Σύνδεση

SEAT

Η SEAT ΠΕΤΥΧΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ

Η SEAT κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της. Η εταιρεία έκανε σημαντικά βήματα στην πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας, καταλήγοντας με λειτουργικά κέρδη 143 εκατομμύρια ευρώ (2015: -7 εκατομμύρια ευρώ) και κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ (2015: 6 εκατομμύρια ευρώ). Για πρώτη φορά από το 2007, η SEAT έκλεισε την χρονιά με θετικό πρόσημο και στους δύο αυτούς δείκτες.

Τα κέρδη της SEAT μετά φόρων έφτασαν τα 903 εκατομμύρια ευρώ λόγω των έκτακτων αποτελεσμάτων της πώλησης της θυγατρικής VW Finance S.A. προς την Volkswagen AG. Η συναλλαγή αυτή, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των οικονομικών των θυγατρικών κάτω από μία μόνο εταιρεία, απέδωσε κέρδη στην SEAT 671 εκατομμυρίων ευρώ.

«Υψηλότερα επίπεδα πωλήσεων, καλύτερο προϊοντικό mix και βελτιστοποίηση του κόστους, οδηγούν στη κερδοφορία. Ως ομάδα είμαστε πολύ περήφανοι για την επίτευξη λειτουργικών κερδών 143 εκατομμυρίων ευρώ», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων  του 2016. «Η SEAT έχει γίνει μία ισχυρή εταιρεία βρίσκεται πλέον στη φάση σταθεροποίησης. Και τώρα προετοιμάζει τον εαυτό της για ανάπτυξη και αύξηση», εξήγησε ο Luca de Meo. Επιπλέον, πρόσθεσε «το 2017 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για την SEAT. Το Ibiza και το Arona θα επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο επόμενο επίπεδο».

Ο κύκλος εργασιών της SEAT ανήλθε στα 8,597 δισεκατομμύρια ευρώ, 3,2% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος. Οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτούς τους βελτιωμένους δείκτες είναι οι αυξημένες πωλήσεις και το καλύτερο προϊοντικό mix, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Ateca, του Leon και του Alhambra. Μία ακόμη θετική συμβολή έγινε από την ένταξη του Τεχνικού Κέντρου της SEAT στη μητρική εταιρεία, μία λειτουργία που επιτρέπει αποτελεσματική ανταπόκριση στις τεχνολογικές προκλήσεις  του μέλλοντος καθώς και στην αυξημένη σημασία που αναλαμβάνει η SEAT Components, η οποία το 2019 θα κατασκευάσει το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ΜQ28 του Ομίλου Volkswagen. To 2016, η SEAT εξήγαγε το 82,4% της παραγωγής της και καθιερώθηκε ως η κορυφαία εξαγωγική εταιρία της Ισπανίας, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% του συνολικού δείκτη εξαγωγών της χώρας.

Η έναρξη πωλήσεων του Ateca, μαζί με τα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων για το Leon και το Alhambra, οδήγησαν τη SEAT στη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης και αύξησης πωλήσεων (408.700 πωλήσεις, 30% σχεδόν αύξηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια) και τα καλύτερα αποτελέσματα από το 2007. Με περισσότερες από 150.000 πωλήσεις το 2016, το Ibiza συνέβαλε και αυτό στην ενίσχυση των πωλήσεων.

Η μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση στην ιστορία της SEAT, με τέσσερα νέα μοντέλα κατά τα έτη 2016-2017, οδήγησε σε ρεκόρ επενδύσεων σε R&D. H SEAT επένδυσε 47% περισσότερα ή 276 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2015, φτάνοντας τα 862 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν μεταξύ άλλων, η κατασκευή της νέας πλατφόρμας MQB A0, όπου η SEAT θα είναι η πρώτη εταιρεία του Ομίλου Volkswagen που θα την χρησιμοποιήσει στη παραγωγή της πέμπτης γενιάς Ibiza. Ο δείκτης αυτός αντιπροσωπεύει το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Από το 2012, η SEAT έχει επενδύσει 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε R&D, εξοπλισμό και εγκαταστάσεις.

Η SEAT το 2016 ενίσχυσε την ικανότητα της να παράγει κέρδος μέσα από την κύρια δραστηριότητα της. Η εταιρεία βελτίωσε το αποτέλεσμα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 25%, φτάνοντας τα 489 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Holger Kintscher, SEAT Vice-President Finance, IT and Organisation, τόνισε «τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016 σηματοδοτούν μία κρίσιμη καμπή και φανερώνουν τη προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια. Βρισκόμαστε στο καλύτερο επίπεδο, τόσο για το λειτουργικό αποτέλεσμα όσο και για τα κέρδη μετά φόρων. EBITDA και επίπεδο επενδύσεων αντικατοπτρίζουν την ενδυνάμωση της εταιρείας από οικονομική άποψη. Είμαστε εδώ ως αποτέλεσμα της προσπάθειας όλων μας».

Όπως ορίζεται από τη συλλογική σύμβαση που υπεγράφη το 2016, οι εργαζόμενοι της SEAT θα λάβουν συνολικά 6 εκατομμύρια ευρώ μπόνους για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα.

2017: μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά

Το 2017 η SEAT θα ολοκληρώσει τη μεγαλύτερη προϊοντική επιθετική πολιτική στην ιστορία της με το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς Ibiza το καλοκαίρι και το λανσάρισμα του νέου Arona, του νέου compact crossover, το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο στο Martorell.

Η επέκταση και η ανανέωση της γκάμας θα επιτρέψει στη SEAT να αυξήσει την κάλυψη αγορά από το 53% στο 72% στην Ευρώπη και να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο οι πωλήσεις SEAT σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 13,6% με 64.000 συνολικά οχήματα. Επιπλέον, η μάρκα είναι μία από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη από την αρχή τους έτους, με αύξηση 20% στις ταξινομήσεις.

Όσον αφορά την επέκταση της μάρκας, ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo ανέφερε «δουλεύουμε πάνω σε project παγκοσμιοποίησης. Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η απόφαση για παραγωγή στην Αλγερία από το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για ένα project του Ομίλου που θα ξεκινήσει με το Ibiza και το Golf, με τη SEAT σε ηγετικό ρόλο. Όλα τα Ιbiza που θα πωλούνται στην Αλγερία θα κατασκευάζονται σε αρχικό επίπεδο στο Martorell και η τελική συναρμολόγηση θα γίνεται σε ένα νέο εργοστάσιο του τοπικού εισαγωγέα στην Αλγερία».

Ένας από τους στόχους που έχει θέσει η SEAT είναι να γίνει το σημείο αναφοράς στο κλάδο σε επίπεδο συνδεσιμότητας και έξυπνης αυτοκίνησης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό η SEAT θα εγκαινιάσει τον επόμενο μήνα το Metropolis:Lab Barcelona, μία 100% νέα εγκατάσταση η οποία θα ενσωματωθεί στο παγκόσμιο δίκτυο των ψηφιακών εργαστηρίων του Ομίλου Volkswagen. Τους επόμενους μήνες η εταιρεία θα εγκαινιάσει επίσης το πρώτο flagship κατάστημα της στη Βαρκελώνη προκειμένου να ενισχυθεί η σχέση της τόσο με τους πελάτες όσο και με την ίδια την πόλη.

Περικλής Στέφος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota