Οριστικοποιήθηκε η είσοδος της κινέζικης Dongfeng στον όμιλο της PSA σε ποσοστό 14%. Τα πρώτα δεδομένα ήθελαν η συμμετοχή των Κινέζων να είναι σημαντικά πιο μεγάλη, κάτι όμως που τελικά αποφεύχθηκε χάρη στην επέμβαση της γαλλικής κυβέρνησης.
Έτσι λοιπόν η Dongfeng Motor και το γαλλικό κράτος θα διαθέσουν από 800 εκατομμύρια ευρώ για να τονώσουν το ενεργητικό της PSA, με προοπτική μεγάλης διείσδυσης στην κινεζική αγορά. Οι δύο πλευρές μάλιστα φέρεται να έχουν καταλήξει σε συμφωνία, βάσει της οποίας μετά τη σχεδιαζόμενη έκδοση δικαιωμάτων μετοχών 3,8 δισ. ευρώ, θα κατέχουν η κάθε μια μερίδιο 14%. Αντίστοιχο θα είναι και το μερίδιο της οικογένειας Peugeot, που αυτή τη στιγμή είναι στο 25,4%.
H PSA, η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, έχει ήδη ανακοινώσει μεγάλες απώλειες που θα συνεχιστούν έως το 2016. Συγκεκριμένα, σε σχέση με το 2012 λοιπόν η μείωση ήταν της τάξης του 4,9%, κάτι που σε απόλυτα νούμερα σημαίνει 2,82 εκατομμύρια μονάδες. Η πτώση βέβαια είναι σαφώς περιορισμένη σε σχέση με αυτήν του ’12 αναφορικά με το ’11 (-16,5%).
Η ίδια η PSA αναφέρει ως λόγο την κρίση στην Ευρώπη και τη συνολική μείωση της ζήτησης καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ την κατάσταση δεν μπόρεσε να αλλάξει ούτε η αύξηση κατά 26% των πωλήσεων στην Κίνα.
Γιάννης Σκουφής