Αν οι κατασκευαστές διευρύνουν το downsizing θα αντιμετωπίσουν ζητήματα κόστους και ρύπων, ανέφερε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Herbert Diess σε συνέντευξή του πριν από λίγο καιρό σο βρετανικό Autocar.
«Η μείωση του αριθμού των κυλίνδρων έχει πετύχει τους στόχους. Είτε κατεβήκαμε από τους 4 στους 3, είτε από τους 8 στους 6, πετύχαμε καλύτερη απόδοση και διατηρήσαμε την οδηγική απόλαυση. Η τάση αυτή είναι ουσιαστική, αλλά έρχεται σε ένα τέλος. Αν πάμε σε κάτι μικρότερο θα έχουμε προβλήματα με το κόστος και τις εκπομπές ρύπων» είπε χαρακτηριστικά ο Diess.
Επιπλέον ανέφερε πως το κόστος κατασκευής των diesel, βάσει των νέων κανονισμών περί ρύπων, θα κοστίζει στον πελάτη και κατά μέσο όρο στα περίπου 1.000€ επιπλέον ανά αυτοκίνητο. Κάτι που σημαίνει πως τα μικρά αυτοκίνητα θα ακριβύνουν σε τέτοιο επίπεδο που ουσιαστικά δεν θα έχουν ζήτηση.
«Για τις πόλεις και τα υπερ-μίνι τα συστήματα υβριδοποίησης στα 48V θα αντικαταστήσουν τους diesel προσφέροντας την ίδια απόδοση με μικρότερο κόστος. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους, αλλά θερμοδυναμικά έχουν φτάσει στο όριο τους και το κόστος της υβριδοποίησής τους είναι προτιμότερο από οτιδήποτε άλλο» συμπλήρωσε το αφεντικό της VW, που φυσικά και δεν θεωρεί πως οι πετρελαιοκινητήρες πεθαίνουν.
Γιάννης Σκουφής
