Σύνδεση

Featured

Το νέο Seat Leon έχει άποψη και ωραίο στυλ

Η καινούργια γενιά του Seat Leon είναι η πλέον κατασταλαγμένη και ώριμη και αυτό γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά, καθώς ο σχεδιασμός του είναι ο πιο χαρακτηριστικός και δυναμικός στην ιστορία του μοντέλου.

Η αύξηση των διαστάσεων -το μήκος έχει αυξηθεί κατά 86 χιλιοστά φτάνοντας συνολικά τα 4.368- σε συνδυασμό με το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος και τις εμφανείς ακμές δημιουργούν ένα μοντέρνο και νεανικό σύνολο. Που επιπρόσθετα διαθέτει και ορισμένες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα την ένωση των πίσω φωτιστικών σωμάτων με τη βοήθεια μιας φωτιζόμενης μπάρας. Που οπτικά τονίζει το πλάτος του αμαξώματος, ενώ παίζει και το ρόλο του φωτεινού στοιχείου αναγνώρισης το βράδυ.

Πέρα όμως από το μήκος έχει αυξηθεί και το μεταξόνιο κατά 50 χιλιοστά (συνολικά 2.686), γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο και στους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι το εσωτερικό του νέου Leon είναι πιο άνετο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ η ελάχιστη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών του είναι τα 380 λίτρα. Τιμή ικανοποιητική μεν αλλά όχι και κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Παράλληλα οι σχεδιαστές της ισπανικής εταιρείας του ομίλου Volkswagen έχουν υιοθετήσει μια σύγχρονη αισθητική προσέγγιση για το ταμπλό, στο οποίοι οπτικά κυριαρχεί η ελεύθερη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Η στάνταρ διαγώνιός της είναι 8,25 ίντσες, οι οποίες στην πιο σπορ έκδοση FR της δοκιμής μας γίνονται 10,0. Επίσης στην FR ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός με διαγώνιο 10,25 ιντσών και δυνατότητα επιλογής απεικονίσεων.

Η εικόνα είναι πιο high tech στην ήπια υβριδική έκδοση με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και το χαρακτηριστικά μικρό by wire επιλογέα, ενώ για τον πιο εύκολο χειρισμό κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment υπάρχουν διακόπτες άμεσης πρόσβασης σε βασικές λειτουργίες. Παρόλα αυτά μια περίοδος εξοικείωσης είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη.

Η βάση του νέου Leon είναι το μεταβλητό πλαίσιο MQB Evo του ομίλου Volkswagen, που πέρα από τους χώρους κολακεύει και την οδική συμπεριφορά, με την ακαμψία του. Από κει και πέρα το οδηγικό προφίλ είναι σπορτίφ και καλά ζυγισμένο, με αποτέλεσμα το νέο Leon να είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο, που σε παρακινεί να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα εκμεταλλευόμενος τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσής του. Καλή η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, αποτελεσματικά τα φρένα, ενώ στα δυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλει και ο TSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων.

Στη συμβατική του εκδοχή είναι ελαστικός από χαμηλά, δεν δείχνει να πιέζεται σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του αν και δεν έχει νόημα να τον πιέσεις κοντά στο όριο περιστροφής του. Καλή η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων.

Τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα στην eTSI εκδοχή του με την ήπια υβριδική υποβοήθηση. Χωρίς να αλλάζει το χαρακτήρα του το πρόσθετο ηλεκτρικό boost είναι καλοδεχούμενο τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, εξασφαλίζοντας τη λίγο πιο γρήγορη απόκριση και λίγο καλύτερες επιδόσεις (0-100 σε 8,4 δεύτερα, αντί για 8,9). Παράλληλα εδώ είναι στάνταρ και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, που επίσης είναι πολύ σωστά προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου turbo.

Ποιο θα επιλέγαμε; Η πιο ενδιαφέρουσα οικονομικά έκδοση είναι η FR με το συμβατικό σύνολο των 150 ίππων που κοστίζει 22.290 ευρώ και ακολουθεί η eTSI με επίπεδο εξοπλισμού Style που κοστίζει 23.790 ευρώ με στάνταρ, όπως προαναφέραμε το αυτόματο κιβώτιο. Με το επίπεδο εξοπλισμού FR το Seat Leon eTSI ξεκινά από τις 25.290 ευρώ.

  SEAT LEON 1.5 TSI 150 PS SEAT LEON 1.5 eTSI 150 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.368×1.800×1.456 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.686 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380- 1.301 λίτρα
Βάρος: 1.330 κιλά 1.361 κιλά
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης   1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης & ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V
Ισχύς: 150 PS/ 5.000- 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,9”, 218 χλμ./ ώρα  8,4”, 221 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,5 λίτρα/ 100 χλμ.  7,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 132 γραμμάρια/ χλμ.  131 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 84,5 €  83,8 €
Τιμή: από 22.290 € (FR) από 23.790 € (Style)

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”5502″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota