H μια μετά την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κλείσει ή κλείνουν τα εργοστάσιά τους στην Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού. Το πλάνο των περισσότερων κατασκευαστών είναι η διακοπή της παραγωγής να διαρκέσει αρχικά δύο εβδομάδες, μέχρι το τέλος του Μαρτίου, αν και το πιο πιθανό είναι να υπάρχει και συνέχεια στη διακοπή.
Το κλείσιμο των εργοστασίων ξεκίνησε από την Ιταλία και την Ισπανία, επεκτάθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και πλέον ακολουθούν και οι χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Αυτά που φαίνεται να μην έχουν πρόβλημα είναι τα εργοστάσια της Volvo στη Σουηδία, που συνεχίζουν κανονικά, ενώ αντίθετα η εταιρεία έχει κλείσει το εργοστάσιό της στο Βέλγιο όπου κατασκευάζεται το XC40 και υπάρχει και η πρώτη γραμμή της παραγωγής μπαταριών.
Άξια λόγου και αναφοράς είναι η αναστάτωση που προκλήθηκε στο εργοστάσιο της Mercedes που κατασκευάζει βαν στην πόλη Vitoria, καθώς παρά το διαπιστωμένο κρούσμα κοροναϊού και τα 23 άτομα σε καραντίνα οι 5.000 εργαζόμενοι κλήθηκαν να δουλέψουν κανονικά.
Las muestras de resistencia obrera por el #coronavirus se multiplican en #España!
Los trabajadores/as defendiendo su salud y sus derechos. Ahora es #Balay en #Zaragoza #Aragon los obreros paran la producción y la empresa los amenaza!
Ni caso! A luchar!pic.twitter.com/EaMwgxQP9T— Manel Márquez (@manelmarquez) March 17, 2020
Το συνδικάτο των εργαζομένων, μιας και δεν δίνονταν εγγυήσεις για την ασφάλεια του προσωπικού, μπλόκαρε το τέλος της γραμμής παραγωγής και έτσι δεν λειτούργησε ούτε αυτό του εργοστάσιο.
✊🏽✊🏽✊🏽
Wildcat strike in the Mercedes-Benz Factory in Vitoria, after the company order 5000 staff to work despite a confirmed case of coronavirus, forces the closure of the plant. The factory will close except for essential maintenance from 2pm. https://t.co/Nsvg9M1298
— Anne-Marie🇮🇹 Tutto andrà bene (@anne2_3) March 16, 2020
