Η Lancia επανεξετάζει τη στρατηγική της για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας τη νέα Gamma τόσο σε υβριδική όσο και σε ηλεκτρική έκδοση, με την παραγωγή της να ξεκινά στις αρχές του 2026. Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια αλλαγή κατεύθυνσης για τη Stellantis, που σχεδίαζε η Lancia να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026, με στόχο τον πλήρη εξηλεκτρισμό έως το 2028.
Η νέα Gamma, ένα πεντάθυρο fastback μήκους περίπου 4,70 μέτρων, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Melfi της Ιταλίας, και θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα STLA Medium. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Lancia, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί αν η υβριδική έκδοση θα είναι ήπια υβριδική ή plug-in υβριδική, ή αν θα διατίθενται και οι δύο εκδόσεις.
Η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, οδηγώντας πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ αυτών τον όμιλο Volkswagen και τη Volvo, σε αναθεώρηση των στρατηγικών τους για τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
Η στρατηγική της Lancia για πλήρη εξηλεκτρισμό έως το 2028 εντάσσεται στο δεκαετές πρόγραμμα «Renaissance» για την αναβίωση της μάρκας. Μετά την παρουσίαση του νέου Ypsilon το 2024 ως ηλεκτρικού, όλα τα νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης της Gamma και της Delta, είχαν αρχικά σχεδιαστεί να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Η νέα στρατηγική δείχνει την προσπάθεια της Lancia να ευθυγραμμιστεί με τις απαιτήσεις της αγοράς, δίνοντας έμφαση σε υβριδικές και ηλεκτρικές επιλογές. Ο χρόνος θα δείξει αν αυτή η προσαρμογή θα ενισχύσει την ιστορική ιταλική μάρκα ή αν θα χρειαστούν περαιτέρω αλλαγές για να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό.
