Η εντύπωση της πρώτης ματιάς για το Mitsubishi Lancer Sportback εξαρτάται απόλυτα από πού το παρατηρείς: Από μπροστά, όπου κυριαρχεί η μάσκα που οι σχεδιαστές της μάρκας χαρακτηρίζουν ως Jet Fighter, σχηματίζεις την εικόνα ενός ιδιαίτερα δυναμικού μοντέλου με ξεχωριστή προσωπικότητα.
Αν από την άλλη απομονώσεις αυτό το εμπρός μέρος έχεις την αίσθηση ενός επιτηδευμένα συντηρητικού αυτοκινήτου, που ούτε σου κεντρίζει το ενδιαφέρον αλλά ούτε και σε ξενίζει με κάτι. Μάλιστα είναι τόσο έντονη η διαφορά μεταξύ του εμπρός μέρους και του υπόλοιπου Lancer Sportback που σχεδόν παίρνεις όρκο ή ότι το σχεδίασαν διαφορετικοί άνθρωποι ή άλλες ομάδες που δεν επικοινωνούσαν μεταξύ τους ή ότι ο σχεδιαστής κουράστηκε τόσο πολύ με το design της μάσκας και δεν είχε το κουράγιο να ασχοληθεί και με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.
Γεγονός είναι πάντως πως βλέποντας το Sportback στον εσωτερικό καθρέφτη σου ψαρώνεις, μιας και η επιθετική του μάσκα δημιουργεί άμεσα το συνειρμό με το κορυφαίο Lancer Evolution. Στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια ο κινητήρας αποδίδει λιγότερα από τα μισά άλογα του τελευταίου, μιας και πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1.600 κυβικών και 117 ίππων. Στα χαρτιά η απόδοσή του δεν εντυπωσιάζει με τα σύγχρονα δεδομένα των TSI, των EcoBoost και των MultiAir με τα turbo και τους περισσότερους ίππους, όμως στην πράξη ο ιαπωνικός τετρακύλινδρος αποδεικνύεται σαφώς πιο αποτελεσματικός και ικανός απ’ ότι αφήνουν να εννοηθεί τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Κι αυτό γιατί είναι αρκούντως ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές, ενώ γρήγορα ανακαλύπτεις πως για να κινηθείς σβέλτα δεν χρειάζεται να τον πιέσεις ψηλά. Κι αυτό γιατί αν το κάνεις το μόνο που θα «κερδίσεις» είναι αυξημένο επίπεδο θορύβου και μεγαλύτερη κατανάλωση.
Αν το αποφύγεις και διατηρείς τον τετρακύλινδρο στη μεσαία περιοχή των στροφών, εκεί όπου άλλωστε αποδίδει και καλύτερα, θα σε αποζημιώσει τόσο με πολιτισμένη όσο και με οικονομική λειτουργία. Η οποία ακόμα αν και τα περισσότερα χιλιόμετρα είναι μέσα στην πόλη δύσκολα θα ξεπεράσει τα 9 λίτρα, ενώ μια μέση τιμή γύρω στο 8,2 όπως προέκυψε στη δοκιμή μας έρχεται αρκετά εύκολα. Κι ας είναι το κιβώτιο 5άρι και η κλιμάκωση του μοιραία πιο αραιή σε σχέση με ένα 6άρι. Από την άλλη όμως ο επιλογέας του είναι πολύ καλός τόσο σε αίσθηση όσο και σε ότι αφορά τη θέση του.
Γενικά το Lancer δεν θα προβληματίσει με θέματα εργονομίας, αλλά ούτε και οδικής συμπεριφοράς. Σε ότι αφορά το πρώτο τα καθιερωμένα ιαπωνικά πρότυπα αποτελούν την εγγύηση ότι τα πάντα βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις και ότι όλα τα χειριστήρια είναι λειτουργικά. Φυσικά και αποτελεσματικά με πρώτο και καλύτερο τον κλιματισμό η απόδοση του οποίου αλλά και η ακρίβεια της ρύθμισής του είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη στον καύσωνα.
Έκπληξη σε ότι αφορά στην ακρίβειά της είναι όπως είπαμε και η οδική συμπεριφορά: Το Lancer παραμένει ουδέτερο, προειδοποιεί όταν προσεγγίσεις τα υψηλά όριά του και συνολικά και δείχνει και αποδεικνύει στην πράξη πως οι 117 ίπποι και τα 1.600 κυβικά του κινητήρα του δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να φέρουν σε δύσκολη θέση ούτε την ανάρτησή του αλλά ούτε και το στιβαρό του πλαίσιο.
Το τελευταίο συμβάλλει και στη δημιουργία μιας αίσθησης ιδιαίτερης ποιότητας, η οποία ενισχύεται τόσο από τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό όσο και από τα πολύ μικρά διάκενα στο αμάξωμα και το διάκοσμο. Με τον τρόπο αυτό επιβεβαιώνεται στην πράξη η θεωρία που θέλει τα Mitsubishi να είναι από τα πιο καλά φτιαγμένα ιαπωνικά μοντέλα. Ταυτόχρονα όμως ο διάκοσμος ενισχύει και την εντύπωση πως είναι και από τα πιο συντηρητικά. Κι αυτό γιατί ναι μεν δείχνει και είναι αρκετά σύγχρονος αλλά δεν διαθέτει κάποιο στοιχείο ή γνώρισμα που θα τον κάνει να ξεχωρίσει ούτε υπάρχει κάποια οικογενειακή γραμμή που ακολουθείται.
Αυτή η σε μεγάλο βαθμό flat σχεδίαση με εξαίρεση τη μάσκα είναι τελικά και το στοιχείο που πρέπει να ξεπεράσεις αναφορικά με το Lancer Sportback, που παρά το θεωρητικά πιο νεανικό χαρακτήρα του δείχνει τελικά πιο συντηρητικό από το σεντάν.
Εφόσον το κάνεις αυτό έχεις μπροστά σου ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, με καλά οικογενειακά χαρακτηριστικά σε ότι αφορά τους χώρους, ασφαλή οδική συμπεριφορά με στάνταρ το ESP (M-ASTC με την κωδικοποίηση της Mitsubishi) και μια ενδιαφέρουσα τιμή, που ξεκινά από τις 16.860 € της βασικής έκδοσης Inform, που διαθέτει ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού (στάνταρ πέρα από το σύστημα ευστάθειας ο κλιματισμός, οι 6 αερόσακοι και το ηχοσύστημα). Η αμέσως επόμενη Invite κοστίζει από 18.380 € (17.142 με απόσυρση) και επιπλέον διαθέτει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής και φώτων, ζάντες αλουμινίου και καλύτερο ηχοσύστημα.
MITSUBISHI LANCER 1.6 SPORTBACK |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): |
4.585×1.760×1.505 χιλ. |
Μεταξόνιο: |
2.635 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: |
290- 1.350 λίτρα |
Βάρος: |
1.225 κιλά |
Κινητήρας: |
1.590 κ.εκ., 4 κύλινδροι |
Ισχύς: |
117 PS/ 6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: |
154 Nm/ 4.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: |
11,1”, 188 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής: |
8,2 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: |
137 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: |
137 € |
Τιμή: |
από 16.860 € από 15.723 € με απόσυρση |
φωτογραφίες: carzine.gr
{gallery}photos/26/test/MITSUBISHI-LANCER-16SB{/gallery}