Πριν από περίπου ένα χρόνο μια εταιρεία από το Λιχτενστάιν είχε παρουσιάσει το ηλεκτροκίνητο Quant e–Sportlimousine, ενώ φέτος θα εμφανίσει, στην έκθεση της Γενεύης, τη νέα του, επανασχεδιασμένη εκδοχή, το Quant F.
Το αμάξωμα του Quant F έχει μήκος 5,25 μέτρα, ενώ κάθε τροχός κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει στους 1.090 ίππους και μέγιστη τάση 735V, όταν το e-Sportlimousine απέδιδε 920 άλογα στα 600V.
Ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας το μηδενικών ρύπων Quant F είναι είτε τετρακίνητο είτε πισωκίνητο, ενώ ταυτόχρονα έχει και σούπερ επιδόσεις, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε μόλις 3 δεύτερα και την τελική του να φτάνει τα 300. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό στο Quant F είναι πως στη θεωρία η αυτονομία που προσφέρουν οι «μπαταρίες» του φτάνει τα 800 χιλιόμετρα.
Και λέμε «μπαταρίες» γιατί στην ουσία είναι πιο πολύ κυψέλες καυσίμου, που παραδόξως δεν έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον κάποιας άλλη αυτοκινητοβιομηχανίας. Ίσως γιατί η «επαναστατική» μπαταρία της NanoFlowcell δεν είναι απαλλαγμένη από θέματα… Πάντως μέχρι στιγμής δεν έχουμε δε ούτε ένα σχέδιο, ούτε μια εικόνα για τη δομή της μπαταρίας…
Γιάννης Σκουφής
