Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

META THN ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΛΕΥΣΗ

Η αυτόνομη οδήγηση είναι το νέο μεγάλο θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά όχι μόνο, καθώς δείχνει να επεκτείνεται και σε άλλους τομείς. Όπως στη ναυτιλία, μιας και γερμανικά ναυπηγεία θέλουν να εξελίξουν ένα καράβι που θα κινείται με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα και δεν θα έχει καθόλου πλήρωμα.

Ήδη δοκιμάζεται ένα μοντέλο του στη διάσταση 1:20, ενώ στο μέλλον το κανονικό πλοίο –το μήκος του θα είναι 60 μέτρα και το πλάτος του 14,5- θα κινείται κατά μήκος της ακτογραμμής της Νορβηγίας και φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τις οδικές μεταφορές, μειώνοντας το συνολικό κόστος, καθώς θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 100 κοντέινερ. Ή βέβαια άλλα είδη, ακόμα και αυτοκίνητα.

Selbstfahrendes Containerschiff

Το κόστος μειώνεται φυσικά κατά κύριο λόγο από την απουσία του πληρώματος, ενώ οι ειδικοί λένε πως με την αυτόνομη πλεύση θα περιοριστούν και τα ατυχήματα. Τα οποία σε ποσοστό 85% οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη. Ο έλεγχος του καραβιού και των συστημάτων του γίνεται από έναν άνθρωπο ή από μια μικρή ομάδα ανθρώπων μέσω δορυφόρου, οι οποίοι επεμβαίνουν όταν και όποτε χρειάζεται. Η αυτονομία είναι περίπου 100 ναυτικά μίλια, δηλαδή 180 χιλιόμετρα, ενώ η επαναφόρτιση της μπαταρίας, η χωρητικότητα της οποίας είναι 3.000 kWh, διαρκεί περίπου 4 ώρες.

Selbstfahrendes Containerschiff

Ενδιαφέρον έχει πως το ReVolt, έτσι ονομάζεται το καράβι, κινείται με εξαιρετικά χαμηλή ταχύτητα, μόλις 6 κόμβων, κάτι που έδωσε στη δυνατότητα στους ναυπηγούς να το εξοπλίσουν με κάθετη πλώρη, γεγονός που αυξάνει και τις μεταφορικές του δυνατότητες. Κάτι που ισχύει λόγω και της απουσίας γέφυρας αλλά και χώρων ενδιαίτησης.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς ειδικών και για μια διάρκεια ζωής 30 μέτρων η εξοικονόμηση χρημάτων από το κόστος λειτουργίας αγγίζει τα 34 εκατομμύρια δολάρια.

Γιάννης Σκουφής 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo