Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΝΕΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Καθώς η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να είναι το πιο σημαντικό νέο πεδίο δράσης της αυτοκινητοβιομηχανίας (μαζί με την ηλεκτροκίνηση) είναι προφανές ότι προκύπτουν διαρκώς και νέες ανάγκες. Όπως για παράδειγμα στους χάρτες με τους οποίους θα εξοπλίζονται τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οι οποίοι θα πρέπει να είναι πιο ακριβείς και με δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης σε real time.

Ένα τέτοιο πρωτοποριακό σύστημα χαρτογράφησης εξελίσσει η Bosch, σε συνεργασία με την Tom Tom, συγκεντρώνοντας δεδομένα από τα ίδια τα αυτόνομα οχήματα. Το όλο πρόγραμμα έχει στόχο να συγκεντρώνει πληροφορίες από τουλάχιστον ένα εκατομμύριο αισθητήρες radar που είναι ενσωματωμένοι σε διάφορα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να δημιουργήσει ένα πρωτόγνωρα λεπτομερές μοντέλο των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων δρόμων.

Η έναρξη αυτής της καταγραφής θα ξεκινήσει το αργότερο το 2020, ενώ οι πληροφορίες που θα συγκεντρώνονται θα είναι διαθέσιμες σε όλα τα format των χαρτών που χρησιμοποιούνται σήμερα. Το radar road signature, όπως ονομάζεται, θα χρησιμοποιεί αισθητήρες radar και όχι κάμερες, καθώς αυτοί προσφέρουν αυξημένη εμβέλεια 250 μέτρων, έναντι 150 μέτρων των δεύτερων. Θα χρειαστεί βέβαια κάποια τροποποίηση, καθώς μέχρι σήμερα οι αισθητήρες radar μπορούν για παράδειγμα να ανιχνεύουν κινούμενα οχήματα και να στέλνουν το σχετικό μήνυμα στα φρένα, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει στη θέα ενός πιθανού εμποδίου.

Η νέα τους χρήση θα είναι να καταγράφουν, παράλληλα, σταθερά εμπόδια στο δρόμο και αυτομάτως να στέλλουν την πληροφορία στο cloud. Έτσι, θα δημιουργούν σιγά σιγά μία απίστευτη βάση δεδομένων, την οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν -υπό όλες τις συνθήκες- τα αυτόνομα οχήματα, ώστε να βελτιώσουν την ασφάλεια που προσφέρουν. Αυτή ακριβώς η νέα φιλοσοφία επιτάσσει τη χρήση περισσότερων του ενός «επιπέδων» πληροφορίας, για να μπορούν τα αυτόνομα οχήματα να καθορίζουν ανά πάσα στιγμή το στίγμα τους με ακρίβεια εκατοστού, καθώς και να γνωρίζουν το τι επικρατεί στην περιοχή.

Για παράδειγμα, θα υπάρχουν localization layers που χάρη στην χρήση των αισθητήρων radar και των καμερών ενός αυτοκινήτου, θα λαμβάνει πληροφορίες και θα τις συγκρίνει με αυτές της βάσης δεδομένων, καθορίζοντας έτσι με ακρίβεια τη θέση του. Χάρη στα planning layers θα μπορεί να υπολογίζει πιθανές μανούβρες, ή ακόμα και το πότε πρέπει να αλλάξει λωρίδα.

Με τα Dynamic layers θα ενημερώνεται άμεσα για την κίνηση στο δρόμο, το ενδεχόμενο κάποιου ατυχήματος, ακόμα και για το που υπάρχει διαθέσιμη θέση στάθμευσης. Όλα αυτά θα ενημερώνονται τακτικά, έως και σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας έτσι μία νέα διάσταση στην αυτόνομη οδήγηση.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup