Πυρετωδώς προετοιμάζουν, όπως βλέπετε και στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας, οι μηχανικοί της Mazda τη νέα γενιά του MX-5, στην οποία και ακολουθούν την νέα λογική εξέλιξης των μοντέλων της εταιρείας. Ποντάρουν δηλαδή στη μείωση του βάρους με εξέλιξη της δομής του αμαξώματος και στον περιορισμό των εσωτερικών τριβών των κινητήρων τους, προκειμένου να επιτευχθεί η επιθυμητή οικονομία καυσίμου.
Στα πλαίσια λοιπόν αυτού του πλάνου εξέλιξης το μήκος του καινούργιου MX-5 θα είναι ελαφρώς μικρότερο, ενώ το πλάτος του μεγαλύτερο με αποτέλεσμα η συνολική του εικόνα να είναι πιο δυναμική. Το βάρος του θα είναι γύρω στα 1.000 κιλά, φτάνοντας έτσι στα επίπεδα του αρχέτυπου, που παρουσιάστηκε το 1989.
Για τους κινητήρες το βέβαιο είναι πως δεν θα έχουν κάποια μορφή υπερ-τροφοδότησης, ενώ οι άνθρωποι της Mazda εξελίσσουν ήδη και τη νέα γενιά των Skyactiv. Η οποία, τουλάχιστον στην αρχή, δεν θα είναι έτοιμη για το νέο MX-5. Κι αυτό γιατί χρονικά προσδιορίζεται για το 2018, ενδεχόμενα θα υπάρχουν εκδόσεις με μεγαλύτερο κυβισμό από τους τρέχοντες, ενώ η σχέση συμπίεσής τους θα αυξηθεί κι άλλο σε σχέση με την ήδη μεγάλη των συνόλων Skyactiv που υπάρχουν. Με τον τρόπο αυτό και όταν λειτουργούν με μερικά φορτία θα προσομοιώνουν τους diesel και βέβαια την οικονομία καυσίμου τους, που υπολογίζεται πως θα είναι μειωμένη κατά 30%, με ανάλογη μείωση και των εκπομπών ρύπων τους.
Όπως έχουμε γράψει κι άλλη φορά στο πλαίσιο του καινούργιου Mazda MX-5 θα βασίζεται και η νέα Alfa Romeo Spider, που ως εκ τούτου θα επιστρέψει μετά από πολλά χρόνια στην πίσω κίνηση.
Γιάννης Σκουφής