Σύνδεση

KIA

Το νέο ηλεκτρικό Kia eSoul είναι high tech και έχει αυτονομία έως και 452 χιλιόμετρα

Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση η Kia αποφάσισε η 3η κατά σειρά γενιά του πιο ιδιαίτερου και ξεχωριστού μοντέλου της, του Soul, το οποίο η ίδια χαρακτηρίζει ως Urban crossover (αστικό crossover) να είναι στην Ευρώπη αποκλειστικά ηλεκτρική και να ονομάζεται eSoul.

Στην απόφασή της αυτή σίγουρα συνέβαλε και η εμπορική επιτυχία του προηγούμενου eSoul, που την τελευταία χρονιά της παρουσίας του πούλησε πιο πολλές μονάδες από τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου του μοντέλου  μαζί.

Προκειμένου λοιπόν αυτή η επιτυχία να συνεχιστεί και να διευρυνθεί η Kia επένδυσε ιδιαίτερα στο νέο της ηλεκτρικό μοντέλο. Έτσι η βάση του νέου eSoul είναι ένα καινούργιο ειδικά εξελιγμένο για την ηλεκτροκίνηση πλαίσιο, οι μπαταρίες του των ιόντων λιθίου είναι πλέον υγρόψυκτες και έχουν να επιδείξουν μια κατά 25% αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και είναι διαθέσιμες με δύο χωρητικότητες, προκειμένου να μπορεί να επιλέξει κανείς αυτή που ταιριάζει καλύτερα τόσο στις ανάγκες μετακίνησής του όσο και στα οικονομικά του δεδομένα.

Η μεγαλύτερη των 64 kWh συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, που καθιστά το eSoul ιδιαίτερα γρήγορο (0-100 σε 7,9 δεύτερα, τελική 167) και εξασφαλίζει μια αυτονομία 452 χιλιομέτρων.

Το σημαντικό εδώ είναι πως η συγκεκριμένη αυτονομία δεν απέχει πολύ από την πραγματική.  Οδηγώντας το Kia eSoul στους δρόμους γύρω από τη Φρανκφούρτη και έχοντας διανύσει κάτι παραπάνω από 60 χιλιόμετρα η ένδειξη στο ψηφιακό πίνακα οργάνων για την απομένουσα αυτονομία ήταν κοντά στα 350 χιλιόμετρα.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως το Kia eSoul μπορεί να καλύψει ως μόνο αυτοκίνητο τις ανάγκες μετακίνησης μια οικογένειας, ακόμα και για ταξίδια της τάξης των 300 χιλιομέτρων. Στη δυνατότητά του αυτή συμβάλλει τόσο η συγκριτικά γρήγορη φόρτισή του -από το 20% στο 80% σε ταχυφορτιστή 100 kW σε μόλις 42 λεπτά και σε wallbox 7,2 kW σε 6 ώρες και 10 λεπτά- όσο και το εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειάς του κατά το φρενάρισμα.

Το σύστημα αυτό ελέγχεται από τα paddles στο τιμόνι, έχει πέντε επίπεδα λειτουργίας και ένα αυτόματο. Σε αυτά που επιλέγει ο οδηγός -με το δεξί paddle κατεβαίνεις επίπεδο, με το αριστερό ανεβαίνεις- στα επίπεδα 2 και 3 η επιβράδυνση είναι αρκετά έντονη. Τόσο που ανάβουν και τα πίσω φώτα των φρένων, ενώ αν μάθει κανείς το σύστημα μπορεί πρακτικά να κινείται πατώντας ελάχιστες φορές και για πολύ λίγο το φρένο. Στην αυτόματη λειτουργία χρησιμοποιείται το ραντάρ με το οποίο είναι εφοδιασμένο το eSoul προκειμένου να λειτουργήσουν τα συστήματα υποβοήθησής του, που εντοπίζει τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και προσαρμόζει το επίπεδο ανάκτησης. Και εδώ πάντως μπορεί να επέμβει ο οδηγός και να μην υπάρχει π.χ. καθόλου ανάκτηση ή να ξεκινά απευθείας από το επίπεδο 2 π.χ.

Ενδιαφέρον είναι πως με το παρατεταμένο πάτημα του αριστερού paddle -πρόκειται για το πέμπτο επίπεδο λειτουργίας- το eSoul φρενάρει μέχρι και την ακινητοποίησή του επιδεικνύοντας και έναν μεγάλο βαθμό ανάκτησης.

Η προσοχή που έχουν δείξει οι μηχανικοί της Ford στη λεπτομέρεια αλλά και η εναρμόνιση του eSoul με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις φαίνεται και από το ότι μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με μια αντλία θερμότητας. Η οποία εκμεταλλεύεται το σύστημα ψύξης της συστοιχίας των μπαταριών για τη θέρμανση του εσωτερικού όταν αυτή απαιτείται προκειμένου να μην καταναλώνεται ενέργεια για το σκοπό αυτό από τη μπαταρία.

Οι υπολογισμοί κάνουν λόγο για αύξηση της αυτονομίας έως και κατά 14% τις κρύες μέρες, ενώ για την ψύξη, που απορροφά ενέργεια από τη μπαταρία, το σύστημα κλιματισμού έχει την δυνατότητα π.χ. να κατεβάζει τη θερμοκρασία μόνο γύρω από τον οδηγό όταν είναι μόνος του στο αυτοκίνητο και έτσι να επηρεάζεται λιγότερο η αυτονομία.

Στο δρόμο το eSoul με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωηρό και ζωντανό. Στην πόλη είναι ευέλικτο και σβέλτο, στην εθνική ακολουθεί χωρίς κανένα πρόβλημα την κυκλοφορία και στους δευτερεύοντες δρόμους κατορθώνει να κρύβει καλά το βάρος του και να είναι ευχάριστο.

Ευχάριστο, μοντέρνο και high tech είναι και το περιβάλλον στο εσωτερικό του, που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη οθόνη των 10,25 ιντσών του εξελιγμένου συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Από κει και πέρα υπάρχουν οι δυνατότητες διασύνδεσης, αρκετά συστήματα υποβοήθησης και ένα νέο πακέτο τηλεματικών υπηρεσιών με την επωνυμία UVO.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για αποσκευές (317 λίτρα) και ακόμα περισσότερο για τους επιβάτες, παρά το ότι το μήκος δεν ξεπερνά τα 4,20 μέτρα, οπότε και από σε αυτήν την παράμετρο καλύπτονται οι απαιτήσεις από ένα οικογενειακό μοντέλο.

Το Soul ήταν πάντα το ιδιαίτερο και ξεχωριστό αισθητικά μοντέλο στη γκάμα της Kia. H εξτραβαγκάντζα που άρεσε στους περισσότερους και δεν άρεσε στους λιγότερους. Αυτό εξακολουθεί να ισχύει και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό και για την τελευταία γενιά του. Η οποία προσδιορίζεται από μια ιδιαίτερη κλειστή μάσκα, στενούς προβολείς και ένα καπό που κατεβαίνει αρκετά χαμηλά (μπροστά υπάρχει και το φις της φόρτισης), ενώ το προφίλ έχει διατηρήσει το γωνιώδη σχεδιασμό του και επιπλέον διαθέτει μια πίσω κολώνα που ξεχωρίζει καθώς και μια χαρακτηριστική γραμμή παραθύρων που όσο πηγαίνει προς τα πίσω στενεύει.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το σύνολο των φώτων που στην ουσία περιβάλλει την πέμπτη πόρτα και παίζει πολύ έντονα το ρόλο της φωτεινής υπογραφής το βράδυ.

Kia e-Soul und e-Niro

Πάντως αν κανείς προτιμά κάτι λιγότερο ρηξικέλευθο υπάρχει και το ηλεκτρικό eNiro, με πιο συμβατική αισθητική τόσο εκτός όσο και εντός, το οποίο βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο και χρησιμοποιεί την ίδια ηλεκτρική τεχνολογία με το eSoul.

Το eSoul θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα κατά πάσα πιθανότητα από του χρόνου, οπότε και οι τιμές του θα ανακοινωθούν αργότερα. Ενδεικτικά σημειώστε πως η εισαγωγική του έκδοση με τη μπαταρία των 39,2 kWh και τους 136 ίππους κοστίζει στη Γερμανία από 33.990 ευρώ και η μεγαλύτερη με την μπαταρία των 64 kWh και τους 204 ίππους από 37.790 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

KIA eSOUL LONG RANGE
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.195×1.8001.605 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 315- 1.339 λίτρα
Βάρος: 1.682 κιλά
Κινητήρας/ Μπαταρία: σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 64 κkWh
Ισχύς: 204 PS/ 3.800- 8.000 σ.α.λ.
Ροπή: 395 Nm/ 0- 3.600 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,9”, 167 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 157 Wh. km
Αυτονομία: 452 χιλιόμετρα (WLTP)
Χρόνος φόρτισης: 6 ώρες 10 λεπτά σε Wallbox 7,2 kW
Τιμή: Ενδεικτικά από 38.000 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο κοστίζει το νέο 7θέσιο SUV της Mercedes, η GLB που ξεκινά από τα 1.300 κυβικά, στη Γερμανία;

Featured

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

BMW 7 & X7: Big is Beautiful

BMW

Νέο Audi A3: χωρίς τρίθυρο και κάμπριο αλλά με έκδοση Allroad και από 1.000 κυβικά

Audi




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup