Τo iRacer έχει εξελιχθεί από το πανεπιστήμιο του Birmingham City και τη Westfield και είναι από αυτά τα αγωνιστικά που αποτελούν ειδικότητα των Άγγλων: μικρό, πανάλαφρο, δαιμονισμένα γρήγορο και συναρμολογούμενο στο γκαράζ του σπιτιού μέσα σε 120 ώρες. Θεωρητικά και χωρίς τη χρήση ειδικών εργαλείων.
Το κιτ που περιλαμβάνει τα πάντα, από το αλουμινένιο σωληνωτό πλαίσιο μέχρι τις αναρτήσεις και τα καθίσματα, κοστίζει 19.500 ευρώ και έτοιμο το iRacer ζυγίζει περί τα 500 κιλά. Κατηγορία φτερού δηλαδή, αν και από την εξίσωση λείπει ένας παράγοντας: ο κινητήρας. Εδώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ ενός συμβατικού κινητήρα βενζίνης, ενός υβριδικού συνόλου ή ενός ηλεκτροκινητήρα.
Φυσικά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία επιλογή, που μπορεί να αυξάνει το τελικό βάρος στα 770 κιλά, αλλά παραθέτει ταυτόχρονα 132 ίππους και 745 Nm ροπής. Τιμές, ειδικά η τελευταία, εντυπωσιακές που εξασφαλίζουν ένα 0-100 της τάξης των 5 δευτερολέπτων και μια τελική που πλησιάζει τα 225. Οι προδιαγραφές του iRacer είναι παράλληλα σύμφωνες με αυτές της Φόρμουλα Ε που θα διοργανωθεί από του χρόνου, ενώ μετά από 25 λεπτά φουλ γκάζι στην πίστα το ηλεκτρικό αγωνιστικό πρέπει να μπει αναγκαστικά στα πιτ. Για φόρτιση από την πρίζα.
Ο ηλεκτροκινητήρας πάντως εκτοξεύει το τελικό κόστος του iRacer στις 80.000 ευρώ, ενώ η τοποθέτησή του, όπως λένε και οι υπεύθυνοι της Westfield είναι καλύτερο να γίνει από ειδικό.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/36/ECOLOGY/iRACER{/gallery}