Σύνδεση

Featured

Το νέο Nissan Juke έχει τα χαρακτηριστικά της επιτυχίας

To Juke της πρώτης γενιάς είναι ένα από τα μακροβιότερα σύγχρονα μοντέλα -έδινε το παρόν για σχεδόν 10 ολόκληρα χρόνια- και ένα από τα πιο πολωτικά. Μέση λύση δεν υπήρχε: ή σου άρεσε ή δεν σου άρεσε, κάτι που στην πράξη σημαίνει έντονη προσωπικότητα και ιδιαίτερα σχεδιαστικά γνωρίσματα.

Ο διάδοχός του από την άλλη γίνεται άμεσα και από όλους αποδεκτός και αυτό είναι η λογική εξέλιξη: το 2010 το Juke ήταν ένα μοντέλο μιας niche κατηγορίας, για να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο, που βρισκόταν στα σπάργανα. Σήμερα ανήκει στη κατηγορία- ατμομηχανή, όπου οι πάντες δηλώνουν το παρόν και διεκδικούν τη δική τους θέση στον ήλιο.

Από όσα είδαμε πάντως οδηγώντας το η Nissan φαίνεται να έχει εξασφαλίσει μια από τις προνομιούχες θέσεις, καθώς πολύ έξυπνα διατήρησε εκείνα τα στοιχεία που έχουν δημιουργήσει το στυλ Juke και απάλειψε τα μείον.

Το νέο Juke λοιπόν είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως η συνέχεια του όπως προαναφέραμε πολωτικού προκάτοχό του. Και το αλά κουπέ στυλ υπάρχει, που δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο στην κατηγορία των λεγόμενων B-SUV και οι στρογγυλοί προβολείς σε συνδυασμό με τα πιο ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας και την πιο εμφατική νέα μάσκα της Nissan και τα φουσκωμένα πίσω φτερά και οι χαρακτηριστικές γραμμές του πίσω μέρους.

Από κει και πέρα το Juke μεγάλωσε συνολικά, το μήκος του είναι αυξημένο κατά 75 χιλιοστά φτάνοντας τα 4,20 μέτρα, το πλάτος του κατά 35 και το ύψος του κατά 30 χιλιοστά, κάτι που σε συνδυασμό και με την αύξηση του μεταξονίου, έχει βελτιώσει αισθητά τους χώρους στο εσωτερικό.

Πλέον στο πίσω του κάθισμα αν είσαι 1,80 κάθεσαι άνετα με ικανοποιητικό αέρα για τα γόνατά σου πίσω από έναν οδηγό αντίστοιχου ύψους, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων. Σημαντικό εδώ είναι και η μεγέθυνση του ανοίγματός του που διευκολύνει τη φόρτωση και τον καθιστά πιο πρακτικό.

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο και ποιοτικό, με μαλακά πλαστικά που δημιουργούν μια πιο upper class εικόνα, ενώ στην εικόνα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8,0 ιντσών που είναι στάνταρ από την έκδοση Acenta και πάνω. H οθόνη εξασφαλίζει μια high tech αίσθηση, την οποία υποστηρίζει και ο εξοπλισμός του νέου Juke τόσο σε ότι αφορά τo infotainment με τις πλήρεις δυνατότητες ενσωμάτωσης smartphones όσο και τα συστήματα υποβοήθησης -το βασικό πακέτο είναι στάνταρ και στην εισαγωγική έκδοση- και τις υπηρεσίες.

Οι κορυφαίες εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού διαθέτουν και το Pro Pilot, με εμπλουτισμένη λειτουργία για την περίσταση ενός (πολύ) έξυπνου cruise control που θα αποδεικνύεται ιδιαίτερα βολικό, ειδικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, στις εθνικές οδούς και σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, με έναν εξαιρετικό όπως διαπίστωσα δοκιμάζοντας το νέο Juke επιλογέα. Ο οποίος βρίσκεται σε πολύ σωστή θέση, είναι ακριβής και γρήγορος, στοιχεία που εκτιμώνται ιδιαίτερα, ειδικά αν αποφασίσει κανείς να ασχοληθεί λίγο παραπάνω με το κιβώτιο για να κινηθεί πιο σβέλτα.

Και να εκμεταλλευθεί πλήρως τις δυνατότητες του τρικύλινδρου turbo των 1.000 κυβικών και των 117 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αποκλειστικότητα της Nissan, προέρχεται από τον τετρακύλινδρο των 1.332 κυβικών που κινείται το Qashqai αλλά και άλλα μοντέλα της συμμαχίας Renault Nissan καθώς και τα προσθιοκίνητα μοντέλα της Mercedes.

Στην πράξη είναι ψυχωμένος και ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές αν και δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος να πιεστεί ψηλά, ενώ εμφανίζεται πολιτισμένος. Τόσο σε ότι αγορά τους κραδασμούς όσο και το επίπεδο θορύβου. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι καλά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσής του, εξασφαλίζει ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας αλλά και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου επιδόσεις (0-100 σε 10,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα), ενώ θα αρκεστεί στην πράξη σε περίπου 7,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Και μπορεί να πέσει και πιο χαμηλά αν ο οδηγός βάλει σα στόχο τη μείωση της κατανάλωσης (επίσημη μέση τιμή κατά NEDC τα 4,8 λίτρα).

Αν δεν την βάλει και προτάξει το fun to drive θα διαπιστώσει πως το Juke είναι ένα πολύ καλά στημένο και ευχάριστο αυτοκίνητο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και με αποτελεσματικά συστήματα υποβοήθησης που διευκολύνουν τον οδηγό και κάνουν τις μικρές ή τις πιο μεγάλες διαδρομές πιο ξεκούραστες και πιο ασφαλείς. Παράλληλα οι μικρές σχετικά εξωτερικές διαστάσεις σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι βοηθούν το οδηγό να το τοποθετήσει εκεί που θέλει και να κινηθεί από σβέλτα έως και γρήγορα. Χωρίς ενοχλητικές κλίσεις και μετατοπίσεις του αμαξώματος αλλά και με ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Από την έκδοση N-Connecta και πάνω υπάρχουν και 3 προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Standard και Sport).

Όσο για την κίνηση πέρα από την άσφαλτο η απόσταση των 172 χιλιοστών από το έδαφος διευκολύνει σε βατούς χωματόδρομους, σε μια κάθοδο προς μια πιο απομακρυσμένη παραλία το καλοκαίρι ή στην περίπτωση που τα πεζοδρόμια είναι λίγο πιο ψηλά.

Συνολικά το νέο Nissan Juke αποτελεί μια απόλυτα ισορροπημένη πρόταση στην κατηγορία των B-SUV, που θα καλύψει τις πιο πολλές απαιτήσεις που μπορεί να έχει κανείς από ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας με τρόπο τουλάχιστον ικανοποιητικό.

Σημαντικό είναι πως μπορεί να παίξει πλέον και το ρόλο του μικρού οικογενειακού μοντέλου, ενώ όλα αυτά συνδυάζονται και με μια ελκυστική τιμή αγοράς που ξεκινά από τις 17.900 ευρώ για τη βασική του έκδοση Energy. Πιο ελκυστικές πάντως είναι οι επόμενες εκδόσεις Acenta και N-Connecta, με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό που καλύπτουν τις πιο πολλές ανάγκες και κοστίζουν από 18.900 και 20.900 ευρώ αντίστοιχα –τον αναλυτικό τιμοκατάλογο όλων των μοντέλων της Nissan μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ– ενώ υπάρχει και η κορυφαία N-Design με τις μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης. Τόσο εκτός με διχρωμία του αμαξώματος όσο και εντός –τον πλήρη εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Juke μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ.

NISSAN JUKE 1.0
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.210×1.80×1.595 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.636 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 422 λίτρα
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 117 PS/ 5.250 σ.α.λ.
Ροπή: 180 Nm (200 με boost)/ 1.750- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,4”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη. NEDC): 4,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 112 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 110 €
Τιμή: από 17.900 €

Φωτογραφία: Γιώργος Καραγιωργάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tο νέο μικρό και πιο φτηνό SUV της Toyota, που θα βασίζεται στο Yaris, θα είναι υβριδικό και τετρακίνητο

Featured

Το καινούργιο VW Golf των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων καλύπτει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις

Featured

Πόσο πιστεύετε ότι κοστίζει το Toyota GR Yaris των 261 ίππων;

Featured

Το ελληνικό Renault 5 Turbo Group B του «Λεωνίδα» πωλείται ξανά

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup