Η Renault ειδικεύεται στους κινητήρες πετρελαίου –ο 1.5 dCi είναι με διαφορά ο πιο επιτυχημένος μικρός πετρελαιοκινητήρας- και αυτήν τη φορά παρουσιάζει τον πρώτο diesel στα 1.600 κυβικά με διπλό turbo. Με τη βοήθεια 2 υπερσυμπιεστών λοιπόν ο νέος Energy dCi 160, όπως είναι η επίσημη επωνυμία του, αποδίδει 160 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 380 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η απόδοσή του δηλαδή, σύμφωνα πάντα με τους Γάλλους, είναι αντίστοιχη ενός συνόλου 2.000 κυβικών, ενώ η κατανάλωσή του είναι κατά 25% πιο χαμηλή.
Το σύστημα υπερπλήρωσης είναι σειριακό και περιλαμβάνει δύο στροβιλοσυμπιεστές, ένα μικρό και άρα με μικρότερη αδράνεια, που εξασφαλίζει το 90% της ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ ο μεγαλύτερος παρέχει ισχύ που φτάνει την τιμή των 100 ίππων/ λίτρο στις ψηλές.
Μεταξύ των καινοτομιών του dCi 160 περιλαμβάνεται η εγκάρσια ροή του νερού που επιτρέπει την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ψύξη των θαλάμων καύσεων, την σχεδίαση «U-Flex» των ελατηρίων των εμβόλων και την γνωστή DLC (Diamond Like Carbon) βαφή (καμία σχέση με… μπογιές, πρόκειται για ειδική θερμική κατεργασία μετάλλων) των εκκέντρων που μειώνει τις τριβές.
Γιάννης Σκουφής