Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ RENAULT ESPACE: ΤΟ MPV CROSSOVER ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑ 1.600 ΚΥΒΙΚΑ

Ολόκληρα 30 χρόνια από την παρουσίαση της 1ης γενιάς του, που δημιούργησε την κατηγορία των πολυμορφικών, το καινούργιο Renault Espace που παρουσιάστηκε επίσημα στο Παρίσι, εισάγει μια καινοτομία στα μεγάλα MPV, καθώς υιοθετεί αισθητικά στοιχεία και από τα crossover.

Αυτό δεν σημαίνει πως απαρνείται τη λογική του πολυμορφικού, αλλά από την άλλη η εισαγωγή του όποιου crossover look του εξασφαλίζει αφενός μια πιο δυναμική εικόνα και αφετέρου ένα πιο νεανικό στυλ. Το οποίο ολοκληρώνεται από τους φουλ LED προβολείς, οι οποίοι είναι στάνταρ σε όλη του τα γκάμα και τις μεγάλες ζάντες που φτάνουν μέχρι και τις 20 ίντσες (ξεκινούν από 17), ενώ φυσικά και δεν λείπουν κλασικά γνωρίσματα των μεγάλων MPV, όπως το πανοραμικό παρμπρίζ η επιφάνεια του οποίου φτάνει τα 2,8 τετραγωνικά. Αν μάλιστα συνδυαστεί και με την επίσης μεγάλη πανοραμική οροφή το νέο Espace γίνεται διάφανο… Ή θερμοκήπιο…

Στο ταμπλό το μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας το καταλαμβάνει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη 8,7 ιντσών με νέο user interface, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός καθότι ουσιαστικά είναι μια οθόνη TFT, την απόχρωση της οποίας μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Παράλληλα υπάρχει και ένα σύστημα κρυφού φωτισμού που διατρέχει όλη την καμπίνα και παίρνει κι αυτό διάφορες αποχρώσεις, ενώ ο shift-by-wire επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι αισθητικά επηρεασμένος από τις μανέτες ισχύος των αεροσκαφών.

Το νέο Espace θα είναι διαθέσιμο σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη, φυσικά υπάρχουν πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του ανάλογα με τις ανάγκες, ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από τα 660 λίτρα με θέσεις για 5 ως και σχεδόν τα 2.100 όταν οι επιβάτες είναι μόνο δύο. Όσο για τα επίπεδα εξοπλισμού, στη Γαλλία τουλάχιστον θα είναι τέσσερα τα Life, Zen, Intense και Initiale Paris, που ουσιαστικά αποτελεί μια μικρο- γκάμα καθώς θα υφίστασται στο μέλλον για όλα τα μοντέλα.

Η βάση της 5ης γενιάς του Espace είναι το νέο πλαίσιο CMF (Common Module Family) που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά. Το βασικό του χαρακτηριστικό, πέρα από όλα τα άλλα, είναι και η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, με αποτέλεσμα συνολικά –δηλαδή από πλαίσιο, αμάξωμα, μετάδοση και εξοπλισμό- η μείωση του βάρους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά να είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 250 κιλά. Κάτι που σε συνδυασμό και με τον εξαιρετικό για αυτοκίνητο αυτής της μορφής συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30 έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης κατά 20%.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο diesel και έναν βενζίνης. Στη βάση υπάρχει ο Energy dCi 130, των 1.600 κυβικών, με 130 ίππους όπως λέει και το όνομά του και 320 Nm ροπής με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ένα σκαλί πιο πάνω ο καινούργιος Energy dCi 160 EDC, που χάρη στα δύο turbo του αποδίδει 160 άλογα και 380 Nm πάντα από 1.600 κυβικά. Αυτός συνοδεύεται από ένα 6τάχυτο EDC αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και με το Multi Sense, που αλλάζει το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου με βάση τις διαθέσεις του οδηγού. Ο κινητήρας βενζίνης είναι ο Energy TCe 200 EDC. Κι αυτός 1.600 κυβικών με 200 ίππους και 260 Nm.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota