Σύνδεση

Featured

Μεγάλο πρόβλημα για τη Fiat η έλλειψη μοντέλων στην Ευρώπη

Αν και σε μερικές ημέρες πρόκειται να ανακοινωθεί το νέο τετραετές πρόγραμμα για την Fiat στις χρονιές 2018-2022 (θα γίνει την 1η Ιουνίου), η εταιρία καλείται να ανταπεξέλθει σε μία σειρά προβλημάτων, μεγαλύτερο εκ των οποίων είναι η ελλειψη ανταγωνιστικών μοντέλων στην Ευρώπη και στην κρίσιμη αγορά της Βραζιλίας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, το μέλλον της στην Ευρώπη θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει στα αμέσως επόμενα χρόνια και κυρίως το νέο 500 που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2021. Η εταιρία υπολογίζει ότι θα μπορεί να πουλά περί τα 50 έως και 80 χιλιάδες ηλεκτρικά 500αράκια, όμως μένει να αποδειχτεί κατά πόσον οι εκτιμήσεις της θα αποδειχθούν αλληθινές.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι η κακή αυτή εικόνα δεν εμφανίστηκε ξαφνικά. Το πρόγραμμα που είχε ανακοινώσει ο Marchionne για το 2014-2018 προέβλεπε 8 νέα μοντέλα για την Ευρώπη αλλά μόνο πέντε έχουν παρουσιαστεί μέχρι τώρα. Μάλιστα το νέο Panda έχει πάρει αναβολή για τουλάχιστον 2 χρόνια, με νέο χρόνο εμφάνισης το 2020.

Το σημαντικότερο ππρόβλημα πάντως της Fiat είναι ότι δεν έχει ικανό αριθμό SUV για να ανταπεξέλθει στα σημερινά δεδομένα της αγοράς. Και το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο νέο στον ορίζοντα, την ίδια στιγμή που το 500αράκι συμπληρώνει ήδη 11 χρόνια στην αγορά. Έτσι οι αναλυτές υπολογίζουν ότι οι πωλήσεις της Fiat θα πέσουν αισθητά για φέτος και του χρόνου, μέχρι να αρχίσουν να ανακάμπτουν το 2020, όταν θα εμφανιστούν τα νέα Panda και 500.

Η υπόθεση της Fiat πάντως είναι ενδεικτική των μεγάλων αλλαγών που γίνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρία που άλλοτε κυριαρχούσε μαζί με την VW στην ευρωπαϊκή αγορά, έκλεισε πέρσι με το 5,0%, την ίδια στιγμή που η VW έφθασε στο 10.9%, όντας κάτω ακόμα και από τους κατασκευαστές πολυτελείας όπως η BMW, Audi και Mercedes.

H πτώση της είναι εξίσου μεγάλη και στην Ιταλική αγορά, με πτώση 15% μέσα στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς, κάτι που συμβαίνει και στην πολύ σημαντική αγορά της Βραζιλίας, όπου το ποσοστό της μειώθηκε από το 9,2% στο 8% για το πρώτο τετράμηνο του 2018. Ο ίδιος ο Marchionne πάντως υποστηρίζει ότι «δεν θέλει να σκοτώσει την Fiat». Το θέμα είναι αν έχουμε φθάσει πολύ αργά πλέον για να μπορεί να της δώσει έστω και το φιλί της ζωής.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured