Σύνδεση

Featured

Όνειρο ήταν η είσοδος νέων εταιρειών στην κατασκευή ελληνικών οχημάτων

Όνειρο ήταν και πάει λοιπόν η είσοδος νέων «παικτών» στην κατασκευή ελληνικών οχημάτων, που θα κάνουν χρήση του κανονιστικού πλαισίου για την έγκριση κυκλοφορίας Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής (Μ.Ο.Ι.Κ.), όπως έκανε η Kerabos, μετά από χρόνιες προσπάθειες της προκειμένου να περάσει από την μέγγενη της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Μετά την παρουσίαση και την έγκριση που πήραν το καλοκαίρι τα πρώτα οχήματα της Kerabos, υπήρξε διάχυτη αισιοδοξία ότι κι άλλοι μικρο- κατασκευαστές θα έμπαιναν σε αυτή την διαδικασία. Δυστυχώς 3 μήνες μετά καμία, μα καμία ελληνική εταιρία δεν έκανε αίτηση στο αρμόδιο υπουργείο, στο πλαίσιο των ΜΟΙΚ προκειμένου να προχωρήσει με τη σειρά της στην κατασκευή του δεύτερου ελληνικού αυτοκινήτου μετά το Kerabos.

Τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι Value For Money

Τι αποδεικνύεται; Ότι δεν υπάρχει αγορά στην Ελλάδα για την κατασκευή ιδιαίτερων οχημάτων και παράλληλα τα εν λόγω οχήματα δεν είναι Value For Money για τον καταναλωτή. Για παράδειγμα το ελληνικό Kerabos ξεπερνάει τις 22.000 ευρώ, τιμή που παραπέμπει σε σύγχρονα SUV. Προφανώς όταν μιλάμε για χειροποίητα οχήματα, δεν μπορεί να δούμε τιμές 10.000 ευρώ για ένα μελλοντικό ελληνικό όχημα.

Σε κάθε περίπτωση ο κλήρος πέφτει στην ελληνική Namco, που έβγαζε το θρυλικό Pony, να κινηθεί προς την κατεύθυνση του πρώτου ηλεκτρικού ελληνικού αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση ας δούμε τι λέει σε γενικές γραμμές το πλαίσιο για τα ΜΟΙΚ:

Ως μεμονωμένο όχημα ιδιαίτερης κατασκευής (ΜΟΙΚ) ορίζεται:

αα) «Ανακατασκευασμένο όχημα»: Μεταχειρισμένο όχημα που έχει υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές των κυρίων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγές κυρίων χαρακτηριστικών, αλλά διατηρεί την ταυτότητα του αρχικού οχήματος.

ββ) «Όχημα μεταχειρισμένων εξαρτημάτων»: Όχημα που έχει κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων, στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα, και δεν υπάγεται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.

β) «Εγκριτική αρχή»: η Διεύθυνση Τεχνολογίας οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία είναι αρμόδια για όλα τα θέματα που αφορούν στην έγκριση οχημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων, καθώς και για τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών αυτών.

γ) «Φορέας ελέγχου»: οργανισμός ή φορέας ο οποίος ορίζεται από την εγκριτική αρχή ως εργαστήριο δοκιμών ή επιθεωρήσεων εξ ονόματός της. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να εκτελεί η ίδια τα καθήκοντα αυτά.

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Ξένιος

    05/10/2022 στις 14:50

    Όποιος πιστεύει στα θαύματα πιστεύει και το ελληνικό δημόσιο. Όλοι οι άχρηστοι καφροι, θέλουν να είναι νταβατζηδες σε κάθε προσπάθεια που γίνεται. Ποιος μαλάκας θα βάλει λεφτά;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota