Έχουν περάσει περίπου 2 χρόνια από τη στιγμή που η VW είχε ανακοινώσει στο καθιερωμένο πια ετήσιο συμπόσιο κινητήρων της Βιέννης πως οι μηχανικοί της ασχολούνται με την εξέλιξη ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DSG) το οποίο θα έχει 10 ταχύτητες.
Φέτος και στην έκθεση της Φρανκφούρτης ανακοινώθηκε επίσημα πως το συγκεκριμένο πρότζεκτ εγκαταλείπεται, καθώς στην πορεία διαπιστώθηκε πως ένα τέτοιο κιβώτιο είναι αφενός ιδιαίτερα πολύπλοκο και αφετέρου ακριβό στην κατασκευή του. Ένας τρίτος παράγοντας και μάλλον τελικά ο πιο σημαντικός είναι και η αμφίβολη αποτελεσματικότητα των 10 σχέσεων. Η ZF, η γνωστή εταιρεία που προμηθεύει με κιβώτια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ αυτών και τη BMW, έχει ξεκαθαρίσει πως θεωρεί τις 8 σχέσεις ιδανικές, ενώ αποδεκτές είναι και οι 9 –με μια δόση υπερβολής.
Οι απόψεις της ZF πάντως δεν εμποδίζουν τις GM και Ford να συνεργάζονται για την παραγωγή αυτόματων κιβωτίων 9 σχέσεων, τη Mercedes να διαθέτει το 9 G–Tronic σε συγκεκριμένα μοντέλα της και τις Hyundai Kia να εξελίσσουν το δικό τους 10τάχυτο.
Φυσικά η πράξη θα δείξει τι από όλα αυτά έχει κάποιο νόημα και θα καθιερωθεί.
Γιάννης Σκουφής