Σύνδεση

Volkswagen

Το T-Cross, το καινούργιο μικρό SUV της VW, είναι κομμένο και ραμμένο για την ελληνική πραγματικότητα

Από τη στιγμή που τα μικρά SUV της κατηγορίας B, αυτό που χαρακτηρίζονται και ως city SUV, μιας και κινούνται κατά κύριο λόγο μέσα στις πόλεις, γίνονται όλα και πιο δημοφιλή -λόγω της πιο προσιτής τους τιμής- είναι λογικό να δηλώνουν το παρόν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές.

Μεταξύ αυτών και η VW με το ολοκαίνουργιο T-Cross, που είναι άμεσα διαθέσιμο και στην Ελλάδα και πλέον αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο της αντίστοιχης γκάμας της. Και αυτό που έχει τον πιο γωνιώδη ή αν θέλετε πιο χαρακτηριστικό σχεδιασμό για SUV. Ο λόγος αυτής της επιλογής πρέπει να αναζητηθεί αφενός στην εξασφάλιση μιας όσο το δυνατόν  πιο έντονης off road υπόστασης και αφετέρου στην επίτευξη όσο τοι δυνατόν μεγαλύτερων χώρων στο εξωτερικό. Παράγοντας που είναι βασικό κριτήριο στην προτίμηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων έναντι αυτών με πιο συμβατικά αμαξώματα. Όπως είναι βέβαια και το Polo, με το οποίο μοιράζεται πλαίσιο (MQB A0), κινητήρες (TSI και TDI) και εργοστάσιο κατασκευής (Pablona, Ισπανία).

Η εικόνα του T-Cross ενισχύεται και από ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως η σχεδόν κάθετη μάσκα που τελευταία είναι μόδα στην κατηγορία, αλλά και η σύνδεση με μια αντανακλαστική λωρίδα των πίσω LED φώτων (στάνταρ) που το κάνει να δείχνει πιο φαρδύ. Το μήκος του είναι σχεδόν 4,11 μέτρα, γεγονός που του εξασφαλίζει την ευελιξία του μέσα στην πόλη.

Το εσωτερικό ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα του Polo, με τη μεγάλη οθόνη των 8,0 ιντσών του συστήματος infotainment ενσωματωμένη ωραία στο ταμπλό και στην ίδια οπτικά νοητή γραμμή με τον πίνακα οργάνων. Ο οποίος μπορεί να είναι και ψηφιακός με επιπλέον κόστος 500 ευρώ στα πλαίσια ενός πακέτου που περιλαμβάνει και άλλα στοιχεία εξοπλισμού.

Οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones είναι πλήρεις -υπάρχει στάνταρ και θέση ασύρματης φόρτισης- ενώ αρκετά είναι και τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης. Γενικά ο εξοπλισμός είναι στην ουσία πλήρης και στο εισαγωγικό επίπεδο Life.

VOLKSWAGEN T-CROSS

Από κει και πέρα οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και 4 ή και 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ενδιαφέρον είναι το στάνταρ μετακινούμενο πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα στην πενταθέσια διαρρύθμιση το μέγεθος του πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται από 347 έως 417 λίτρα. Αν διπλωθούν ασύμμετρα (αναλογία 60:40) οι πλάτες η μέγιστη τιμή είναι τα 1.243 λίτρα. Στην πρακτικότητα συμβάλλουν τόσο οι αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και το αναλογικά χαμηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών όσο και η προαιρετική δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Παράλληλα στο T-Cross όλοι κάθονται ψηλά, ενώ ο οδηγός πέρα από καλή θέση έχει και ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένα. Από κει και πέρα έχει στη διάθεσή του ένα σύστημα διεύθυνσης με καλή αίσθηση, ενώ η ανάρτηση και τις κλίσεις στις στροφές περιορίζει και τις κινήσεις του αμαξώματος καλά ελέγχει και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης εξασφαλίζει. Ταυτόχρονα είναι καλά ρυθμισμένη και σε ότι αγορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, γεγονός που βοηθά τον οδηγό να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες του πλαισίου αλλά και των κινητήρων. Ειδικά από τη στιγμή που οι εμπρός κινητήριοι τροχοί δύσκολα χάνουν την πρόσφυσή τους.

VOLKSWAGEN T-CROSS

Αρχικά διαθέσιμες είναι οι δύο εκδόσεις του τρικύλινδρου TSI των 1.000 κυβικών. Αυτή των 95 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την στην Εύβοια ο μικρός turbo πέρα από πολιτισμένος είναι ελαστικός και άμεσος στην απόκρισή του από χαμηλά. Ψηλά δεν έχεις λόγο να το πιέσεις, στο στοιχείο του βρίσκεται στις μεσαίες στροφές και με λίγη ενασχόληση με το κιβώτιο μπορεί να τον κρατάς συνεχώς εκεί και να κινείσαι σβέλτα (0-100 σε 11,5 δεύτερα, τελική 180 χλμ./ ώρα) και οικονομικά (επίσημη τιμή 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα). Πάντως όσο ανεβαίνουν τα χλμ./ ώρα τόσο αυξάνεται και ο αεροδυναμικός θόρυβος -απόρροια και αυτά του γωνιώδους αμαξώματος.

Η πιο ισχυρή έκδοση των 115 που είναι διαθέσιμη είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη με 7 έχει να επιδείξει ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 σε 10,2 δεύτερα, τελική 193).

Σε περίπου δύο μήνες το μικρό SUV θα είναι διαθέσιμο και με τον diesel των 1.600 κυβικών και των 95 ίππων, που μπορεί επίσης να συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων.

Με τον 1.0 TSI των 95 ίππων και το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού Life, που όπως είπαμε στην ουσία δεν του λείπει τίποτα, ξεκινά από τις 17.400 ευρώ, τιμή ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Με αυτό των 115 ίππων ξεκινά από 18.850 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού Style κοστίζει από 20.250 ευρώ και με το αυτόματο κιβώτιο από 20.350 ως Life. Με αυτό το επίπεδο εξοπλισμού και με τον 1.6 TDI η τιμή του διαμορφώνεται επίσης από 20.250 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 21.750 ευρώ με το αυτόματο.

Γιάννης Σκουφής

VW T-CROSS 1.0 TSI (95 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.108×1.760×1.584 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.551 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 347- 1.243 λίτρα
Βάρος: 1.175 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 95 PS
Ροπή: 165 Nm/ 2.000- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,5”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη): 4,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 112 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 110 €
Τιμή: από 17.400 €

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

[ngg src=”galleries” ids=”4627″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured