Σύνδεση

Opel

OPEL: Ο ΝΕΟΣ DIESEL ΤΩΝ 2.000 ΚΥΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ 200 ΙΠΠΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΕΞΩΛΕΜΒΙΟΣ

Το όνομα αποκαλύπτει πολλά: Ο κινητήρας diesel της Opel που προσαρμόστηκε από την Cimco Marine AB αποκαλείται OXE – στα Σουηδικά «το βόδι». Ο κινητήρας ίσως «τραβά» σαν βόδι αλλά ωθεί με ακαταμάχητο τρόπο τα σκάφη υψηλών επιδόσεων μέσα στο νερό. Ο εξωλέμβιος κινητήρας βασίζεται στον diesel των 2.000 κυβικών που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern (Γερμανία), και συνήθως χρησιμοποιείται στα Cascada, Insignia και Zafira. Η ναυτική εκδοχή του τετρακύλινδρου κινητήρα αποδίδει 200 ίππους στις 4.100 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.500 σ.α.λ.

«Πουλώντας εξαρτήματα αποκτούμε παρουσία σε μικρά αλλά σημαντικά τμήματα της αγοράς στα οποία τα προϊόντα μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Ο OXE Diesel είναι το τέλειο παράδειγμα. Συμβάλλουμε έτσι στην επέκταση του εύρους εφαρμογών του κινητήρα μας που κατασκευάζεται στο Kaiserslautern,» δήλωσε ο Alex Thielemans, Διευθυντής Πωλήσεων Εξαρτημάτων στην Opel.

Ο OXE diesel κατασκευάζεται στη Γερμανία και είναι εξαιρετικά ανθεκτικός και εύκολος στη συντήρηση. Για χρήση στο νερό, ο κινητήρας χρειάζεται σέρβις κάθε 200 ώρες –συγκριτικά με τις περίπου 100 ώρες που απαιτεί αντίστοιχα ένας βενζινοκινητήρας– και γενική ανακατασκευή μετά από 2.000 ώρες. Οι κινητήρες σκαφών βρίσκονται σε συνεχή καταπόνηση καθώς πρέπει να λειτουργούν υπό πλήρες φορτίο το μεγαλύτερο διάστημα. Στην πλεύση, ο υπερτροφοδοτούμενος diesel καταναλώνει 43 λίτρα την ώρα – δηλαδή 42% λιγότερο καύσιμο από έναν εφάμιλλο σύγχρονο δίχρονο εξωλέμβιο κινητήρα (73 λίτρα). Επιπλέον, ο αθόρυβος diesel της Opel μειώνει αισθητά την ακουστική ρύπανση.

Opel-OXE-Outboard-Engine-2

Επομένως, ένας κινητήρας diesel αυξάνει σημαντικά την εμβέλεια δράσης ταχυπλόων σκαφών που είναι σχεδιασμένα για ψάρεμα σε μεγάλα βάθη, αποστολές διάσωσης ή ιχθυοκαλλιέργειες σε παράκτιες περιοχές. Π.χ. ένας από τους πρώτους κινητήρες ΟΧΕ που πουλήθηκαν χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή σε ένα ιχθυοτροφείο σολομών στη Σκωτία. Ένα ακόμα πλεονέκτημα των κινητήρων diesel είναι το γεγονός ότι το καύσιμο είναι χαμηλής ευφλεκτότητας. Σε μερικά λιμάνια απαγορεύεται ακόμα και η πρόσβαση σε σκάφη με εξωλέμβιους βενζινοκινητήρες εξ αιτίας ενδεχόμενου κινδύνου πυρκαγιάς – αυτή η απαγόρευση δεν ισχύει για τον ΟΧΕ.

«Ο κινητήρας της Opel επιλέχθηκε ως αριστούργημα μηχανολογίας και είναι δοκιμασμένος σε εκατοντάδες εκατομμύρια μίλια. Η ανάγκη για αλλαγή από τη βενζίνη στο πετρέλαιο κρίθηκε απαραίτητη για μείωση των όποιων κινδύνων πυρκαγιάς, για τη μεγαλύτερη και πιο αξιόπιστη διάρκεια ζωής με μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις για βαριά επαγγελματική χρήση, μεγαλύτερη αυτονομία ανά ώρα με πλήρες φορτίο και λόγω της αυξημένης γεωγραφικής διαθεσιμότητας του diesel,» εξήγησε ο Magnus Folin, CEO της Cimco Marine.

Opel-OXE-Outboard-Engine-1

Η Cimco Marine AB δοκίμασε αρκετούς κινητήρες diesel επιβατικών αυτοκινήτων για να βρει τον κατάλληλο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της Opel επικράτησε χάρη στην αντοχή του. Εντατικές δοκιμές διεξήχθησαν επί τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2015. «Αξιολογούμε τον κινητήρα επί πολλά χρόνια και έχει αποδειχτεί εξαιρετικά στιβαρός και αξιόπιστος,» τόνισε ο Christer Flodman, Τεχνικός Διευθυντής της Cimco. Επομένως, η απόφαση να βασιστούμε στον κινητήρα Γερμανικής κατασκευής είχε παρθεί –«Opel σημαίνει αξιοπιστία».

Ο Massimo Giraud, Βοηθός Αρχιμηχανικός στο κέντρο εξέλιξης diesel της Opel στο Τορίνο, εξηγεί: «Η προσαρμογή του κινητήρα μας στο πολύ διαφορετικό περιβάλλον ήταν σημαντική πρόκληση. Έπρεπε να αλλάξουμε το χαρακτήρα του κινητήρα μέσω εντελώς νέας χαρτογράφησης. Για ναυτική χρήση, έπρεπε να ξεχάσουμε την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές για την οποία φημίζεται ο κινητήρας και στοχεύσαμε στην υψηλή απόδοση ισχύος που είναι απαραίτητη για την ταχύτητα πλεύσης. Αποστολή εξετελέσθη!»

Η Cimco προσάρμοσε τον εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα για χρήση σε άγριες θάλασσες. Ο κινητήρας έχει τώρα σύστημα ξηρού κάρτερ που εγγυάται τροφοδοσία λαδιού ανεξαρτήτως συνθηκών. Ένα πατενταρισμένο σύστημα μετάδοσης με ιμάντα (που μπορεί να αντέξει την υψηλή ροπή) μεταφέρει την ισχύ μέσω του κιβωτίου στην προπέλα. Αυτό το προηγμένο σύστημα μετάδοσης προσφέρει στον σκίπερ τον έλεγχο χαμηλής ταχύτητας που είναι κρίσιμος για αποστολές έρευνας και διάσωσης, αλλά αυτή τη στιγμή δεν παρέχουν οι χαμηλόροποι δίχρονοι κινητήρες. Τελευταίο αλλά σημαντικό, ο OXE Diesel έχει σύστημα ψύξης κλειστού κυκλώματος – αποφασιστικό πλεονέκτημα σε παγωμένες συνθήκες ή σε νερά με άφθονη υδρόβια βλάστηση.

Περικλής Στέφος

Opel-Insignia

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup