Σύνδεση

Skoda

SKODA RAPID 1.6 TDI

Το Skoda Rapid έχει διπλό ρόλο στη γκάμα της Skoda: αφενός γεφυρώνει το κενό μεταξύ του υπερ-μίνι Fabia και του επίσης καινούργιου Octavia που κατατάσσεται πλέον στη μεσαία κατηγορία και αφετέρου εκμεταλλεύεται την εμπειρία της μάρκας στα σεντάν. Έτσι τοποθετείται στην καρδιά μιας κλάσης που δείχνει να παίρνει και πάλι τα πάνω της αυτήν την περίοδο.

Το άλλο χαρακτηριστικό του Rapid, με το οποίο επιστρέφει στο προσκήνιο και ένα ιστορικό όνομα για τη Skoda, είναι ότι δεν πρόκειται για κάποιο bon pour l’ orient μοντέλο, αλλά για ένα που θα είναι διαθέσιμο σε όλες ανεξαιρέτως τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία. Έτσι δεν ζητά καμία παραχώρηση ή έκπτωση και εκμεταλλεύεται ότι υπάρχει διαθέσιμο στα ράφια του ομίλου VW. Μεταξύ αυτών και τον diesel των 1600 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 105 ίππους και 250 Nm ροπής, είναι οικονομικός (επίσημη τιμή τα 4,4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα) και εξασφαλίζει ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στο βάρους 1.275 κιλών μικρό σεντάν (0-100 σε 10,6 δεύτερα, τελική 190). Το τελευταίο είναι καλοδεχούμενο, ειδικά από τη στιγμή που το τετράθυρο Skoda ακολουθεί σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, παραμένοντας  σχεδόν πάντα ουδέτερο, καλά ελεγχόμενο αλλά και άνετο. Μάλιστα στο επαρχιακό δίκτυο μπορεί να μετακινηθείς και πολύ ευχάριστα μαζί του, από τη στιγμή που ο diesel των 1.600 κυβικών αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι και κινεί χωρίς να πιέζεται το πεντάθυρο αμάξωμα. Ταυτόχρονα τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και δεν σπάνε εύκολα, ενώ ακόμα κι αν σπάσουν υπάρχει πάντα το στάνταρ ESP, που σε γενικές γραμμές μένει διακριτικά στο παρασκήνιο.

Βέβαια ο ρόλος και ο λόγος ύπαρξης του Rapid δεν είναι αυτός ενός fun to drive μοντέλου. Το ότι τον καλύπτει μέχρι ενός σημείου προσμετράται αναμφίβολα στα θετικά του, μιας και ο προσανατολισμός του είναι ξεκάθαρα οικογενειακός. Αυτό διαφαίνεται τόσο από τις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησής του, που όπως είπαμε εξασφαλίζουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης επιτρέποντας κάποιες κλίσεις στις στροφές, αλλά κυρίως από τους χώρους του

Στο συγκρεκριμένο τομέα οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Skoda ξεπέρασαν τον εαυτό τους, μιας και τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν με άνεση -για τον τυχόν 5ο δεν  επαρκεί απόλυτα το εσωτερικό πλάτος προκειμένου να μη στριμωχθεί κανείς. Όσο για τα πράγματά τους θα χωρέσουν χωρίς προσπάθεια στο πραγματικά μεγάλο πορτμπαγκάζ του Rapid, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 550 λίτρα.

Η τιμή αυτή είναι σημαντικά πιο μεγάλη από αυτή που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτών των εξωτερικών διαστάσεων (μήκος κάτω από 4,50 μέτρα), ενώ στα θετικά του προστίθενται τόσο το τετραγωνισμένο σχήμα όσο και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσής του μαζί με τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης, που οδηγεί σε αύξηση της χωρητικότητας.

Το πιο πρακτικό στοιχείο του Rapid είναι πάντως η 5η πόρτα του, που ανοίγει διάπλατα αποκαλύπτοντας όλη την έκταση του χώρου αποσκευών και διευκολύνοντας τόσο τη φόρτωση όσο και την εκφόρτωσή του. Ταυτόχρονα αποτελεί κι ένα σημείο αναγνώρισης και διαφοροποίησης των σεντάν μοντέλων της μάρκας.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας του Rapid πάντως διαφαίνεται και στις τιμές του, μιας και η έκδοση diesel του των 1.600 κυβικών ξεκινά με απόσυρση από τις 14.990 ευρώ και με ικανοποιητικό στάνταρ εξοπλισμό. Κι αυτό γιατί πέρα από το ESP που προαναφέραμε διαθέτει 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και στη βασική του εκδοχή Skoda Rapid Active.

Γιάννης Σκουφής

SKODARAPID 1.6 TDI (105PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.483×1.706×1.461 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.602 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 550 λίτρα
Βάρος: 1.275 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 105PS/ 4.400 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,6”, 190 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 114 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 103 €
Τιμή: από 14.990 ευρώ με απόσυρση

{gallery}photos/34/TEST/SKODA-RAPID-16-TDI{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured