Σύνδεση

Mercedes-Benz

MERCEDES LE 306: ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ… 1972! (VIDEO)

Αν και βρισκόμαστε στον αστερισμό (και την βιασύνη…) της έλευσης της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα, κάποια μοντέλα από το παρελθόν μας θυμίζουν ότι η τεχνολογία αυτή είναι κοντά μας για πολλές δεκαετίες, έστω και σε αρκετά πιο περιορισμένη έκταση.

Πριν 45 χρόνια λοιπόν η Mercedes, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου είχε κατασκευάσει το ηλεκτροκίνητο όχημα που βλέπουμε στις φωτογραφίες μας. Οι τεράστιες μπαταρίες που απεικονίζονται είναι κατασκευασμένες από την Varta και ζύγιζαν 860 κιλά και είχαν χωρητικότητα στις 22kWh. Για σύγκριση και μόνο να σημειώσουμε ότι ένα σημερινό Smart ED με τις 18kWh έχει μπαταρίες που ζυγίζουν περίπου 140 κιλά.

1972-mercedes-benz-le-306 (1)

Την κίνηση του συγκεκριμένου mini bus είχε αναλάβει ένας κινητήρας DC με ισχύ 76 ίππων που είχε μάλιστα και δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας. Χάρη σ’ αυτή την διάταξη το αυτοκίνητο μπορούσε να διανύσει έως 100 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα έως 80 χλμ/ώρα.

Πέρα από την όποια νοσταλγία του πράγματος, τα προαναφερθέντα νούμερα τα οποία δεν διαφέρουν και πολύ από τις σημερινές επιδόσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, μας δείχνουν ξεκάθαρα την αργή εξέλιξη που έχει γίνει εδώ και μισό αιώνα στο θέμα των μπαταριών (συγκριτικά σκεφτείτε πόσα έχουν αλλάξει όλες αυτές τις δεκαετίες στην τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης).

1972-mercedes-benz-le-306

Η εικόνα του ηλεκτροκίνητου Mercedes του 1972 μας δείχνει ότι υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν στο θέμα των μπαταριών, τόσο σε ότι αφορά το ενεργειακό τους φορτίο όσο και τα χαρακτηριστικά της φόρτισής τους. Η εξέλιξή τους ήταν αργή μέχρι σήμερα (ίσως και επειδή δεν υπήρχε ανάγκη…) όμως από εδώ και πέρα, τα πράγματα θα επιταχυνθούν και είναι σίγουρο ότι οι αλλαγές θα είναι ραγδαίες. Όμως μην περιμένετε θαύματα -αν δεν εμφανιστεί μία εντελώς νέα τεχνολογία μπαταριών- και μπορεί να μην πάρει άλλα 45 χρόνια, αλλά σίγουρα δεν θα είναι όλα έτοιμα για ευρεία χρήση πριν κλείσει και η επόμενη δεκαετία.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup