Σύνδεση

Featured

Τα Jeep Compass και Renegade είναι υπό τάση

Η Jeep μπήκε για τα καλά στην εποχή του εξηλεκτρισμού με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις τόσο του πιο μικρού της μοντέλου του Renegade όσο και του αμέσως μεγαλύτερου Compass.

Το σύστημα πρόωσης είναι κοινό και αποτελείται από το σύγχρονο τετρακύλινδρο turbo των 1.332 κυβικών της FCA, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με απόδοση 60 ίππων και με μια μπαταρία 11,4 kWh. Η οποία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και καταλαμβάνει κάποιο χώρο από το πορτμπαγκάζ.

Ο κινητήρας βενζίνης είναι διαθέσιμος τόσο με 130 όσο και με 180 ίππους, η ροπή είναι πάντοτε 270 Nm, οπότε συνδυαστικά η απόδοση φτάνει τους 190 ίππους , όπως στα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας, ή τους 240.

Από και κει πέρα σε κάθε περίπτωση στάνταρ είναι τόσο το αυτόματο κιβώτιο των οχτώ σχέσεων όσο και η τετρακίνηση με τις κοντές σχέσεις και τα ειδικά προγράμματα οδήγησης, πέρα από το Auto και το Sport, να είναι δύο (Sand/ Mud και Snow) και στο top Trailhawk τρία. Στο τελευταίο προστίθεται το Rock που επιλέγεται μόνο σε συνδυασμό με τις κοντές σχέσεις.

Κοινά είναι και τα προγράμματα λειτουργίας του plug-in υβριδικού συστήματος πρόωσης. Η εκκίνηση γίνεται αυτόματα με το Hybrid, στο οποίο συνεργάζονται τα δύο κινητήρια σύνολα και επιτυγχάνονται οι καλύτερες δυνατές επιδόσεις -π.χ. το Compass PHEV 4xe Limited 190 PS, όπως είναι η πλήρως ονομασία του, χρειάζεται 7,9 δεύτερα για το 0-100 και η τελική του φτάνει τα 193 χλμ./ ώρα.

Με το Electric τα Jeep PHEV κινούνται αποκλειστικά ηλεκτρικά για έως και 50 χιλιόμετρα, που στις περισσότερες περιπτώσεις επαρκούν για τις καθημερινές μετακινήσεις, που έτσι γίνονται με φιλικότητα προς το περιβάλλον, με ησυχία εντός αυτοκινήτου και με οικονομία. Στην περίπτωση αυτή η τελική του ταχύτητα είναι 130 χλμ./ ώρα.

Η τρίτη δυνατότητα είναι το E-Save, που είτε διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είτε το αυξάνει μέχρι και το 80% με παροχή ενέργειας από τον κινητήρα βενζίνης μέσω του εμπρός ηλεκτροκινητήρα.

Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη το πρόσθετο boost που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας είναι ιδιαίτερα καλοδεχούμενο, τόσο όταν κινείται κανείς στην άσφαλτο όσο και πέρα από αυτή. Ειδικά off road η επιπλέον ροπή που είναι και άμεσα διαθέσιμη μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετική χρήσιμη και κρίσιμη. Όταν αδειάσει η μπαταρία και η συμβολή του ηλεκτροκινητήρας είναι σποραδική και μικρής διάρκειας μιας και το σύστημα λειτουργεί πρακτικά ως απλό υβριδικό, ο τετρακύλινδρος των 1.332 κυβικών ναι μεν πιέζεται αλλά τελικά τα καταφέρνει καλά, αυξάνοντας βέβαια και την κατανάλωσή του. 

Γενικά, όπως και σε όλα τα PHEV και σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, το βάρος δεν κρύβεται -το Compass ζυγίζει 1.860 κιλά- όμως στην ουσία δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Έτσι και τα δύο Jeep είναι ασφαλή και προβλέψιμα, με το Renegade να αποδεικνύεται πιο άμεσο και μια ευέλικτο και το Compass πιο άνετο και σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες. Πάντως μερικές φορές υπάρχει κάποια έλλειψη συντονισμού της τετρακίνησης στην εκκίνηση, ειδικά στος ανηφόρες, που έχει σαν αποτέλεσμα ένα μικρής διάρκειας σπινάρισμα των εμπρός τροχών.

Ένα ακόμα κοινό τους χαρακτηριστικό είναι το ιδιαίτερα καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει από δερμάτινες επενδύσεις μέχρι ζάντες 19 ιντσών, ενώ υπάρχει και το Eco Bonus. Το οποίο πέρα από έκπτωση 1.400 ευρώ παρέχει δωρεάν το μεταλλικό χρώμα και κυρίως Wallbox για πιο γρήγορη φόρτιση, τετραετή εγγύηση μέχρι τις 160.000 χιλιόμετρα -η μπαταρία έχει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων- και οδική βοήθεια για επίσης δύο χρόνια.

Οι τιμές για τα ενδιαφέροντα PHEV της Jeep ξεκινούν από τις 41.000 ευρώ για το Renegade PHEV 4xe και από 44.500 για το αντίστοιχο Compass, ενώ όλες οι εκδόσεις τους, και αυτές των 240 ίππων, απαλλάσσονται από φόρο εταιρικής χρήσης.

  JEEP RENEGADE PHEV 4xe 190 PS JEEP COMPASS PHEV 4xe 190 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.236×1.805×1.692 χιλ. 4.394×1.874×1.649 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.570 χιλ. 2.570 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 330- 1.277 λίτρα 420- 1.230 λίτρα
Βάρος: 1.770 κιλά 1.860 κιλά
Σύστημα πρόωσης: PHEV με κινητήρα turbo βενζίνης 1.332 κ.εκ., 4 κυλίνδρων & ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με μπαταρία 11,3 kWh  
Ισχύς: 130 PS & 60 PS
Ροπή: 270 & 250 Nm
0-100, Τελική: 7,5”, 182 χλμ./ ώρα  7.9”, 193 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,3 λίτρα/ 100 χλμ.  7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 49 γραμμάρια/ χλμ.  44 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €  0 €
Τιμή: από 41.000 € από 44.500 €

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai, στην Ελλάδα από το Μάιο (Video)

Featured

Tετρακύλινδρη, 2.000 κυβικών και με 550 ίππους η νέα Mercedes-AMG C 63

AMG

Αυτή είναι η νέα, μικρή Mercedes C-Class που έχει αέρα S-Class (Video)

Featured

Η νέα, ηλεκτρική BMW iX3 θα ξεκινά από τις 64.200 ευρώ

BMW




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup