Σύνδεση

Subaru

Τα νέα Impreza και XV κάνουν τη Subaru να αισιοδοξεί

Η Subaru είναι μια ιδιαίτερη εταιρεία, η οποία έχει συνδέσει το όνομά της με τους κινητήρες boxer και την τετρακίνηση, με την ασφάλεια και τις επιδόσεις και βέβαια πριν από κάμποσα χρόνια με το WRC Ταυτόχρονα έχει φανατικούς οπαδούς που πίνουν νερό στο όνομά της.

Από την άλλη είναι μια μάρκα που είναι στην ουσία καταδικασμένη στην Ευρώπη να παίζει το ρόλο της niche, αυτής δηλαδή που απευθύνεται σε ένα περιορισμένο αριθμητικά κοινό, που σχεδόν καθολικά ταυτίζεται με τους aficionados της.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια αυτό ίσχυε απόλυτα στη χώρα μας, τόσο λόγω της ισχύουσας κρίσης όσο και λόγω της διαμόρφωσης της γκάμας της. Τώρα η ιαπωνική εταιρεία, που είναι εξαιρετικά επιτυχημένη στις ΗΠΑ, έχει τη δυνατότητα να μπει εκ νέου στο παιχνίδι, με τα δικά της μέτρα και σταθμά πάντα, με τα καινούργια Impreza και XV.

Τα οποία έχουν πολλά κοινά μεταξύ τους, αρχής γενομένης από το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη, μέχρι και τα συστήματα υποβοήθησης. Μάλιστα είναι τόσο στενή η συγγένειά τους που ο EuroNCAP υπέβαλε στις δοκιμασίες του μόνο το ένα και απένειμε την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων και στα δύο.

Τα 5 αστέρια είναι ενδεικτικά για τις δυνατότητες του νέου «παγκόσμιου» πλαισίου της μάρκας (Subaru Global Platform- SGP), που όπως είπαμε αποτελεί τη βάση και των δύο. Με μελετημένη σχεδίαση για την όσο το δυνατόν καλύτερη απορρόφηση ενέργειας κατά την πρόσκρουση και με αυξημένη έως και κατά 100% ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο δεν αποτελεί τη βάση μόνο για το εξαιρετικό επίπεδο παθητικής ασφάλειας αλλά και για μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας και τα δύο νέα Subaru από την Αθήνα μέχρι της λίμνη Στυμφαλίας και πίσω -εξαιρετικό το μουσείο που υπάρχει εκεί, αξίζει πραγματικά τον κόπο- η οδική τους συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα καλή, Ζυγισμένη λόγω και του Torque Vectoring και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης χάρη στην τετρακίνηση, επιτρέπει στην οδηγό να κινηθεί γρήγορα, χωρίς να πιέζεται και χωρίς να έρθει σε καμία περίπτωση σε τέτοια θέση που θα χρειαστεί κάποια παραπάνω ενέργεια από την πλευρά του.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3964″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Βέβαια, για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, το πλαίσιο είναι τόσο καλό που δεν θα έρθει κοντά στα όριά του ούτε με κινητήρες με υπερδιπλάσια ισχύ σε σχέση με τα 114 άλογα που αποδίδει ο ατμοσφαιρικός 1.600 της ιαπωνικής εταιρείας. Ο οποίος συνδυάζεται καλά με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο CVT με τις 7 προκαθορισμένες σχέσεις, η λειτουργία του οποίου έρχεται ακουστικά στο προσκήνιο μόνο όταν ο οδηγός πιέσει. Και το αναφέρουμε γιατί είναι τέτοιος ο τρόπος λειτουργία των συγκεκριμένων κιβωτίων με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις που ο θόρυβός τους δεν είναι για τους περισσότερους ιδιαίτερα ευχάριστος.

Έτσι το Impreza είναι ένα ιδιαίτερα ασφαλές και άνετο οικογενειακό, ενώ το XV έχει να προσθέσει -λόγω της απόστασής του των 220 χιλιοστών από το έδαφος, των γωνιών πρόσεγγισης, διαφυγής και ράμπας (18, έως 21,9 και 29 μοίρες αντίστοιχα) καθώς και του στάνταρ Hill Descent- και τις δυνατότητές κίνησής του πέρα από την άσφαλτο. Δυνατότητες που σαφώς και ξεπερνούν αυτές του τυπικού SUV της κατηγορίας, που σε συνδυασμό με κινητήρα 1.600 κυβικών ή λίγο μικρότερο, συνήθως είναι δικίνητο.

Όποιος πραγματικά χρειάζεται την τετρακίνηση έχει με το XV μια πολύ καλή πρόταση στα χέρια του, παρόλο που σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο δεν υπάρχουν οι κοντές σχέσεις του παρελθόντος, που το καθιστούσαν ακόμα πιο ικανό. Ακόμα όμως και χωρίς αυτές ο δυνατότητές του και κάτω από πραγματικά δύσκολες συνθήκες -π.χ. με τους τροχούς να έχουν ανά ζεύγος ή μεμονωμένα διαφορετική πρόσφυση- ξεπερνούν αυτές του μέσου οδηγού. Ο οποίος αν έρθει σε δύσκολη θέση θα είναι γιατί μάλλον αυτός θα έχει κάνει λάθος εκτίμηση.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3965″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Στην άσφαλτο πάντως και στην καθημερινή πρακτική ακόμα και αν κάνει λάθος εκτίμηση ή αν αφαιρεθεί υπάρχει μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας, το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας EyeSight. Το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, κάτι που μαζί με την ποιότητα κατασκευής συγκαταλέγεται αναμφίβολα τα ατού κα των Subaru, που όπως προαναφέραμε φέρνουν και πάλι στο προσκήνιο την ιαπωνική εταιρεία -και τα δύο πάντως είναι Made in Japan- πάντα στα πλαίσια του προφίλ της και της τοποθέτησής της στην αγορά.

Οι τιμές τους ξεκινούν από τις 22.700 ευρώ για το Impreza και από τις 25.980 για το XV -τον αναλυτικό τιμοκατάλογο τους αλλά και αυτόν των άλλων μοντέλων της Subaru μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ- με καλό επίπεδο εξοπλισμού. Σημαντικό είναι πως η βασική έκδοση του Impreza προ φόρων κυμαίνεται κάτω από τις 17.000 ευρώ και οι δύο αμέσως επόμενες, όπως και οι δύο πρώτες του XV, κάτω από τις 20.000, γεγονός σημαντικό για τις φορολογικές επιβαρύνσεις που συνεπάγονται στην περίπτωση leasing.

Γιάννης Σκουφής

  Subaru Impreza 1.6  Subaru XV 1.6                                              
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.460×1.775×1.480 χιλ.  3.930×1.725×1.525 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.  2.460 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 385- 1.310 λίτρα
Βάρος: 1.358 κιλά  1.408 κιλά
Κινητήρας: 1.600 κ.εκ., 4 κύλινδροι, boxer
Ισχύς: 114 PS/ 6.200 σ.α.λ.
Ροπή: 150 Nm/ 3.600 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,4”, 180 χλμ./ ώρα  13,9”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,2 λίτρα/ 100 χλμ.  6,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 140 γραμμάρια/ χλμ.  145 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 168 €  268 €
Τιμή: από 22.700 € από 25.980 €
Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured