Σύνδεση

Featured

Το καινούργιο Hyundai i10 έχει αναβαθμιστεί πάνω από την κατηγορία του

Η πιο μικρή των κατηγοριών εξελίσσεται σε δύσκολο παιχνίδι, μιας και οι προβλεπόμενες μελλοντικές προδιαγραφές ρύπων -το χρονοδιάγραμμα πάντως μπορεί και να αλλάξει λόγω της πανδημίας του κορονοϊού- αναγκάζουν αρκετούς κατασκευαστές να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους. Και να στραφούν  κατά κύριο λόγο προς τα ηλεκτρικά.

Από την άλλη υπάρχουν αυτοί που επιμένουν, όπως η Hyundai, που παρουσίασε τη νέα γενιά του i10, που πλέον είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας. Μάλιστα όχι μόνο επιμένει δηλώνοντας το παρόν στην κατηγορία Α αλλά το κάνει και δυναμικά. Υπερθεματίζοντας σε όλους τους τομείς σε σχέση με το προηγούμενο i10, αρχής γενομένης από την εμφάνιση.

Έξυπνα οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της κορεάτικης εταιρείας δεν αύξησαν το μήκος του πιο μικρότερού τους μοντέλου -τα επιπλέον 5 χιλιοστά δεν είναι καν άξια λόγου και αναφοράς- προκειμένου να διατηρήσουν την ευελιξία και την πρακτικότητά του εντός πόλης, όπου λογικά και αναμενόμενα θα γράφει τα πιο πολλά από τα χιλιόμετρά του.

Από την άλλη όμως αύξηση το πλάτος του κατά 20 χιλιοστά και μείωσαν άλλο τόσο το ύψος με αποτέλεσμα τις πιο δυναμικές αναλογίες. Αν τώρα σε αυτό προστεθεί μια καινούργια μάσκα αλλά και κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως η αναγραφή της επωνυμίας του μοντέλου και στην πίσω κολώνα, έχουμε ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο με νεανικό στυλ και χαρακτήρα. Ο οποίος τονίζεται και άλλο από την προαιρετική διχρωμία του αμαξώματός του.

Εικόνα ανανέωσης αλλά κυρίως αναβάθμισης επικρατεί και στο εσωτερικό. Και μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά, επιλογή που είναι ο κανόνας στη συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά από την άλλη δεν υπάρχει πουθενά βαμμένο μέταλλο. Από κει και πέρα o σχεδιασμός του ταμπλό είναι μοντέρνος και high tech, με τον πίνακα οργάνων να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment που σε όλες τις εκδόσεις πλην της εισαγωγικής έχει διαγώνιο 8,0 ιντσών και είναι η πιο μεγάλη της κλάσης. Το «πακέτο» των ηλεκτρονικών ολοκληρώνουν δύο θύρες USB στο κάτω μέρος της κονσόλας και μια σειρά 10 συστημάτων υποβοήθησης που όλα μαζί σπάνια απαντώνται στη μικρότερη των κατηγοριών. Φυσικά υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones.

Η αύξηση του πλάτους και κυρίως του μεταξονίου κατά 40 χιλιοστά έχει πριμοδοτήσει ιδιαίτερα τους χώρους στο εσωτερικό. Έτσι στο πίσω κάθισμα ενήλικες ύψους 1,80 θα καθίσουν πίσω από οδηγό ανάλογων διαστάσεων έχοντας και ένα τουλάχιστον δάχτυλα αέρα για τα γόνατά τους. Εδώ το νέο i10 παραπέμπει σε μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε και το ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε μεγάλη γωνία, στοιχείο ιδιαίτερα πρακτικό.

Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του είναι με 252 λίτρα από τα μεγάλα της κατηγορίας, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος. Αυτά που δεν υπάρχουν είναι δύο «κορδόνια» προκειμένου η εταζέρα να σηκώνεται αυτόματα με το που ανοίγει η πέμπτη πόρτα. Παράλληλα οι πολλές θέσεις για μικρο- αντικείμενα και οι θήκες σε όλες τις πόρτες συμβάλλουν με τη σειρά τους στην πρακτικότητα.

Γενικά το i10 είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο, με καλή περιφερειακή ορατότητα από την (καλή) θέση του οδηγού και αρκετά μικρή διάμετρο στροφής που βοηθά στην κίνηση μέσα στην πόλη. Ταυτόχρονα η ανάρτησή του, αν και αρκετά σφιχτή, απορροφά ικανοποιητικά τις αρκετές ανωμαλίες των δρόμων πριν αυτές γίνουν ενοχλητικές για τους επιβάτες, ενώ ο τετρακύλινδρος των 1.200 κυβικών και των 84 ίππων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν έχει φυσικά κανένας πρόβλημα να ακολουθήσει την αστική κυκλοφορία.

Το ίδιο ισχύει και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ενώ η όποια αδυναμία του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές καλύπτεται από την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Που ναι μεν ωθεί τον οδηγό να ασχολείται αρκετά με αυτό αλλά από την άλλη ούτε σε ενοχλητικά επίπεδα ανεβάζει το επίπεδο θορύβου ούτε τη μέση κατανάλωση αυξάνει πάνω από τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το τελευταίο ολοκληρώνει το πολύ θετικό συνολικό προφίλ του καινούργιου i10, οι τιμές του οποίου ξεκινούν για την έκδοση των 1.200 κυβικών από τις 11.750 ευρώ με το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού, που το μόνο που του λείπει στην ουσία είναι η οθόνη των 8,0 ιντσών που προαναφέραμε (έχει μια μικρή 3,5”). Με τη μεγάλη οθόνη και το επίπεδο εξοπλισμού Style η τιμή του διαμορφώνεται στις 12.550 ευρώ. Οι αντίστοιχες εκδόσεις με το τρικύλινδρο σύνολο των 1.000 κυβικών και των 67 ίππων είναι 11.190 και 11.990 ευρώ αντίστοιχα -αναλυτικά τις τιμές του νέου i10 αλλά και των άλλων μοντέλων της Hyundai μπορείτε να τις δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ- και έτσι είναι σαφές πως το σύνολο των 1,2 λίτρων έχει το προβάδισμα.

HYUNDAI i10 1.2
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.670×1.680×1.480 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.425 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 252- 1.050 λίτρα
Βάρος: 932 κιλά
Κινητήρας: 1.248 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 84 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 118 Nm/ 4.200 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,6”, 171 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (NEDC): 105- 113 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 103- 111 €
Τιμή: από 11.190 €

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup