Σύνδεση

Featured

Βοήθεια το diesel μου έπιασε μούχλα, μύκητες, βρύα και λειχήνες

Το παραπάνω σας ακούγεται υπερβολικό, τραβηγμένο, σενάριο κινδυνολογία; Κι όμως όσα προβλήματα μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο πετρέλαιο άλλα τόσα μπορούν να προκύψουν από την ανάπτυξη μυκήτων. Κι αυτό γιατί το πετρέλαιο, ειδικά το βιοντίζελ, μουχλιάζει όταν αποθηκεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα στον ίδιο χώρο. Και χωρίς πρόσθετα μυκητοκτόνα ή αντι-μυκητιακά, που στην προκειμένη περίπτωση μπορούμε να τα πούμε και αντιβιοτικά.

Γιατί γίνεται όμως κάτι τέτοιο; Το βιοντίζελ είναι απλό ντίζελ με βιοκαύσιμο σε αναλογία έως 7%. Τι εστί βιοκαύσιμο; Φυτική μάζα, έλαια και οτιδήποτε άλλο αρέσει στους μύκητες, οι οποίοι όταν βρουν τις ιδανικές συνθήκες -υγρασία και ζέστη- πολλαπλασιάζονται (κυρίως στο ρεζερβουάρ, ειδικά στα εξωτερικά των φορτηγών όταν τα βλέπει ο ήλιος) και εισχωρούν σε διάφορα σημεία (φίλτρο, σύστημα τροφοδοσίας) δημιουργώντας ακόμη και μυκητολάσπη (φανταστείτε κάτι σαν μούργα λαδιού ή πολτός ή ως φύκι).

DIESEL-MIKITES-4

Μία αναζήτηση στο διαδίκτυο ίσως να πείσει πόσο πολύ φοβούνται τους μύκητες οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων, ενώ για να «κολλήσει» ένα diesel μύκητες θα πρέπει να ισχύουν τα εξής: α) να είναι φουλ στο βιοντίζελ και μάλιστα κακής ποιότητας και β) το καύσιμο να έχει παραμείνει αρκετό χρόνο στο ρεζερβουάρ ώστε να ευνοηθεί η ανάπτυξη μυκήτων.

Οπότε το ερώτημα που λογικά προκύπτει είναι: όταν ένα πετρελαιοκίνητο μένει πολύ καιρό ακίνητο είναι καλύτερα με γεμάτο ή άδειο ρεζερβουάρ;

Το σωστό είναι το γεμάτο ρεζερβουάρ, καθώς οι μύκητες, λόγω της υγρασίας που περιέχεται στον αέρα που έχει ένα άδειο ρεζερβουάρ αναπτύσσονται πολύ πιο γρήγορα. Ακόμα πιο σωστό, ειδικά αν το αυτοκίνητο μείνει ακίνητο π.χ. για περισσότερες από 2 εβδομάδες, να υπάρχει αντιβιοτικό στην αναλογία που περιγράφεται στις οδηγίες χρήσης. Από εκεί και πέρα, αν οι μύκητες επεκταθούν, τότε απαιτείται καθαρισμός ρεζερβουάρ, συστήματος τροφοδοσίας και φίλτρου, ίσως και των μπεκ αν είναι βουλωμένα.

DIESEL-MIKITES-3

Επισήμως, οι κατασκευαστές δεν συστήνουν την χρήση αντιβιοτικών. Και αυτό γιατί αν χρησιμοποιηθούν χωρίς να υπάρχει λόγος, χωρίς να υπάρχουν μύκητες δηλαδή, τότε μπορεί να αλλοιωθεί η απόδοση του φίλτρου καθαρισμού και συγκράτησης υγρασίας. Εννοείται, πως από την στιγμή που ένα ντίζελ έχει μύκητες, η χρήση αντιβιοτικού είναι αναγκαία. Ωστόσο, πως μπορώ να ξέρω αν το πετρελαιοκίνητο μου έχει μύκητες; Μόνο κατόπιν εορτής και μετά από δυσλειτουργία του κινητήρα.

Για αυτό κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε; Η άποψη μας είναι πως όταν δεν υπάρχει μεγάλος χρόνος ακινητοποίησης -για αυτό και το πρόβλημα είναι πολύ έντονο στα εποχικά μηχανήματα, ειδικά τους θερινούς μήνες- δεν υπάρχει κίνδυνος από μύκητες εκτός και το πετρέλαιο είναι κακής ποιότητας με αρκετή υγρασία, για το οποίο ευθύνεται η δεξαμενή του πρατηρίου. Άλλωστε, είναι γενικώς αποδεκτό πως ένα αυτοκίνητο χαλάει περισσότερο όταν κάθεται παρά όταν κινείται…

Ενδιαφέρον πάντως έχει και το λέει το ΥΠΕΚΑ για τα βιοκαύσιμα και το βιοντίζελ:

DIESEL-MIKITES-2

Βιοντίζελ (πετρέλαιο βιολογικής προέλευσης) είναι οι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (ΜΛΟ – FAME) που παράγονται από φυτικά ή ζωικά έλαια και λίπη και είναι ποιότητας πετρελαίου ντίζελ, για χρήση ως Βιοκαύσιμο.

Το βιοντίζελ (FAME: fatty acid methyl ester) παράγεται από φυτικά έλαια, ζωικά λίπη, διάφορες ενεργειακές καλλιέργειες, φύκια, αλλά και ποικίλα ανακυκλωμένα λάδια. Το βιοντίζελ ανήκει στη μεγάλη οικογένεια των ανανεώσιμων καυσίμων και είναι το πλέον γνωστό και διαδεδομένο από τα βιοκαύσιμα. Η συνήθης χρήση του είναι ως καύσιμο σε ντιζελοκινητήρες και τούτο διότι η χημική του σύσταση είναι παραπλήσια με αυτή του ορυκτού ντίζελ, δηλαδή του πετρελαίου κίνησης που προέρχεται από την διύλιση του αργού πετρελαίου.

Η καύση του σε κινητήρες οχημάτων υποκαθιστά το πετρέλαιο κίνησης στις μεταφορές, με ευεργετικές για τους κινητήρες, την ατμόσφαιρα και το περιβάλλον επιδράσεις. Θεωρείται το καθαρότερο καύσιμο μετά το αέριο, λόγω των μειωμένων ρύπων που εκλύονται με την καύση του. Χρησιμοποιείται ως πρόσμεικτο στο πετρέλαιο κίνησης, με απόλυτη ασφάλεια για το κινητήρα. Η αυξημένη διαλυτική του ιδιότητα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των κατάλοιπων καύσης και των επικαθίσεων στον κινητήρα. Η μείξη συνεπώς σε χαμηλό ποσοστό είναι ευεργετική για τη λειτουργία των κινητήρων και την απόδοσή τους. Εν γένει δρα ως βελτιωτικό καύσης.

Οι νεώτερης τεχνολογίας ντιζελοκινητήρες, ανάλογα με τις προδιαγραφές της χώρας, μπορεί να είναι σχεδιασμένοι και για καύση αυτούσιου βιοντίζελ, αλλά καλό είναι αυτό να επιβεβαιώνεται από τον κατασκευαστή. Υπάρχουν χώρες στις οποίες διατίθεται αυτούσιο βιοντίζελ, κανονικά, ως προϊόν, σε πρατήρια υγρών καυσίμων. Συγκρίνοντας το βιοντίζελ και το ντίζελ κίνησης, από πλευράς ενεργειακού περιεχομένου διαπιστώνουμε ότι πρακτικά τα δύο καύσιμα, βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, του βιοντίζελ υπολειπόμενου κατ’ ελάχιστο. Συνεπώς η εναλλακτική καύση βιοντίζελ αντί πετρελαίου κίνησης δεν είναι εις βάρος της ενεργειακής απόδοσης του κινητήρα.

Από τη σκοπιά της ποιοτικής σταθερότητας των καυσίμων, το βιοντίζελ μπορεί, σε κάποιες περιπτώσεις, να παρουσιάσει κάποια μειονεκτική συμπεριφορά, εξ αιτίας και της μεγαλύτερης υγροσκοπικής και οξειδωτικής του συμπεριφοράς. Αλλά και πάλι, η ανάπτυξη βακτηρίων ή η δημιουργία συσσωματωμάτων κατά τη διάρκεια μεγάλων χρονικών διαστημάτων αποθήκευσης που μπορεί να συμβεί κάτω από ειδικές συνθήκες, είναι αντιμετωπίσιμη.

Το μέγεθος των απαιτούμενων καλλιεργητικών εκτάσεων, δεν είναι η μόνη ερμηνεία στο γιατί το βιοντίζελ δεν διεισδύει με ταχύτερους ρυθμούς στην αγορά. Το βιοντίζελ, παρά την άνοδο της τιμής του αργού, εξακολουθεί να είναι πολύ ακριβότερο από το πετρέλαιο, ακόμα κι όταν αυτό παράγεται από τα λιγοστά διαθέσιμα ανακυκλωμένα λίπη και έλαια.

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, το βιοντίζελ είναι προ-αναμεμειγμένο σε ένα μικρό ποσοστό σε όλες ανεξαίρετα τις ποσότητες του διατιθέμενου στη χώρα πετρελαίου κίνησης. Οι απαιτούμενες ετήσια ποσότητες προέρχονται κατά προτεραιότητα από ελληνικές ενεργειακές καλλιέργειες και πρώτες ύλες, οι οποίες απορροφούνται στο σύνολό τους και μετατρέπονται σε βιοντίζελ στις μεταποιητικές μονάδες που λειτουργούν στη χώρα. Οι επιπλέον αυτών ποσότητες παράγονται είτε από εισαγόμενες πρώτες ύλες σε εγχώριες μονάδες είτε εισάγονται ως έτοιμο τελικό προϊόν από άλλα Κράτη Μέλη.

Το ποσοστό ανάμειξης βαίνει αυξανόμενο. Η ανάμειξη ξεκίνησε από το τέλος του 2005 με ένα ποσοστό 2,5% κατ’ όγκο σε βιοντίζελ, σύντομα ανέβηκε στο 4,5%, για να αυξηθεί από τις αρχές του 2010 στο 6,5%. Μετά από επτά χρόνια, στις αρχές του 2013, αποκτούμε και στην Ελλάδα το καύσιμο Β7, το οποίο είναι ένα πετρέλαιο κίνησης, αποτελούμενο από αυτούσιο βιοντίζελ σε ποσοστό που φτάνει το 7%. Το Β7, διατίθεται από κάθε αντλία σε οποιοδήποτε πρατήριο υγρών καυσίμων εντός της ελληνικής επικράτειας. Η ανάμειξη, γίνεται είτε από τα διυλιστήρια είτε από τις εταιρίες που εισάγουν πετρέλαιο κίνησης, πριν τη διάθεση του στη χονδρική εγχώρια αγορά.

Υποχρέωση των πωλητών λιανικής για επισήμανση του ποσοστού ανάμειξης στο πετρέλαιο κίνησης υπάρχει μόνο όταν το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 7 %, βάσει των ορίων των περιβαλλοντικών προδιαγραφών για οχήματα που φέρουν ντιζελοκινητήρες για τη κίνησή τους.

11Σχόλια

11 Comments

  1. Avatar

    thanasis

    28/04/2015 στις 10:02 μμ

    Yiasas poso krata to viodiel ke an to metahiristo meta ena hrono apothikevmeno stin apothiki kala aerizomeni se bidonia kani a to valo stin ihani tha me kani provlima sas efharisto protiston yia tin apandisisas pou perimeno apo lnuses

    • Γιάννης Σκουφής

      Γιάννης Σκουφής

      02/05/2015 στις 7:01 μμ

      Με γεμάτα μέχρι πάνω τα μπετόνια και καλά κλεισμένα δεν θα έχετε πρόβλημα. Ακόμα καλύτερα αν ο χώρος δεν έχει υγρασία και όπως λέτε αερίζεται και καλά.

    • Avatar

      Ιωαννης Μαραθωνιτης

      07/07/2017 στις 11:14 πμ

      Να βάλετε Biobor fuel additive καντε αναζήτηση

  2. Avatar

    TOP-MAG

    10/06/2016 στις 12:27 μμ

    Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΣ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΚΗΤΑ.
    ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΓΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΣΚΑΦΗ ANTIBAKTERIAL – ANTIFOULING TOP-MAG 1 ΛΙΤΡΟ ΓΙΑ 10.000 ΛΙΤΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ.
    KAI ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΓΙΑ ΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ.
    ΤΟ ΤΟP-MAG DIESEL PLUS 1.1000 ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΑΝΤΙΒΑΚΤΗΡΙΑΚΟ – ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ – ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ – ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΠΝΟΥ.!! ΤΗΛ.2314. 315373 http://WWW.TOP-MAG.GR

  3. Avatar

    ντιζελοκινητος

    11/06/2016 στις 5:55 μμ

    θελω να βαλω σε δεξαμενη προληπτικα αντιμυκητιακο, πηρα ενα προιον (να μη πω ποιο) που γραφει
    DIESEL FUEL TREATMENT WITH ANTIGEL,
    Increases mileage,reliquefies gelled fuel, reduses emissions,extra fuel system cleaning power, adds lubricity
    Το θεμα μου ειναι οτι αυτο το προιον ειναι εισαγωμενο και η αυθεντικη του ετικετα που ειναι γραμμενη στ αγγλικα δε λεει κατι για biodiesel, αλλα εγω βλεποντας μια επιπροσθετη ετικετα που κολησε ο ελληνας εισαγωγεας που γραφει <> το αγορασα -( .ετσι δε ξερω αν ειναι καταλληλο για δεξαμενη στην οποια θα εχω πετρελαιο για μηνες. Αν μπορεται απαντηστε, ευχαριστώ

  4. Avatar

    thanass papapadopoulos

    29/08/2016 στις 2:20 μμ

    to tiganeleo pu kano biodizel thelo na matho kani mikites mikitolaspi meta apo polus mines adrania sto bidonian ne ti na paro kati kalo na to valo iparhun andivaktiriako mikitokktono gia biodizel apo tiganeleo ti mu sinistate perimeno tin apandisisas me ektimsi ke agai sas efharisto thanasis

  5. Avatar

    Αλoυπογιαννης Βασιλης

    12/09/2016 στις 11:45 πμ

    Apothikeymeno petreleo se petonia k dexamenes…mporo na to xrisimopihso sto amaxi?h xriazete n rixo kanena antibiotiko

    • Γιάννης Σκουφής

      Γιάννης Σκουφής

      12/09/2016 στις 11:49 πμ

      Αν τα μπετόνια (και οι δεξαμενές) ήταν γεμάτες μέχρι πάνω και οπτικά είναι ΟΚ ναι. Αρχικά μικρή ποσότητα.

  6. Avatar

    Alexman

    01/04/2017 στις 7:01 μμ

    Τι θα συμβουλέυατε σε περίπτωση αγοράς νέου αυτοκινήτου: πετρέλαιοκινητο ή υβριδικό(ηλεκτρικό) αυτοκίνητο;
    http://Www.ellada-exclusive.ru
    Το πετρελαιοκίνητο είναι πιο φθηνό στην αγορά, αλλά ακούω από πολλούς μηχανικούς ότι οι κινητήρες χαλάνε λόγο του βιοντίζελ.

  7. Avatar

    ΘΩΜΑΣ

    08/04/2017 στις 9:12 μμ

    Ενδιαφέρομαι να αλλάξω αυτοκίνητο και έχω προεπιλέξει το Scoda Octavia diesel (μεταχειρισμένο). Στην τάπα όμως της δεξαμενής γράφει “ΟΧΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ DIESEL”. Ζητάω την άποψή σας.
    Ευχαριστώ

  8. Avatar

    Νίκος

    15/07/2018 στις 8:03 μμ

    Καλησπέρα έχω αγοράσει μεταχειρισμένο toyota yaris 1.4 dfd 2013 και κάνω συχνές επισκέψεις το τελευταίο εξάμηνο από τον Οκτώβριο που το έχω πάρει με λαμπάκι dpf το μετρήσαμε και είναι καθαρό μου είπαν κάναμε και καθαρισμούς επίσης ανά τακτά διαστήματα άναβε και ένα με κλειδί όπου αυτό μου είπαν ότι δεν είναι τίποτα απλά ένα reset θέλει επίσης προέρχομαι και από σέρβις τί να πω είναι ένα συμβάν σε εμένα η είναι γενικά έχουν θέμα γενικώς έχω ξενερώσει!!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup