Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κινεζικό το 1 στα 4 ηλεκτρικά στην Ευρώπη το 2024

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής αναμένεται να εξασφαλίσουν το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς EV το 2024, μια αξιοσημείωτη αύξηση από το 19,5% το 2023.

Παρά την ενδεχόμενη επιβολή δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα εν λόγω ηλεκτρικά, η έκθεση της ομοσπονδίας υποδηλώνει ότι τα μεσαία σεντάν και SUV κινεζικής κατασκευής θα μπορούσαν να γίνουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά οχήματα με δασμό 25%.

Ωστόσο, τα συμπαγή SUV και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής θα παρέμεναν ελαφρώς φθηνότερα ακόμη και με την αύξηση των δασμών.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου που παράγονται στην Κίνα είναι ιδιαίτερα πιο αποδοτικές, με τιμές περίπου 20% χαμηλότερες από εκείνες στην Ευρώπη.

Επιπλέον, οι κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών διαθέτουν προηγμένες τεχνολογίες και καθιερωμένες αλυσίδες εφοδιασμού.

Παρά τους δασμούς, η έκθεση προειδοποιεί ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να μην είναι θωρακισμένες για πολύ, καθώς οι κινεζικοί ανταγωνιστές σχεδιάζουν να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής εντός της Ευρώπης.

Πέρυσι, η Tesla, η Dacia και η BMW ήταν οι κύριοι εισαγωγείς κινεζικών EV στην Ευρώπη.

Για να μπορέσουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά, η ομοσπονδία συνιστά να πιέσει για την επέκταση της παραγωγής ηλεκτρικών μαζικής αγοράς μέσω κανονισμών και επιδοτήσεων για την παραγωγή μπαταριών.

Επιπλέον, προτείνει ότι το ενδεχόμενο επιβολής δασμών και στις μπαταρίες θα μπορούσε να είναι μια βιώσιμη επιλογή, με ότι η ΕΕ έχει σήμερα τους χαμηλότερους δασμούς σε σύγκριση με τις ΗΠΑ και την Κίνα.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz