώς και το flat bottom τιμόνι, μαζί με τις διάφορες ιδιαίτερες λεπτομέρειες.

Όλα τα παραπάνω μαζί δημιουργούν ένα σπορ σύνολο με πολύ καλές επιδόσεις, ανάλογη οδική συμπεριφορά και ξεχωριστή αισθητική, για το οποίο η Opel ζητά 29.590 ευρώ με απόσυρση (32.890 χωρίς) προκειμένου να γίνει δικό σας.  

Γιάννης Σκουφής

OPEL ASTRA OPC
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.466×1.804×1.489 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.695 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380- 1.165 λίτρα
Βάρος: 1.437 κιλά
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ., 4 κύλ., turboβενζίνης
Ισχύς: 280 PS/ 5.300 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 2.400- 4.800 σ.α.λ. 
0-100, Τελική: 6,0”, 250 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 11,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 189 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 482 €
Τιμή: από 32.890  €

από 29.590 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Φώτης Ραϊσης

{gallery}photos/33/TEST/Opel-Astra-OPC-2013{/gallery}


{youtube}9CPwitIohRg{/youtube}

Επόμενο:

SKODA RAPID 1.6 TDI

Μη χάσεις:

OPEL ADAM: ΑΠΟ 12.900

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup