Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και αξιωματούχοι φέρονται να ενδιαφέρονται για την απόκτηση εργοστασίων της Volkswagen στη Γερμανία που προορίζονται για κλείσιμο, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις βλέψεις της κινεζικής κυβέρνησης.
Οι επενδύσεις αυτές θα μπορούσαν να ενισχύσουν την επιρροή της Κίνας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και να βοηθήσουν τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να αποφύγουν τους δασμούς της ΕΕ στις εισαγωγές παράγοντας οχήματα σε τοπικό επίπεδο.
Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τα εργοστάσιά της στη Δρέσδη και το Osnabrueck στο πλαίσιο μιας στρατηγικής μείωσης του κόστους.
Το εργοστάσιο της Δρέσδης, που απασχολεί 340 εργαζόμενους, θα σταματήσει την παραγωγή του ID3 μέχρι το 2025, ενώ το Osnabrueck, με 2.300 εργαζόμενους που παράγουν το T-Roc Cabriolet, θα σταματήσει τη λειτουργία του μέχρι το 2027.
Ενώ τα συνδικάτα αντιστέκονται στο κλείσιμο, η VW είναι ανοιχτή σε λύσεις που προστατεύουν τα συμφέροντα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης σε Κινέζους αγοραστές.
Η κίνηση αυτή θα σηματοδοτούσε ένα σημαντικό βήμα για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη, επιτρέποντάς τους να παράγουν ηλεκτρικά απευθείας στην περιοχή.
Εταιρείες όπως η BYD, η Leapmotor και η Chery διερευνούν ήδη ευρωπαϊκές επιλογές κατασκευής. Ορισμένες, όπως η Chery και η Leapmotor, έχουν εξετάσει το ενδεχόμενο επαναχρησιμοποίησης υφιστάμενων εργοστασίων, ενώ άλλες επικεντρώνονται στην κατασκευή νέων εγκαταστάσεων σε περιοχές με χαμηλότερο κόστος, όπως η Ουγγαρία και η Πολωνία.
Τα εργατικά συνδικάτα στη Γερμανία, τα οποία έχουν σημαντική επιρροή, παραμένουν ένα πρόβλημα για τους Κινέζους επενδυτές, οι οποίοι προτιμούν τις συμφωνίες συνεργασίας.
Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων στο Osnabrueck εξέφρασαν την προθυμία τους για κοινοπραξίες με τους Κινέζους εταίρους της VW, υπό την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν τα πρότυπα της VW.
Η πώληση εργοστασίων θα μπορούσε να είναι πιο αποδοτική για τη VW από το να τα κλείσει εντελώς, με πιθανές αποτιμήσεις που κυμαίνονται από 100 έως 300 εκατομμύρια ευρώ ανά εργοστάσιο.
