Σύνδεση

Featured

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αφαίρεση διπλώματος για χρήση κινητού και όχι μόνο

O νέος Κώδικας Οδικής κυκλοφορία αλλάζει κάποια από όσο ξέραμε μέχρι σήμερα. Έτσι τα πρόστιμα ναι μεν μειώνονται μέχρι και 40% αλλά παράλληλα θα υπάρχει και πρόβλεψη προσαύξησης με βάση του εισόδημα του εκάστοτε παραβάτη. 

Παράλληλα ο καινούργιος ΚΟΚ διαχωρίζει τις παραβάσεις σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας -ο καταμερισμός θα γίνει από την επιτροπή Οδικής Ασφάλειας- με προσαρμογή των ποινών ανά κατηγορία. Παράλληλα οι πληροφορίες κάνουν λόγο και για ακόμα 2 κατηγορίες παραβάσεων, αυτές της υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Για τις παραβάσεις αυτές δεν θα προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, θα υπάρχουν όμως αλλά διοικητικά μέτρα, όπως η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες. Από την επιβολή διοικητικών προστίμων εξαιρούνται μία σειρά από σοβαρές παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων και άλλες.

Επίσης συνήθειες των Ελλήνων οδηγών, μεταξύ άλλων η χρήση κινητού, η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφάλειας, το πάρκινγκ σε μπάρες, θα επιφέρουν σημαντικές «καμπάνες», ενώ σε περίπτωση υποτροπής προβλέπεται μέχρι και η αφαίρεση και επανεξέταση της άδειας οδήγησης. Πάντως για την απόκτηση κυκλοφοριακής αγωγής ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε μαθήματα οδηγικής συμπεριφοράς  από το δημοτικό.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νέου ΚΟΚ το όριο ταχύτητας αυξάνεται από τα 130 χλμ./ώρα στα 150, ενώ υπάρχουν απαγορεύσεις για τη χρήση των τετράτροχων μοτοσυκλετών -πρόκειται για τις γνωστές γουρούνες- στο οδικό δίκτυο.

Από κει και πέρα προβλέπεται πως όλα τα στοιχεία των πινακίδων που αφαιρούνται από τα οχήματα θα καταχωρούνται στο αρχείο του υπουργείου Μεταφορών. Για τα οχήματα που είναι σε ακινησία για περισσότερα από 2 χρόνια υπάρχει πρόβλεψη καταστροφής των πινακίδων από την αρμόδια ΔΟΥ. Σε καταστροφή θα οδηγούνται και οι πινακίδες που έχουν αφαιρεθεί από την αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας με την πάροδο 2 ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα έχουν το δικαίωμα να λάβουν βεβαίωση καταστροφής πινακίδων, κατόπιν αίτησης.

Επίσης το υπουργείο θα θεσπίσει μηχανισμούς ελέγχου για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Όλες οι βεβαιώσεις, όπως η έγκριση τύπου με την οποία ταξινομήθηκε ένα αυτοκίνητο, η ημερομηνία ταξινόμησης, η βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης θα παρέχονται ηλεκτρονικά. Θα απαιτείται ακόμη υπεύθυνη δήλωση από τον αγοραστή, στην οποία θα δηλώνει ρητώς πως έχει λάβει υπόψη όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα αποζημίωσης του αγοραστή από τον εισαγωγέα σε περίπτωση που το όχημα δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του.

Το υπουργείο θα προχωρήσει και δημιουργία του ψηφιακού μητρώου οδικών μεταφορών, όπου θα καταγράφονται ψηφιακά όλα όσα αφορούν μία επιχείρηση, οχήματα, οδηγοί κτλ. Το μητρώο θα κάνει τους ελέγχους, που σήμερα απαιτούν τρεις διαφορετικές υπηρεσίες, αποτελεσματικότερους.

Αλλαγές έρχονται και στις διατάξεις για τα δημόσια ΚΤΕΟ. Όπως διαμήνυσε ο κ. Σπίρτζης τα ΚΤΕΟ θα μπορούν να λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες και να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα και την περιοχή δραστηριοποίησης. Ακόμη επανέρχονται και τα ασυμβίβαστα που είχαν σχέση με τους ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ.

Όσων αφορά τους ποδηλάτες, εισέρχονται πιο αυστηρά κριτήρια για την οδική συμπεριφορά τους, αλλά και προβλέψεις για τη φωτεινή σηματοδότηση.

Πιο αυστηρά θα είναι τα κριτήρια και για τους οδηγούς οχημάτων που μεταφέρουν μαθητές. Θα υπάρχει ηλικιακό όριο, που θα οριστεί στα 55 χρόνια για τους οδηγούς λεωφορείων. Οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να πάρουν παράταση έως τα 65, εφόσον ανά πενταετία προχωρούν σε ιατρικές εξετάσεις που αποδεικνύουν την καλή τους υγείας, αλλά και εξετάσεις οδηγικής συμπεριφοράς.

Όσοι οδηγοί είναι άνω των 75 ετών θα καλούνται ανά πενταετία να αποδείξουν τις οδηγικές τους ικανότητες, παράλληλα με την προσκόμιση των ιατρικών τους εξετάσεων, όπως ισχύει σήμερα.

Τέλος το υπουργείο θα δημιουργήσει δημιουργείται κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα, τηλεφωνικό κέντρο και υπηρεσία σύντομων γραπτών μηνυμάτων παραπόνων και καταγγελιών των επιβατών.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup