Σύνδεση

Featured

Τα Smart ως ηλεκτρικά είναι τα ιδανικά προσωπικά αστικά μέσα μετακίνησης. Ειδικά το Fortwo

Το 1998 είχα οδηγήσει, μάλλον ως πρώτος Έλληνας, το Smart που ως επωνυμία ήταν και μάρκα και μοντέλο και από την πρώτη στιγμή δεν είχα καμία αμφιβολία πως ήταν το άριστο μέσο μετακίνησης για πόλεις σαν την Αθήνα. Ευέλικτο και πρακτικό, πάρκαρε σε χώρους που μέχρι τότε έμεναν ανεκμετάλλευτοι, ενώ ταυτόχρονα ήταν και ιδιαίτερα άνετο. Για δύο και τις αποσκευές τους.

Σήμερα, 22 χρόνια μετά η Smart είναι μόνο μάρκα με δύο μοντέλα, τα Fortwo και Forfour, άντε τρία και με το κάμπριο, η Mercedes έχει βρει, μετά τη Swatch της εκκίνησης, καινούργιο συνεργάτη στο πρόσωπο της κινέζικης Geely και η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι, αν το δει κανείς ψυχρά, η μόνη λογική και αναμενόμενη. Έτσι λοιπόν η Smart είναι η πρώτη, από τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, που γίνεται πλήρως ηλεκτρική. Δηλαδή έχει στη γκάμα της μόνο ηλεκτρικές εκδόσεις. 

Στο ενημερωτικό υλικό για τα ανανεωμένα Smart EQ οι Γερμανοί -εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως στην ουσία πρόκειται για ένα μεταβατικό στάδιο μιας και σε 2 χρόνια αναμένεται η νέα γενιά με γερμανικό design και κινέζικη τεχνολογία (ο συνδυασμός ακούγεται περίεργα αλλά αυτή είναι σε κάποιο βαθμό η νέα τάξη πραγμάτων)- ανέφεραν με περηφάνεια πως η ηλεκτροκίνηση ήταν στη σκέψη τους ήδη από το 1972. Όταν είχε προκύψει η ιδέα ενός μικρο- αυτοκινήτου αποκλειστικά για την πόλη. Και πως από το 2007 κάθε γενιά είχε και από μια ηλεκτρική έκδοση.

Τώρα πλέον έχει μόνο ηλεκτρικές, επιλογή που στο ευέλικτο και πρακτικό που φυσικά ισχύει και με το παραπάνω και για αυτήν εδώ την τελευταία γενιά, προσθέτει και το καθαρό, φιλικό προς το περιβάλλον, σε ότι αφορά την κίνηση του αυτοκινήτου και μόνο.

Επίσης αυτό που προστέθηκε, όπως άλλωστε σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο, είναι η αμεσότητα της επιτάχυνσης γεγονός που στο σπριντ από φανάρι σε φανάρι επιτρέπει στα Smart με τον ηλεκτροκινητήρα των 41 kW (peek για περιορισμένο χρονικό διάστημα τα 60 kW) να αφήνουν πίσω τους πολύ πιο ισχυρά μοντέλα.

Και μάλιστα χωρίς το θόρυβο του τρικύλινδρου βενζίνης που λειτουργούσε κολλητά στην πλάτη σου στο Fortwo και λίγο πιο πίσω στο Forfour. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε, όταν στο άμεσο μέλλον δοκιμάσουμε ένα από τα δύο και στην Ελλάδα αν είναι μικρότερη και η έκλυση θερμότητα από το σύστημα πρόωσης και δεν θα… λειώνουν μερικώς οι σοκολάτες που ψώνισες από το σούπερ μάρκετ όπως μέχρι τώρα.

Η μπαταρία των Smart EQ έχει ενεργειακή χωρητικότητα 17,7 kWh. Μικρή δηλαδή με τα δεδομένα των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων που υπερθεματίζουν στο συγκεκριμένο τομέα, αλλά δύσκολα θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη για το μέγεθος και το χαρακτήρα των Smart. Η αυτονομία που εξασφαλίζει κυμαίνεται από 147 έως 159 χιλιόμετρα (Forfour: 140 έως 153), τιμή που επίσης αλλά επαρκεί και με το παραπάνω για τις αστικές μετακινήσεις ακόμα και δύο ημερών. Φυσικά υπάρχει ανάκτηση ενέργεια κατά την πέδηση και πρόγραμμα Eco για οικονομία ενέργειας, αλλά σε γενικές γραμμές το ηλεκτρικό Smart δεν είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Και αυτό γιατί η επίσημη κατανάλωση του βάρους 960 κιλών Fortwo κυμαίνεται από 15,2 έως 16,5 kWh τα 100 χιλιόμετρα [Forfour (1.100 κιλά): 15,9 έως 17,3], τιμή αρκετά μεγάλη. Για να υπάρχει μια άμεση σύγκριση η EQC που είναι πολύ πιο μεγάλη, βαριά και ισχυρή έχει μέση κατανάλωση 22,2 kWh.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι η προαιρετική ύπαρξη ενσωματωμένου ταχυφορτιστή 22 kWh στο αυτοκίνητο που επιτρέπει τη φόρτιση από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 40%. Απαραίτητη προϋπόθεση η τριφασική παροχή ρεύματος, οπότε σκέφτεσαι πως ελάχιστες οικιακές παροχές είναι τριφασικές οπότε πας στο στάνταρ δίκτυο και τις 6 ώρες για την ίδια διαδικασία.

Ο πλήρης εξηλεκτρισμός των Smart συνοδεύτηκε και κάποιες αισθητικές αλλαγές που έκαναν το σχέδιο, σύμφωνα και με τη γενική τοποθέτηση της Mercedes, πιο minimal. Ταυτόχρονα τονίστηκαν ελαφρώς περισσότερο τα φτερά και υιοθετήθηκαν κάποιες οπτικές αναφορές στο αρχέτυπο μοντέλο της πρώτης γενιάς. Έτσι η μάσκα έχει κατέβει πιο χαμηλά, τόσο στο Fortwo όσο και στο Forfour, ενώ για πρώτη φορά τα δύο μοντέλα διαφοροποιούνται μεταξύ τους στο συγκεκριμένο τομέα.

Αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό και κυρίως στην κεντρική κονσόλα, μιας και τα συρταράκια που θύμιζαν λίγο το αυτοκίνητο της Barbie καταργήθηκαν. Αντί για αυτά υπάρχουν άνετες θήκες για αναψυκτικά και μια μεγάλη βάση για smartphones πίσω από τον επιλογέα.

Στην πορεία και όταν παρουσιαστεί το νέο σύστημα infotainment η υπολογιστική ισχύς του συνδεδεμένου smartphone θα προστίθεται σε αυτήν του συστήματος. Μέχρι τότε το σύστημα πλοήγησης, όπως διαπίστωσα οδηγώντας τα ηλεκτρικά Smart στη Βαλέντσια στην Ισπανία, θα είναι σχετικά αργό ενώ πέρα από τη βασική εφαρμογή που πληροφορεί εξ αποστάσεως τον οδηγό για τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου υπάρχουν και διάφορες άλλες.

Από αυτές μου έκανε εντύπωση η ready to pack. Αφού λοιπόν την κατεβάσεις και τα ψώνια σου είναι σε πακέτα σκανάρεις τους κωδικούς τους και η εφαρμογή σου προτείνει πως να τα τοποθετήσεις στο πορτμπαγκάζ των 220 λίτρων του Fortwo ή των 184 λίτρων του Forfour προκειμένου να εκμεταλλευτείς όλο το διαθέσιμο όγκο.

Τα ανανεωμένα και πλέον πλήρως ηλεκτρικά Smart θα είναι διαθέσιμα σχεδόν άμεσα στην Ελλάδα σε τιμές που θα ξεκινούν από τις 24.990 ευρώ για το Fortwo και από τις 28.490 ευρώ για το Forfour, ενώ το κάμπριο κοστολογείται από 28.490 ευρώ. Φτηνά δεν είναι αλλά ποτέ αυτό δεν ήταν χαρακτηριστικό των Smart οπότε πως θα είναι τώρα για τα ηλεκτρικά;

SMART FORTWO EQ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 2.695×1.663×1.555 χιλ.
Μεταξόνιο: 1.873 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 220 λίτρα
Βάρος: 860 κιλά
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, σύγχρονος
Ισχύς: 60 kW (82 PS) 
Ροπή: 160 Nm
0-100, Τελική: 11,6”, 130 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 15,2- 16,5 kWh/ 100 χλμ.
Τιμή: από 24.990 €

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup