Πριν από λίγο σχετικά καιρό η Mercedes παρουσίασε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 9G–Tronic, ενώ ξεκαθάρισε πως δεν θα ακολουθήσει άλλες εταιρείες, όπως είναι οι Ford, GM, Honda και Hyundai, σε κιβώτιο με περισσότερες σχέσεις.
Η γερμανική εταιρεία πιστεύει πως δεν θα υπάρχει κανένα όφελος από μια παραιτέρω αύξηση των σχέσεων, ενώ η άποψη αυτή συμπίπτει με αυτήν του Stefan Sommer, του επικεφαλής της ZF, οποίος πριν από μερικά χρόνια είχε δηλώσει πως οι 9 σχέσεις αποτελούν το όριο στην εξέλιξη των αυτόματων κιβωτίων. Από εκεί και πάνω, το κόστος κατασκευής, η πολυπλοκότητα και το βάρος είναι τέτοια που, τελικά, περισσότερο βλάπτουν παρά ωφελούν.
Η συγκεκριμένη απόφαση πάντως δεν πάρθηκε ελαφρά τη καρδία, μιας και οι μηχανικοί της εταιρείας ανέλυσαν, φυσικά με τη βοήθεια υπολογιστών, περισσότερα από 81 εκατομμύρια διαφορετικά σενάρια κιβωτίων.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως η VW διέκοψε πριν από μερικούς μήνες τα δικά της πλάνα για ένα κιβώτιο 10 σχέσεων, ενώ η BMW σκοπεύει να παραμείνει σε αυτά των 8, καθώς δεν βλέπει κάποια σημαντικό πλεονέκτημα ούτε στα 9τάχυτα.
Γιάννης Σκουφής
