Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΕΑΑ: ΠΕΡΙ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ 48 ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 7 ΧΡΟΝΙΑ

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων πήρε με το δελτίο τύπου που μπορείτε να διαβάσετε στη συνέχεια θέση σχετικά με τη φημολογία για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, ενώ αναφέρεται στις συνεχείς αλλαγές -48(!) το σύνολο- στη φορολογία που αφορά το αυτοκίνητο τα τελευταία 7 χρόνια. Το δελτίο τύπου έχει ως εξής:

Τις τελευταίες ημέρες ανακινήθηκε για πολλοστή φορά η δημόσια συζήτηση για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Δυστυχώς η συζήτηση αυτή αναπαράγεται ένα χρόνο τώρα, προκαλώντας σοβαρότατα προβλήματα στην αγορά αυτοκινήτου και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Η συζήτηση αφορά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, μιας και για τα νεώτερα και καθαρά αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα διατηρηθούν αμετάβλητα. Έναντι αυτής, πρέπει να σημειωθούν τα εξής:

  • Με βάση τις κοινοτικές απαιτήσεις και τα παραδείγματα των ευρωπαϊκών χωρών, τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεώτερα αυτοκίνητα πρέπει να μεταβάλλονται ανάλογα των εκπομπών ρύπων τους (εκπομπές CO2).
  • Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, για τα οποία δεν έχουν καταγραφεί εκπομπές ρύπων, εύλογο είναι τα τέλη να βασίζονται στον κυβισμό, καθώς υπό αυτό το πλαίσιο έχουν διατεθεί στην αγορά.
  • Τα δημοσιονομικά έσοδα 1,1 δις ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν ρητή δέσμευση στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ως εκ τούτου το μόνο που μπορεί να προκαλεί η συζήτηση είναι το «πάγωμα» της αγοράς.
  • Η χώρα κατακλύζεται από εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, μεγάλης ηλικίας (περίπου το 60% αυτών είναι δεκαετίας ή παλαιότερα) και αμφίβολου ιστορικού, τα οποία αποτελούν σοβαρότατη πηγή ρύπανσης, εκπέμποντας πολλαπλάσιες ποσότητες σωματιδίων, οξειδίων του αζώτου κλπ.

Ο ΣΕΑΑ πρεσβεύει ότι:

  • Η μόνιμη σύγχυση και αναβλητικότητα στους καταναλωτές πρέπει επιτέλους να σταματήσει αφού ήδη μετρώνται 48 φορολογικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία επτά χρόνια. Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να είναι δικαία και να έχουν ένα σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό, επιβραβεύοντας τα νέα και καθαρά οχήματα, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
  • Αντί του συνεχούς, δίχως λύση, προβληματισμού για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει μια σειρά σημαντικών θεμάτων της αγοράς αυτοκινήτου που είναι επείγοντα, θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν έσοδα και κυρίως είναι κρίσιμα για την οδική ασφάλεια.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured