Τα plug-in υβριδικά μοντέλα, που εν συντομία ονομάζονται PHEV, αναμένεται να πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια. Βασικό στοιχείο της τεχνολογίας τους είναι βέβαια η μετάδοση και ο συνδυασμός του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα.
Έτσι η γνωστή και εξειδικευμένη ZF θέλει μέχρι το 2021 να εξελίξει συστήματα που θα τοποθετούνται σε plug-in υβριδικά μοντέλα που θα κινούνται καθαρά ηλεκτρικά για τουλάχιστον 100 χιλιόμετρα -τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή σήμερα είναι γύρω στα 50 χιλιόμετρα.
Ταυτόχρονα η νέα υβριδική μετάδοση, που θα προορίζεται για μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς, θα αποδίδει έως 218 ίππους (ξέχωρα από τον θερμικό κινητήρα, ενώ σήμερα η ισχύς φτάνει έως τους 134 ίππους) με ενσωματωμένο το σέρβο.
Σήμερα η ZF κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στην πόλη Saarbrücken υβριδικά αυτόματα κιβώτια 8 σχέσεων για μοντέλα των Audi, BMW και Land Rover, ενώ στο Brandenburg για τις Bentley και Porsche. Στο πρώτο εργοστάσιο πάντως και εν όψει της υβριδιοποίησης σκοπεύει να επενδύσει 800 εκατομμύρια ευρώ.
Γιάννης Σκουφής
