Η Ford, όπως ανακοίνωσε στο φετινό συνέδριο κινητήρων στη Βιέννη, εξελίσσει και δοκιμάζει βελτιώσεις για τον πολυβραβευμένο της 1.0 EcoBoost, προκειμένου να μειώσει ακόμα περισσότερο την κατανάλωσή του. Ο στόχος είναι κατά 6%, φυσικά τη μείωση αυτή θα ακολουθήσουν και οι εκπομπές ρύπων, ενώ μια από τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό είναι η προσωρινή απενεργοποίηση του ενός κυλίνδρου. Τη συγκεκριμένη τεχνολογία την έχουμε δει μεν σε μικρούς κινητήρες όπως είναι π.χ. ο 1.4 TSI του ομίλου VW αλλά όχι σε τρικύλινδρο. Οι εξελίξεις περιλαμβάνουν και ένα νέο βολάν διπλής μάζας της Schaeffler, προκειμένου να περιορισθούν τόσο ο θόρυβος όσο και οι κραδασμοί.
Ο 1.0 EcoBoost διαθέτει άμεσο ψεκασμό, υπερ-τροφοδότηση και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, είναι διαθέσιμος σε 3 διαφορετικές εκδοχές με 100, 125 και 140 άλογα, συνδυάζεται με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτιο, ενώ τοποθετείται σε 10 διαφορετικά μοντέλα, από το Fiesta μέχρι και τα Mondeo.
Γιάννης Σκουφής